Bab51 Fate?

19.8K 997 188
                                    

"Adam?"

Hilang terus kerutan di dahi Adam bila melihat orang yang melanggarnya adalah crushnya sendiri. Diraup rambutnya kebelakang sebelum berdehem kecil. Acah hensem.

"hai beautiful"ujar Adam sambil melemparkan senyuman manis kearah si pujaan hati

Manakala Naura dah tayang muka whatde..kau ingat hensem ke,laki aku lagi hensem

"awak buat apa kat sini?"soal Adam seraya mendekati Naura manakala sebelah tangannya memegang sekotak bijirin chococrush.

Manakala Naura dah buat muka tak selesa bila Adam mendekati dirinya. Dia berundur bersama trolinya kebelakang.

"tak la..saya beli barang dapur"kata Naura janggal. Bukan ada sifat menyombong tapi tu la.. Takut si suami cemburu pula nanti. Naura hanya tersengeh menayangkan giginya yang tersusun rapi.

"sorang ke? Nak saya teman?"pelawa Adam. Makin melebar senyumannya memandang Naura. Terasa ada peluang untuk memikat hati gadis dihadapannya itu. Selamba dia meletakkan sebelah tangannya lagi di atas troli Naura

Tapi persoalannya sekarang,mampu kah dia tersenyum jika dia tahu orang yang bersama Naura sekarang ini adalah musuhnya,Naufal?

"eh tak apa lah..saya boleh sendiri"ujar Naura ingin mengelak dari benda tak baik. Tak mahu pula kantoi dia dan Naufal ada status istimewa di hadapan mamat bajet hensem ni. Bukan boleh cayer muka dia. Muka penuh dosa.

"eww come on, don't be shy with me"kata Adam tenang dan cuba memegang lengan Naura namun terus Naura melepaskan troli dan mengundur kebelakang

"behavela.. Awak tak mendesak saya sebelum ni"ujar Naura perlahan. Ada jugak aku tampar kang. Gatall! Sebab dia lah aku perang besar dengan suami aku!

"chill lah don't scared. Kita berdua sorang-sorang. Jom lah sekali ada teman shopping"ajak Adam tidak putus asa.

"adam,awak tahu tak kalau bersin kita berdosa"kata Naura tiba-tiba ingin menukar topik

"hah asal pulak?"
Adam tayang muka blur

"yelaa sin kan dosa,ber"sin" berdosa"kata Naura mengundang bunyi cengkerik. Adam dah buat muka whatdee

Berkerut dahi Naura dan Adam memandang seorang makcik yang menjadi punca bunyi cengkerik itu.

"aa sorry ringtone makcik memang bunyi cengkerik"kata Makcik itu dan menolak troli meninggalkan Naura dan Adam yang terkebil-kebil

"aaaa jom teman saya pergi makan"selamba Adam menarik lengan Naura dan menolak troli milik Naura.

"ehhh stop stop! Saya datang dengan someone lah!"jerit Naura tiba-tiba lalu menarik lengannya kasar dari genggaman Adam.

"who?"soal Adam penasaran

"errrr ...."Naura menunduk. Nak je cakap suami aku ada kat sini baru syok biar Adam tu innalilah kat sini terus sebab terkejut.

"boyfriend?"soal Adam lagi

"chill laa..boyfriend je kot..bukan suami sampai nak kena ikut kata bagai"kata Adam tidak kalah

"saya datang dengan suami saya,awak nak cakap apa"kata Naura serius. Di pandang tajam kedua anak mata Adam.

Membulat mata Adam mulut dia pun melopong terkejut dengan fakta yang baru didengar. Otaknya cuba mentafsir apa yang didengari.

Adam mencebik sebelum ketawa sinis,"tak lawak please" Adam cuba memegang bahu Naura namun belum sempat tangannya bersentuh di bahu gadis itu. Tubuh Naura sudah pun berundur akibat ditarik seseorang.

Selamba badak Naufal memeluk bahu Naura dan menarik Naura jauh dari Adam.
Sekali lagi Adam ternganga.

"don't touch what's mine"kata Naufal keras dan ditarik Naura supaya berada di belakangnya. Naufal memasukkan kedua belah tangannya kedalam poket sambil berjalan tenang menghampiri Adam yang dah buat muka loading

[C] Tengku Naufal's BabygirlWhere stories live. Discover now