Perjalanan kami yang dekat akhirnya menjadi lama, kami sampai di pejabat semula jam 230pm, tapi kami berdua puas walaupun bukan dengan cara memasukkan alat kelamin masing-masing.
Urusan di pejabat aku jalankan seperti biasa tapi aku terpaksa merebus 2 bijik telur ayam kampung dan ditambah dengan untuk persediaan malam ini. Belum pasti apa yang bakal terjadi, tapi besar kemungkinan aku akan bekerja keras kerana sudah lama aku tidak melepaskan rindu terhadap Pn Ayu.
Kring...kring... telefon mejaku berbunyi, rupanya panggilan dari Pn Shima dan mengarahkan aku mengisi borang cuti untuk besok dan bawa naik padanya dan dia akan luluskan. Dengan segera aku sediakan form cuti dan langsung aku submit kepada pa Pn Shima.
Kebetulan Pn Shima sedar aku diluar biliknya langsung kedengaran suaranya yang nyaring menyuruh aku masuk.
"Nina ... suruh zahrul masuk bawak borang dia sekali". Kedengaran suara Pn Shima yang nyaring dari dalam biliknya. Muncung mulut si nina suruh aku terus ke bilik Pn Shima ( Nina .. PA Pn Shima sedap2 badannya aku tak pernah cuba tapi klu ajak sembang mau saja ... so klu nak adjust benda lain dah tak berani sebab dah kena warning ).
Tersenyum lebar mulut Pn Shima bila melihat aku masuk. Dipanggilnya aku dekat dengannya.
"Awak pilih mana yang mana satu, merah ker hitam".katanya lagi.
Seolah tak percaya, Pn Shima tanya berkenaan baju tidur seksi yang mana sepasang baju yang aku perasan takpayah tanggal pun dah boleh masuk rasaku. Tertelan air liur aku bila melihat yang merah tu, renda dan lace yang cantik disitu.
"Cepatlah pilih.. special nie", katanya lagi.
"Merahlah puan..eh akak..eh syg", tersasul kataku.
Kena cubit aku, memain lagi katanya, nanti ada benda special lagi dan menyuruh aku tunggu sahaja. Borang cuti aku terus disign oleh Pn Shima, dipesannya lagi malam nie jam 9.00pm tunggu Pn Ayu di Coffee house di Ground Floor dan "code dress" adalah "smart casual". katanya lagi.
Sebelum turun ke meja aku sempat lagi Pn Shima mengenggam adik manjaku dari seluar slack yang aku pakai. Aku terus turun bagi menyelesaikan beberapa lagi urusan kerja. Sebelum pulang aku whatsupp Pn Shima dan memberitahu yang aku akan pulang jam 530pm, mana tahu kalau ada benda lain perlu aku buat dan mendapat jawapan darinya yang dia sudah keluar lebih awal kerana ada hal perlu dibeli katanya.
Sampai di rumah, maka bersiaplah aku sebaik mungkin, semerbak bau haruman wangian aku pakai malam nie. Mau tak mau naik moto jerlah aku, kalau nak ikutkan berlagak aku boleh jer mintak Pn Shima ambik anto macam anak ayam yang lain p mana2 tapi aku rasa macam diaorg special kat aku so lebih baik macam nie kot, nak balik pun senang nanti tgh malam tak gaduh cr grab.
Sebelum jam 9.00 aku dah sampai dan waiter tanya nama aku apa dan check pada list dia, ada nama aku dan dibawanya aku table yang telah disediakan. Aku pun excited jugaklah, selalunya aku makan warung ja, semenjak dua menjak nie dapat makan kat hotel, restoren mahal2 macam "culture shock" plak aku.
Nampak dari jauh kelihatan Pn Ayu yang mengenakan kebaya sendat di malam hari, sangatlah chantik dsn seksi kerana kebaya itu seolah-olah tidak.mampu menanggung buah dadanya yang amat lumayan. Tipulah kalau.mana-mana lelaki tak terpegun bila melihat dia.
Lagak macam lelaki macho aku malam nie, siap bangun tarik kerusi lagi pada Pn Ayu buah hati aku nie.
"Sorry Zahrul, lama ker tunggu?". Tanya Pn Ayu.
"Tak lama jugak Pn, baru jugak tapi kalau tanya saya balik sampai bila pun saya sanggup tunggu Pn", kata aku macam main pickup line.
Ketawa besar Pn Ayu, kata dia lagi pada aku sekali kena beratur yang datang tau. Aku buat faham tak faham jer sambil tersenyum. Kami order makan malam ala2 english style, makan stik la konon aku follow Pn Ayu punya menu sebab kang aku nak kena bayor boleh tapi koyak lah pastu. Nasib baik Pn Ayu memahami keadaan aku so dia belanjalah jawabnya.
Sambil2 makan jari dia sentiasa mencari jari aku dan diramas perlahan2. Ada perkara besar yang dia nk bincangkan tapi nantilah tunggu semuanya selesai dan aku pun menjawab "ok".
YOU ARE READING
Praktikal Terlanjur
FantasyDalam menjalani kehidupan ada liku2 dan onak ranjau perlu ditempuhi. Bersedia atau tidak perlu kita hadapi cabaran dan dugaan. Itulah cerita mengenai peritnya dalam mencapai erti kejayaan.