Cuaca panas melampau kebelakangan ini. Aku sedikit cepat keletihan kerana bahang cuaca dan dengan beban stok baru yang aku perlu keluarkan dari lori. Nasib baik abang2 tempat aku praktikal nie tidak sibuk dan sudi membantu aku. Kalau ikutkan pn shima tadi memang aku sorang ajer yang kena susun stok baru dalam stor.
Basah lencun baju aku dengan peluh, tetiba datang lagi pn shima tetapi kali ini pandangan agak berbeza. Boleh jadi dia sedang merenung bajuku yang basah dan melekap di dada aku yang agak berotot. Lama juga baru pn shima bersuara bertanyakan status stok baru dan setelah berpuashati dia memberikan aku note rm50.00 sebagai upah kepada aku kerana gigih menjalankan tugasan yang diberikan sehingga selesai. Jam sudah menunjukkan 630 petang, aku merasa badanku yang melekit dan sangat tidak selesa. Aku capai beg pakaian spare di bawah meja dan mengeluarkan towel dan baju spare kerana aku bercadang mahu mandi sebelum pulang.
Kebanyakkan staf sudab pulang dan hanya tinggal beberapa orang yang lain di tingkat 4 bangunan bersebelahan. Aku terus ke bilik mandi di tingkat 1. Hampir aku selesai mandi aku kedengaran bunyi dentuman yang kuat di dinding sebelah di toilet wanita bersebalahan. Aku capai towel dan memakai baju sahaja dan towel dan menjenguk ke pintu masuk tandas wanita dan mengetuk adakah sesiapa di dalam, aku kedengaran bunyi orang kesakitan dari luar. Aku bertanya siapa dan bolehkan aku masuk sambil menolak pintu tandas wanita itu perlahan2, alangkah terkejutnya kelihatan pn shima sedang terduduk di atas lantai sambil kesakitan.
Aku masuk dan bertanyakan kepada pn shima apa yang terjadi. Pn shima mengerang kesakitan dan mengatakan dia tergelincir kerana selipar jepun yang dipakainya itu agak licin bila dipijak diatas air dan mozek toilet. Aku suakan tangan bagi membantu pn shima dan beliau tanpa banyak tanya menyambut dan cuba berdiri. Aku teragak2 nak mencapai bahunya sebelah lagi untuk membantu beliau bangun. Malangnya pn shima jatuh kali kedua tapi dia bernasib baik aku dapat menyambutnya bagi mengelakkan terhampas kali kedua di atas lantai. Aku berkata kepadanya kalau tidak boleh berdiri aku akan cuba dukung sahaja. Pn shima ini kecil molek orangnya tapi susuk aksesori beliau semuanya padat dan sendat.
Dengan malu2 dia berpaut di bahu aku, aku dengan mudah mengendong pn shima, tubuh aku bersentuhan dengan pn shima. Terasa sedikit enak dalam fikiran aku. Aku cuba bawa pn shima keluar dari tandas tersebut dengan berhati2 dan terus ke ruangan aku bekerja. Tiba-tiba semasa dalam perjalanan ke meja aku, aku rasa sedikit sejuk di bahagian bawah badan aku. Tetapi aku telupa sebentar kerana asyik berlanggar dengan badan pn shima. Pn shima hanya berdiam diri sepanjang perjalanan ke meja aku. Setelah sampai aku dudukkan dia diatas meja, Pn shima tiba2 menjerit kecil dan menutup mulutnya sambil mendongak ke atas. Dia berkata pada aku suruh aku memandang kebawah, hairan juga aku bertanya kepadanya kenapa? Dan bila aku memandang kebawah barulah aku perasan yang towel aku telah tertanggal entah ke mana. Yang menjadi masalah lagi aku masih belum mengenakan apa2 pakaian dalam, terserlahlah adik manja aku dibawah sinaran lampu pejabat yang cerah.
Klik vote n comment jika mahukan lagi. Tq
YOU ARE READING
Praktikal Terlanjur
FantasyDalam menjalani kehidupan ada liku2 dan onak ranjau perlu ditempuhi. Bersedia atau tidak perlu kita hadapi cabaran dan dugaan. Itulah cerita mengenai peritnya dalam mencapai erti kejayaan.