Merah padam muka aku, aku hanya mampu menutup menggunakan tangan dan bergegas berlari ke arah toilet semula. Seperjalanan aku ke toilet semula aku baru perasan towel aku terlambak diatas lantai pejabat.
Aku lantas capai towel dan terus ke toilet untuk memakai seluar yang bergantung di dalam. Sesudah siap berpakaian rapi aku kembali ke meja aku dengan penuh perasaan malu. Aku pandang pn shima dan dia sedang mengurut2 kakinya yang sedang sakit.
Aku memberanikan diri dan berkata adakah dia mahu disapukan minyak panas sambil aku keluarkan dari laci meja aku., pn shima hanya membalas dengan anggukkan sahaja.
Aku sapukan dibuku lali pn shima sambil aku pecit mencari punca sakit tersebut. Setelah lebih kurang 5 minit aku urut kaki pn shima dia menahan kesakitan tapi bunyinya agak mengairahkan. Aku meminta pn shima untuk cuba berdiri terlebih dahulu.
Masih sengal2 katanya tapi sudah reda kesakita n akibat jatuh tadi, aku menyatakan syukur tiada yang patah atau retak. Dia cuba bejalan perlahan2 dan berjaya melangkah walaupun tidak laju. Pn shima bertanya jam berapa aku mahu pulang, aku menjawab yang aku memang sudah mahu pulang. Jam menunjukkan 745pm dan pn shima juga mahu pulang tapi dia tidak yakin dapat memandu. Pn shima mohon aku temankan dia naik ke tingkat atas ke biliknya bagi mengambil kunci kereta dan handbagnya.
Sambil berjalan ke kereta aku meminpin sebalah tangannya. Pn shima tiba2 bertanya dimana aku tinggal dan aku memberitahu yang aku tinggal dirumah sewa di area seksyen 7 shah alam, dia kata dia tinggal berdekatan dengan kawasan rumah aku juga. Kebetulan cuaca yang panas tadi siang berubah mahu hujan dan ribut gayanya. Disamping itu juga pn shima berkata dia tidak yakin dengan keadaan kakinya untuk memandu kereta. Aku iyakan sahaja tetapi aku perlu merapikan motosikal aku dahulu supaya semua terkunci dengan baik dan selamat.
Setelah semuanya selesai aku kembali ke kereta pn shima, honda crv model yang paling baru, plastik di belakang pun belum dibuang. Aku cuba menyesuaikan diri memandu kereta yang berharga lebih rm100k. Pn shima kata takper pandu perlahan2 sahaja janji selamat sampai. Di dalam kereta tiba2 perutku berbunyi, dan pn shima terus menegur adakah aku kelaparan? Dengan segan silu aku mengiyakan lalu pn shima cadangkan aku drive thru sahaja mcd dan dia berkata dia tidak mampu berjalan jauh kerana kakinya masih sengal2.
Sambil menunggu giliran order di drive thru mcd, kami sepi seketika dengan cuaca hujan lebat dan aircond yang sejuk menimbulkan situasi yg amat berbeza. Meriding bola romaku, aku cuba bersuara dan membuka cerita pn shima sudah lama bekerja dengan syarikat aku praktikal, dia menjawab dia antara org lama dalam syarikat dan banyak hal diuruskan oleh beliau. Aku bertanyakan lagi suaminya tidak pelik dia pulang lewat hari ini. Pn shima bercerita hal suaminya yang bekerja di luar negara dalam tempoh 5 tahun sebagai pegawai kerajaan di jepun. 2 bulan sekali suaminya akan pulang dan dia tinggal bersama2 anak dan adiknya. Tetapi anaknya sudah masuk asrama penuh cuma akan pulang hujung minggu dan kebetulan adik perempuannya berkursus di kuching 2 minggu.
