Yeni arkadaşlıklari hiç anlayamamışımdır. Eskileri var iken neden yenilerine ihtiyaç duymalıyım ki ? Şimdiki okulumda bulacağım kişiler beni iyiye mi götürecek yoksa kötüye mi ? Nereden bileceğim ? Bunu düşünen yalnızca ben miyim yoksa bu herkese göre böyle mi?
Mesela eski okulumdaki arkadaşlarımdan yalnızca bir tanesiyle yoluma devam etmem bir işaret mi ? Doğru yolda mıyım yoksa tam tersi mi ?
Yıllarca düşünsem bile aklıma gelmeyecek sorular ne oldu da liseye başladığım zaman düşüncelerimi ele geçirdi? Acaba bu gerçekten de kankalık mı? Yoksa daha fazlası,kardeşlik mi?
***
Şimdi düşünüyorum da ,ben asla eski arkadaşlıklarım kadar güzelini,gerçeğini,doğalını,eğlencelisini bulamam.
Oysa ki ne kadar güzeldi bizim grubumuz. En eğlencelisi,en doğalı,en içteni... Gerçekten de en samimisiydik biz. Diğereleri gibi sevgili muhabbeti yapmasak da biz en iyisiydik,en ideali.
Bazıları sınıfta bizi zeki kızlar grubu olarak adlandırsa da, biz hem en zekiydik,hem de en aptal.
Zekiydik ; çünkü ne istediğimizi bildik, biz bizi bulduk,içimizdeki çocuğu birlikte yaşattık. Diğerleri gibi süs peşinde geçmedi hayatımız. Biz bize yettik.
Aptaldık; çünkü biz en doğalıydık,çocuk kadar saf ve en samimisi. Kıymetini bilemedik okulun. Ciddi anlamda eğlendik ama sonunda küçümsenen biz olduk. Gruplaşma vardı sınıf içinde. Hiçbir zaman tam anlamıyla "Hep birlikte,sınıfca" olamadık kendimizi küçümsedik.
Ama sonunda yine kazanan biz olduk.
Biz , en dogru şeyi yaptık. Kocaman bir dostluğu bulduk. Biz, bizi kazandık. En doğru ve en gerçek arkadaşlığı. Hatta kardeşliği.
***
Bundan sonraki arkadaşlıklarım belirleyecek benim yaşantımı. Ya en iyilerini bulup doğru yaşamayı seçmeli ya da en kötüsünü seçip umursamaz bir tavırla sürünerek yaşamayı. Artık ya yırtık, ya da sessiz ve mütevazi olma vakti geldi. Aynı ön sıramda oturan gizemli ve sessiz çocuk gibi.
Peki ya neydi bu sessizliğin ve mütevaziliğin formülü ? Hayatı boyunca ezik yetiştirilmek mi ? Yoksa kendi doğasından gelen saygılı ve centilmen yapısı mı ? Gerçekten çok zor artık böylesini bulmak. Bence en iyisi gidip konuşmalı, tanışmalı ve muhabbet etmeli. Arkadaş olmalı. Hem de çok yakın arkadaş...
*****
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bayım Sizi Hangi Ressam Çizdi ?
RomanceYarı gerçek,yarı hayali yaşamdan alarak yazdığım bu hikayeyi okurken adeta içinde yaşayacaksınız. Liseli bir genç kızın aşk ile imtihanı.