ZAMAN MAKİNESİ Mİ???

80 79 3
                                    

Artık büyükanneyi anlatıyoruz:

Büyük anne zaman geçidinden geçmişti. Evet! Bu bir zaman makinesiydi! Büyükanne geçitte biraz ilerledikten sonra 23 yıl önce araba sürerken kocasına çarptığı ana geldi. Arabaya binmişti. Bu ilk ve son deneyişi olacaktı. Tam 14 yıldır bunun için uğraşıyordu:KOCASINI GERİ GETİRMEK!!!

23 YIL ÖNCE

Kocası garaj kapısının önünde duruyordu. Büyük anne arabayı kontrol edemeyip kocasına çarptı. Arabadan indiğinde kocası kanlar içinde yerde duruyordu. Büyük anne korkudan, üzüntüden, ve şaşkınlıktan ambulansı zor aramıştı. Ambulans yaklaşık 15 dakika sonra gelmişti. Büyükanne o sırada kocasının yanında hüngür hüngür ağlıyordu.

Kocasını telaşla sedyeye kaldırdılar. Allah'tan o sırada Ayla ile Ersin okuldaydı. Ambulans hastaneye doğru gidiyordu. 10 dakika sonra hastaneye gelmişlerdi.

Doktorlar acele ile kocasını ameliyata aldılar. Durumu epey ağır gözüküyordu. 2 saat sonra doktor "Eşinizi kaybettik."dedi. Büyükanne tam anlamıyla bitmişti. İşte o günden sonra büyükanne çok değişmişti.

Şimdiki Zaman

Büyük anne çok heyecanlıydı ve daha genç gözüküyordu. Hemen arabadan inip kocasına "Hasan, arabayı garaja sen sokar mısın?" Hasan "Tabii ki ben koyarım." diyerek arabayı garaja soktu. Büyükanne kocasına sarılarak elindeki kumandanın düğmesine bastı. Bir süre zaman geçidinde ilerledikten sonra, makinenin içindeydiler. Makinenin içinden çıktılar. Artık büyük baba geri dönmüştü.

Büyükbaba büyük bir şaşkınlıkla" Ne oluyor? Ne oluyor Emine? Neredeyiz biz?"
Büyük anne" Ersin'in evindeyiz canım. Zaman makinesiyle seni geri getirdim."
Büyük baba biraz afallamış bir halde" Nasıl? Nasıl oldu bu?"
Büyük anne" 14 yıldır zaman makinesini yapmak için uğraştım ben! Sen de bu sayede şimdiki zamana geldin." "Seni çok özledim ben."  birbirlerine sarıldılar ve kilerden çıktıklar.

Çocuklar şaşkınlıkla birbirlerine baktılar. Arda "Konuşmalara göre o şimdi bizim büyük babamız mı?"
Ece" Sanırım öyle."
Efe"Vayy beee. O değil de bu tuhaf makine zaman makinesiymiş."
Ece "Binsek bizi de bir yerlere götürür mü ki?"
Efe "Bence onun işi bitti. Baksanıza büyük annem ve büyük babam makineden çıktıktan sonra makine "cızırt cızırt" etti.
Arda "Hadi biz konuşurken büyük annem ve büyük babam gitti."
Ece"O zaman biz de kilerden çıkalım."dedi.

Çocuklar kilerden çıktıklarında kapı çalmıştı. Ersin kapıyı açtı. Ayla ve Kerem gelmişti. Büyük anne herkesi salona topladı. Büyük baba yoktu.
Büyük anne söze başladı:

"Hepiniz kilerde ne olduğunu merak ediyorsunuz. O zaman söylüyorum: Hasan yani benim eşim, öldüğünden beri kendimi çok yalnız ve mutsuz hissediyordum. Ayrıca Hasan'a arabayla çarpan ben olduğum için ölümünden kendimi sorumlu tutuyordum. Ama şimdi çok mutluyum çünkü; kilerde bilim insanlarıyla ve mühendislerle yaptığım "Zaman Makinesi" sayesinde Hasan'ı geri getirmeyi başardım. Kısaca 14 yılımı verdiğim zaman makinesi işe yaradı ve Hasan şimdi burada."diyerek 14 yılın özetini geçti. O sırada kapıdan içeri Hasan girdi. Herkes şok içinde büyük babaya bakıyordu.

Ayla"İnanamıyorum!" dedi. Ersin"Aman Allah bana bir şeyler oluyor."
Kerem"Hayal mi görüyorum?" çocuklar çoktan büyük babanın boynuna atlamıştı bile, çünkü onlar olaya zaten canlı canlı şahit olmuştu.

2 saat sonra herkesin kafaya jeton düşmüştü. (Sanırım herkesin jeton köşeli.) Ama hâlâ bir şaşkınlık vardı. Büyükbaba geri döndüğü için herkes şenlik havasındaydı. Bahçeye büyük bir sofra kuruldu. O sırada bahçe kapısından içeri Sevim girmişti. Büyük babayı yabancı sanıyordu. Ersin"Hoşgeldin hayatım." dedi ve Sevim'e sarıldı. Bu arada tatilin bitimine 1 hafta kalmıştı. Sevimçok içinde büyükbabayla tanıştı.

İkinci kitaba ASTRONOT_1907 hesabından ulaşabilirsiniz!

1# KİLERDEKİ GİZEMLİ MACERA (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin