Egy nagy terembe tereltek be minket ahol egy hatalmas asztal foglalt helyett. Mindenkinek volt egy kis névtáblája hogy hová üljön.
Mikor leültem a számomra kijelölt székre észre vettem hogy Albusék pont előttem foglaltak helyett. Végig néztem az asztalon és úgy tünik hogy mindegyik tanár velem szemben ült. Az én oldalomon pedig a Mágyiaügyi Minisztérium emberei.
Még egyszer végig néztem a tanárok részén hátha rájövök melyik is lehet Barty. Végig néztem a széksoron és meg lepődtem a tanárok felhozatalán. Ott volt abból a flancos lány iskolából Madame Maxime, mellettem pedig egy ismerős arc. Karkarov aki azt hiszem a Drumstrangban tanít.
-Örülök hogy mindenki időben meg tudott jeleni. Szerintem kezdhetjük is.-hallok meg egy férfi hangot. Elkapom a fejem a tanárokról és a férfira nézek. Barty Kupor volt az.
Mindenki elcsendesedett a teremben és figyelni kezdett.
-Mindannyian tudjuk hogy miért is vagyunk itt szóval bele is kezdek a közepébe. Évek óta most először rendezzük meg a próbát. Helyszínek a Roxfortott gondoltuk. Természetesen ha mindenkinek meg felel.-ekkor abba hagyta a beszédet és körül nézett. Mikor látta hogy mindenki egyetért folytatta.
-Az elöző próbákon tapasztaltak alapján új szabályokat iktattunk be a résztvevők érdekében.- mondta Kupor majd a pálcája intéssével kiosztotta a lapokat amiket az asztalra rakott mikor belépett.
Most mindenki előtt hevert egy pergamen.Gyorsan végig futattam a szemem a sorokon. A pár szabály küzt természtesen ott vírított a korhatár amit már előre megjósoltam. Szólásra nyitottam a szám pont mikor Dumbledore fel tette az ő kérdését.
-Ha Rovéna is jelen lesz akkor a halálfalókra is számíthatunk?-Kérdezte Dumbledore aggodalmasan.
-Nem Rovéna ez alkalommal csak egymagában lesz.-mondta Kupor.
Gyorsan feltettem a kezem mielőtt még valaki előttem szólal meg.
-Hogyan lesz a bajnok választás?-kérdezem Kuportól.-Igen arra gondoltam hátha nektek kedves igazgatóknak lenne ötlete ez ügyben.-mondta Barty. Láttam ahogy Igor büszkén kihúzza magát és már szólásra is nyitotta a száját.
-Tartsuk viadalt!-mondta erős akcentussal. Mindenki elhúzott szájjal nézett rá.
-Mi lenne ha a jelentkezők bele dobnák a nevüket a Tűz serlegébe?-kérdezte Albus. Ez mindenkinek tetszett kivéve Igornak aki mérgesen nézte Dumbledoret.
-Megkérdezhetem honnan kezdődik a korhatár? Nincs ide írva pontosan mennyire is gondolnak.-jegyezte meg Madame Maxime. A nő még Hagridnál is magasabbra nőt.
-A tizenhetedik élet korra gondoltunk. Úgy gondoljuk hogy akkor már az éretség és a tudás is megfelelő és biztonságosabb lesz így a bajnokok számára.-mondta Barty. Mindenki elégedetten bólogatott és hümmögöt. Nekem se volt ellen vetésem hisz akiket megismertem a Roxfortban egyik sem volt ebben a korban.
-A versenyt közölni fogja a Reggeli Proféta. Rita Vitrol interjúkat is készít majd a három bajnokkal.- elhúztam a szám a név hallatára. Őrült egy szipirtyó.
****
Még órákat töltöttünk el a teremben minden egyes részletett megbeszélve. A végén Barty kiküldött minden olyan embert aki bármelyik iskolához is köze volt aztán komolyan a megmaradottakra nézett.
-És most elmondom hogy mik lesznek a próbatételek.-mondta és a termet szikrázó feszültség töltötte meg.
Folytatás következik...