"Sayang", panggil lelaki itu .
Aku memandangnya .
"Ye bang ?", soalku . Dia tersenyum ke arahku .
"Saja nak tengok muka sayang , pipi tu buat abang geram", balas lelaki itu sambil memicit pipiku . Aku tergelak kecil sambil menutup muka ku . Malu!
"Abaannggg , malulah sayang"
Adrian hanya merenung mukaku sambil tersenyum kecil .
"Kenapa abang perhati muka sayang macam tu ?", tanyaku .
"Sebenarnya abang ada benda nak bagitahu"
"Apa dia ?"
"Ab..Abang ada perempuan lain"
"Apa ?!"
"Maafkan abang"
Air mataku menitis . Aku menangis sambil memanggil-manggil Adrian yang semakin menjauh .
"Abangggg!!"
"Ya allah ! Haura !", segera Pn.Surya menerpa ke arah anaknya yang meracau-racau . Niatnya ingin mengejut anaknya kerana Adrian sedang menunggu untuk bawa Haura pergi tempah baju dan beli cincin .
Haura terjaga . Segera dia memeluk Pn.Surya . Pn.Surya menggosok-gosok belakang badan anaknya .
"Kenapa ni ?", soal Pn.Surya .
"Haura mimpi Adrian ada perempuan lain selepas kitorang kahwin", terangku .
"Haura , itu semua mainan syaitan . Dah-dah bangun , Adrian dah tunggu kamu kat bawah tu"
"HA ??!", terkejut aku . Segera aku menilik jam di dinding .
9 pagi .
Bapak awal sia dia sampai .
"Okaylah ma , nak bersiap ni"
****
Aku mengenakan blouse merah dan bawal hitam . Calit lipbalm . dah siap !Tengok jam di tangan .
9.30 pagi .
Pergh , first time bhai aku siap awal macam ni . Excited punya pasal !
Aku menurun tangga dengan perlahan . Tiba-tiba aku teringat mimpi aku tadi . Nyah kau ! Itu semua mainan syaitan .
Aku menyalam mama .
"Pape roger ma", gurauku .
"Baik bosskur , hati-hati", balas mama. WAISH ! AHAHA !
Aku memakai kasut kegemaranku yang berjenama Nike berwarna merah .
"Sorry lambat", ucapku sambil tersengih memandangnya .
' sem gila dia ni duh . untung aku dapat dia ni '
Dia hanya ' hm ' . Ish sombong .
Kami memasuki kereta Audi R4 miliknya .
"Eh baju kita sama warna lah!"
Dia hanya buat tak tahu .
"Ey geramnya", omel Haura perlahan tapi sampai ke pendengaran Adrian .
"Iye geram dengan aku ?", soal Adrian sambil tersenyum sinis .
"Err...", aku rasa aku cakap perlahan je tadi . Betullah kawan-kawan aku kata , aku mesti tertelan mikrofon waktu kecil , mama pun kata aku buas dulu . Menyesalnya huhu .
"Sorry awak", ucapku sambil merenung mukanya yang sedang memandu .
Ya Allah , indahnya ciptaan Mu .
"Apa pandang-pandang ?"
Terkaku aku . Cepat-cepat aku alihkan pandangan ke arah luar . Malu yang teramat .
Bodoh bodoh ! Kau tengok dia macam nak makan tadi apahal ?
Tanpa dia sedar , Adrian menoleh ke arahnya . Terukir senyuman di bibirnya .
****
Adrian POV
Selesai parkir kereta , Adrian menoleh ke arah Haura . Patutlah diam je , tertidur rupanya .
Adrian perhatikan wajah Haura .
Terlukis senyuman di bibir Adrian .
Sungguh , perasaan sayang makin menggebu tapi saja nak acah-acah jual mahal . Nak tengok usaha Haura . Bukan dia tak tahu Haura saja nak tarik perhatiannya dari tadi . Dia juga takut untuk memberi hatinya pada Haura sebelum perkahwinan ini . Takut kisah dahulu berulang .
Dan dia berjanji , hatinya akan diserahkan sepenuhnya pada Haura selepas mereka berkahwin . Jangan terkejut Haura melihat perubahannya nanti muahaha .
"Wey bangun", kejut Adrian .
Haura masih lagi tidur . Amboi liatnya nak bangun .
Hehe . Adrian tersengih memikirkan idea untuk mengejut Haura .
"HAURA SYAZWINA"
"Ohmakkau terbalik"
Adrian gelak besar . Sungguh ! Comel sungguh !
"Awak ! Ya Allah , gugur jantung saya bila awak jerit macam ayah saya"
"Ada ciri-ciri jadi ayah kan ?", keningnya di jongket-jongketkan .
"Please stop doing that", ujar Haura .
Terdiam Adrian .
"Asal ?"
"Tahu tak hati saya lemah bila tengok muka awak ?"
Lantas selepas itu , Haura lari keluar dari kereta .
Aku terdiam seketika . Cuba mencerna ayat-ayat Haura .
Wait a minute...
Dia buat pickupline ke tu ? Oh my god, asal kau lembap sangat ni ? Tersenyum sampai ke telinga la jawabnya .
Berbunga hatinya .
Segera dia keluar dari kereta dan mengejar Haura .
****
Haaiii semua ! Already miss me ? Yeihhh 😂
Maaf semua , srs susah nak cari masa untuk update , author makin busy lately ni . busy dengan kerja sekolah . Bakar sekolah karang ey .
So , how about this chap ? Makin bosan kannn ?
Wait for next chap untuk lihat perubahan Adrian kesayangan korang 🙈
Author pun tak sabar hiks !
Jangan lupa ,
Vote and comment ❤
YOU ARE READING
Mr. Hati Beku [C]
Romance[ #1 in Hati Beku - 2019 ] [ #5 in Remaja - 2019 ] [ #1 in Remaja - 2019 ] [ #37 in Random - 2019 ] [ #32 in Random - 2020 ] [ #41 in Romance - 2021 ] Firasy Adrian , muka kacukan Melayu-Belanda . Semestinya menjadi kegilaan ramai . Iris matanya yan...