14.

165 7 0
                                    

PART 14

AKU memegang kepala yang terasa berpusing. Entah kenapa sejak akhir-akhir ini aku selalu sakit kepala dan susah tidur. Emosi aku juga selalu tidak stabil. Kejap marah kejap okey.

Aku menghempaskan badan di sebelah Faez yang sedang tertidur dan cuba melelapkan mata.

"Kau ni boleh tak hidup untuk senangkan hidup aku?!"

Terenjut bahuku mendengar jerkahan Harriz. Apa pulak kali ni? Sakit di kepalaku makin kuat mencengkam.

"Mana kau letak uniform pilot aku? Hei, aku tengah cakap dengan kau ni! Kau dengar ke tak?"

Nada suaranya yang kuat bergema lagi sehingga membuatkan Faez yang lena tidur di sebelahku terjaga dan menangis.

"Awak ni kenapa? Tak nampak ke Faez tengah tidur?"

Aku mendukung Faez dan memujuknya.

Harriz mendengus kasar.

Aku mendukung Faez keluar bilik. Puas aku memujuk Faez tapi dia masih menangis. Mungkin Faez lapar. Langkah kaki ku halakan ke arah tangga.

"Kau ni bila nak keluar dari rumah ni? Semak betul aku dengan kau. Tak habis-habis nak menyemak dalam hidup aku."

Langkah kakiku terhenti. Berombak dadaku menahan amarah. Ya aku marah, geram dan aku sangat tertekan. Aku rasa macam nak menjerit sepuas hati. Memang aku nak pergi tapi Harriz tak bagi aku bawak Faez.

Aku memandang wajah Faez yang masih menangis.

Sebab Faez lah aku masih terperangkap dalam rumah yang dah macam neraka ni. Aku mengangkat Faez tinggi-tinggi dan melemparkannya ke bawah. Tergolek-golek Faez jatuh dari tangga. Aku tersenyum. Aku gembira. Aku rasa puas. Bila Faez dah tak ada aku bebas. Berdekah-dekah aku ketawa.

"Sebab kau lah aku tak boleh pergi dari sini. Padan muka kau. Hahaha..."

"Kau dah gila ke?" Harriz pantas berlari ke arah Faez yang sudah diam membisu di bawah. Anak kecil itu dipangku. Harriz menangis memanggil nama Faez.

Darah merah yang mengalir dari kepala Faez membuatkan aku tersedar. Dengan pantas aku berlari turun dari tangga dan menrebut Faez yang sudah membisu dari pelukan Harriz.

Aku menangis semahu-mahunya.

"Faez. Bangun Faez. Jangan tinggalkan mama!" Aku memeluk erat tubuh kecil yang sudah tidak bernyawa itu. Berkali-kali aku meraung memanggil nama Faez tetapi anak kecil itu tetap diam tidak bergerak.

Lelaki berhati batu Where stories live. Discover now