Part 1

1.7K 54 4
                                    

Mam slaat me hard in mijn gezicht, ik negeer het, ze is weer eens dronken. Het maakt niet uit wat ik doe of zeg ze reageert er toch niet op. Tja, dat is ook de reden waarom mijn ouders gescheiden zijn, mijn vader woont in Amerika samen met Elisabeth, met haar 3 zonen en ze hebben samen een dochtertje. Ik heb ze nog nooit ontmoet, ik moet in Nederland blijven, mijn school afmaken, en in de tussen tijd zit ik opgescheept met mijn moeder die na een uur of 4 gaat drinken en niet meer te houden is. Alcoholist noemen ze dat, als ik ook met 1 vinger aan haar flessen drank komt begint ze met messen te zwaaien. Ik heb het 1 keer geprobeerd, dat was niet zo handig, ik heb er nog steeds een snee in op mijn onder rug. Ik loop naar boven "terug komen jij! Ik ben nog niet..." voordat ze wat kan zeggen valt ze midden in de kamer in slaap, zoals altijd is dat om een uur of 1. Ik til haar op en leg haar op de bank en leg een deken over haar heen. Ik loop de trap op naar boven en poets mijn tanden en doe mijn pyjama aan en ga slapen.

Als de wekker gaat stap ik uit bed en kleed me aan vervolgens kijk ik nog even snel naar scheikunde, (zelf ben ik het best in beta vakken, ik heb absoluut geen talen knobbel, dat komt door mijn dyslexie) en ik loop naar beneden en maak een ontbijt. Vier geroosterde boterhammen en 2 gebakken eitjes, 2 boterhammen met een eitje voor mijn moeder een 2 boterhammen voor mij met ook een eitje. Ik schenk 1 glas sinaasappel sap in, drink er van en eet mijn ontbijt op en ik pak mijn tas en stop er een BiNaS, pen, potlood, gum, puntenslijper en een rekenmachine in. Ik pak mijn fiets en rij naar school, vandaag mijn laatste examen... Ik denk dat ik wel geslaagd ben, tenminste dat hoop ik, ik plaats mijn fiets tussen de andere fietsen en loop het hoofdgebouw in. Ik kijk op mijn horloge en zie dat ik nog 2 minuten heb, ik ren als een malloot naar de gymzalen en ga op de eerste beste stoel zitten die ik zie. "Oke, we gaan beginnen" zegt meneer van Santen en pak mijn spullen uit mijn tas en de eerste examens worden uitgedeeld. Ik concentreer me op mijn toets en als ik klaar ben, leg in mijn examen op de hoek van de tafel en ik kijk op de klok en zie dat we over 5 minuten weer mogen gaan. Als de bel gaat lever ik mijn examen in en verlaat langzaam de gymzalen, opgelucht haal ik adem. "Ging hij bij jou goed? Ik snapte er echt niets van, ik heb de helft van jou over geschreven" gaf David toe en hij gaat naast me lopen. "Ja ik denk dat ik het wel goed heb gedaan, David toch... Haha je had dan echt geluk dat van Santen niets zag" zeg ik met een lach. "Ja... Hoe gaat het thuis?" vraagt hij bezorgt aangezien hij mijn blauwe oog heeft gezien. "Ach het gaat wel, het zelfde als altijd eigenlijk, ik kan ook niet weg omdat ik mijn moeder niet alleen kan laten..." zeg ik "Ik begrijp het, als er problemen zijn kan je me altijd bereiken je hebt mijn nummer" David lacht lief naar mij. David ken ik sinds de Mavo2 want toen kwam ik bij hem in de klas, ik heb sinds de 2e al een oogje op hem, ik durf het hem niet te zeggen omdat hij altijd stoer doet bij zijn vrienden en maar als we scheikunde hebben doet hij lief tegen mij. David is de enige die weet van mijn situatie thuis, dat kwam omdat ik ziek was en toen kwam hij huiswerk langs brengen en mijn moeder had me vlak daarvoor een bloedneus geslagen, het zag er erger uit dat dat het eigenlijk was. "Dankje David" zeg ik en ik lach lief terug "geen probleem" zegt hij en hij loopt naar zijn fiets en ik naar die van mij "hey ga je mee ijsje halen, om te vieren dat de examens voorbij zijn?" vraag ik "ja is goed" zegt hij en we gaan naar Antonio-IJs en hij neemt een choco ijsje en ik een aardbei. Daarna ga ik weer naar huis, mijn moeder is naar haar werk en ik hang op de bank. Nu maar wachten tot de uitslagen maar dat kan nog wel effe duren...

Hey guys, hope u like! Ik ga binnenkort verder met hoofdstuk 2! -x- Aurora

My brother's best friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu