15.

169 5 0
                                    

PART 15

kecil itu tetap diam tidak bergerak.

"Aku ceraikan kau dengan talak tiga!"

Sayup-sayup kedengaran lafaz itu keluar dari mulut Harriz. Tapi aku sudah tidak kisah. Yang aku kisahkan sekarang hanyalah Faez Imran. Aku terus-terusan menggoncang tubuh Faez. Bangunlah Faez, jangan buat mama macam ni.
Jangan tinggalkan mama.

GADIS itu membawaku ke taman dan kami duduk di atas bangku yang agak terasing dari pesakit lain.

"Awak ingat saya tak?"

Aku merenung wajah gadis di hadapanku. Kenapa aku rasa macam aku kenal dia ni. Aku memegang wajahnya dan memusingkannya ke kiri dan ke kanan. Betul lah. Aku memang pernah tengok dia ni. Tapi kat mana? Apa nama dia? Argh, kenapa aku tak boleh ingat ni!

"Awak ingat Harriz Nazmi?"

Harriz Nazmi? Lelaki itu lah yang dah buat aku masuk ke hospital sakit jiwa ni! Lelaki itu jugaklah yang buat aku bunuh anakku sendiri. Air mataku mengalir laju.

Gadis itu memegang tanganku.

"Harriz mintak maaf. Dia mengaku dia yang tukarkan supplemen awak dengn pil lain. Dia rasa bersalah sangat-sangat. Dia bawak awak ke sini sebab dia nak awak sembuh macam dulu balik," terang gadis itu panjang lebar.

"Kau siapa?" tanyaku. Dah puas aku memerah otak tapi aku tetap tak jumpa namanya dekat mana-mana kotak memoriku.

"Nama saya Athea," katanya sambil tersenyum ikhlas.

"Athea?" tanyaku kepada diri sendiri. Memori Harriz memperkenalkan Athea kepadaku di pasaraya setahun yang lalu segar di ingatan.

"Saya pun mintak maaf. Saya janji akan selalu bagi awak sokongan dan semangat sampai awak betul-betul sembuh."

Aku memandang wajah Athea. Kenapa kau baik sangat dengan aku? Perwatakan Athea sangat berbeza dengan Harriz. Athea ni macam malaikat dan Harriz pula macam syaitan.

Lelaki berhati batu Where stories live. Discover now