Pn shima bertanya aku terasa teraniya ker selama berada dibawah pemantauan dia kerana dia tahu kadang2 ada arahan dari dia yang agak membebankan aku. Dalam hati nak mengatakan ya.. tapi aku bersembunyi dibalik perasaan sebenar dan mengatakan aku ok sahaja. Dia bertanya lagi dah hbs latihan industri nak kerja dimana, aku menjawab belum tahu sekarang cuma mahu lulus dengan jayanya terlebih dahulu. Pn shima bertanya lagi apa aktiviti waktu lapang aku, tak keluar ngn girlfriendkah. Nie tolong antar dia pulang girlfriend tak marah ker. Aku hanya diam dan mengatakan belum punya pilihan dihati, dulu ada tapi telah dikebas orang sambil ketawa.
Pn shima berkata rugilah perempuan tu, aku pelik kenapa pulak apa yang rugi aku bertanya. Pn shima tersipu2 sambil berkata kalau dia dah tau rasanya dia akan berebut cari awok tau katanya lagi. Aku makin pelik aku kurang faham, pn shima kata aku memang slow atau buat2 slow. Aku mohon penjelasan apa maksud pn shima, dia berkata apa yang aku tunjuk pada dia tadi di pejabat. Merah padam muka aku, maksudnya pn shima memang sudah puas menatap adik.manjaku tadi rasanya. Pn shima perasan perubahan pada muka aku, dia mengatakan rahsia aku selamat dengannya. Tapi dia berkata lagi, cukup sihat adik aku gemuk dan kalau biasa2 ajer dah panjang seperti itu kalau saiz sedang tegang confirm lagi mantap katanya sambil malu2 dan ketawa.
Ada darah campuran mana2 ke tanyanya lagi. Aku berkata moyang aku dlu pakistan datang berdagang dan terus menetap di malaysia. Boleh jadi gen pakistan turun pada aku, tapi masa aku baru bersunat ibu aku memang ada memberi minyak dah disuruh aku pakai bile luka bersunat sudah sembuh. Ibuku tak menyatakan itu minyak apa tapi minyak itu akan membuat aku menjadi pujaan isteri bile kahwin. Boleh jadi itulah adik manjaku sebegitu rupa.
Terkejut pn shima biler aku bercerita betapa persediaan dari awal telah aku lakukan, aku makin berani dan berkata pn shima pun apa kurangnya walaupun dah berkahwin dan mempunyai anak masih cantek dan mantap. Dia menidakkan apa yang aku katakan tapi aku berkata aku telah merasa betapa hebatnya apa yang ada pada pn shima sangat mantap. Pn shima terus mencubit pahaku nak mengatakan aku gatal.
Adik manjaku telah mula mengeras, aku mencari jalan lagi kalau pn shima nak rasa yg keras sekarang tgh waktunya. Aku yang hanya mengenakan boxer adalah mudah adik manjaku bebas mengeras. Boleh ker tanya pn shima padaku, kalau pn shima sudi saya rela dan lagipun saya mcm dah ambil kesempatan merasa dada puan bersentuhan dengan dada aku masa aku mengendongnya.
Pn shima malu2, tapi aku rasa dia mahu, aku pegang tangannya dan aku letakkan di celah kangkang yg adik manjaku berada dibawahnya. Beliau tidak membantah malah mengusap sambil mengatakan adakah ini benar. Dia cuba mengukur pakai jarinya dan mengatakan ini sangat luar biasa dan sangat keras. Dia bertanya adakah aku tidak sakit biler keadaan sgt keras seperti ini, katanya. Aku hanya tersenyum menahan kesedapan dengan urutan dari pn shima.
Klik vote n comment jika mahukan lagi. Tq
YOU ARE READING
Praktikal Terlanjur
FantasiaDalam menjalani kehidupan ada liku2 dan onak ranjau perlu ditempuhi. Bersedia atau tidak perlu kita hadapi cabaran dan dugaan. Itulah cerita mengenai peritnya dalam mencapai erti kejayaan.