Bab 27 ( Final )

10.3K 360 9
                                    

Firasy Adrian mencari kelibat seorang perempuan. Kelilingnya seperti berada di taman yang indah.

"Abang", Firasy Adrian nemusingkan badannya ke belakang.

"Abang cepatlah pulang..Saya dan Hana rindukan abang", tiba-tiba perempuan itu menangis. Budak kecil yang berada di sisi perempuan itu sedang memandangnya.

"Papa..Hana rindu papa", budak kecil itu terkebil-kebil memandang Firasy Adrian.

"Haura ? Hana ?"

Firasy Adrian kembali memandang perempuan itu. Perempuan dan budak kecil itu menjauh. Firasy Adrian menjerit-jerit memanggil mereka. Tiba-tiba terasa dunianya berpusing. Pening !

"Adrian !", Hakim mengejut kawannya yang meracau-racau. Firasy Adrian terjaga apabila bahunya digoncang. Dia mengelap dahinya yang berpeluh.

"Kau kenapa wey ?", soal Hakim. Terkejut apabila terdengar sahabatnya menjerit-jerit. Jerit nama isteri dan anaknya pula tu ! Sudah 3 tahun rasanya dia tinggalkan mereka.

"Aku asyik mimpi seorang perempuan dengan budak kecil. Mereka kata 'cepatlah pulang , kami rindukan abang'..Kau rasa siapa mereka tu ?", Hakim mengerutkan dahi. Mungkin ini petunjuk ?

"Kalau kau nak tahu, diorang tulah isteri dan anak kau", terang Hakim. Firasy Adrian terdiam. Kepalanya cuba mengingati wajah perempuan dan budak kecil itu. Tiba-tiba dia terasa pening yang teramat. Dia memicit pelipisnya.

"Dah..Kau pergi mandi sana", Hakim mengarahkan agar sahabatnya membersihkan diri. Firasy Adrian mengangguk kecil. Dia berjalan perlahan-lahan menuju ke arah tandas. Hakim yang perhati berasa pelik.

Mr. Hati Beku [C]Where stories live. Discover now