Special chapter [1] ❤

21.5K 1.2K 90
                                    

2tahun kemudian

MSU🌺

Naura P.O.V

Kepala tak gatal aku garu,sumpah aku pening apa yang lecturer aku membebel kat depan tu. Pandangan aku ditoleh kekiri mencari kelibat Nurin dan Sara.

Semenjak mendapat result Spm,aku menyambung pengajian di sini dan kebetulan Nurin pun register sini. Kami dapat kawan baru,Sara. Ok tu ringkasan pendek dari aku

Aku menutup mulutku apabila tak henti menguap,Tuhan menyesalnya ambil course medic ni. Bosan yaampun.

Setelah habis waktu class,berpusu-pusu pelajar keluar seakan rumah mereka ada kaki yang akan melarikan diri jika mereka tak balik awal. K apa aku merepek. Tapi tidak bagi aku dan dua kawan aku.

Selalunya kami bertigalah yang selalu keluar class paling lambat. Yela,masuk class pun lambat balik pon lambat ye dak. Salahkan Nurin,tiap hari aku lambat disebabkan dia.

Semenjak Adam ajak dia couple kerap betul makcik ni melawa kalah aku. Makeup tu kalau boleh nak bertanding dengan mak andam. Nasib tak tebal kalau tak aku taknak ngaku kawan.

"guys,tengok ni!!"jerit Sara kegembiraan dan kegedikan tiada tandingan dengan ulat hijau bersisik. Semenjak aku kenal Sara ni,okay je. Tapi tu la..dia macam mudah obses dengan lelaki hensem.

"asal lak?"soal Nurin memandang Sara yang sudah bawa keluar sekeping majalah hiburan . Ceh ni mesti nak tunjuk lelaki hensem ni sebabtu menggeletis semacam.

Aku buat tak hirau,aku fokus kemaskan barang aku kemudian aku bawa keluar phone aku. Aku terus hidupkan sebab masa class tadi aku offkan. Bahaya duh kalau tak off.

Lecturer aku garang macam bapak kepada mak hantu. Ada haritu coursemate aku tak off phone boleh dia pergi baling sampai pecah! Depan aku kot!

Syok aku pandang phone aku yang loading duk refresh data, teringat pula kat suami. Ha mesti ramai yang tanya mana suami aku. Haha,suami aku takda la kat sini.

Huhu,benda menyakitkan terjadi bila Naufal sambung study ke Cambridge ambil course business. Yelaa,,straight A kot. Yang penting dia dapat biasiswa ke sana bukan tanggungan daddy . So i am proud. Asal aku tak pandai cam laki aku duh!? Nak pergi cambridge jugak.

Selesai refresh data. Aku terus letak phone dalam poket. Sebab aku tahu kalau aku bukak whatsapp bukan Naufal chat aku pun. Dia busy. Allahu aku rasa aku ni boleh dikategorikan orang alone kot. Dah serupa single aku ni takde pakwe. Eh memang aku takde pakwe,aku ada suami .

"weh Naura! Tengokla nii. Crush baru aku woi hensem namatii!"jerit Sara bila Nurin je yang layan dia. Yela Nurin ada Adam pun pantang nampak laki hensem. Kalau Sara tunjuk gamba lelaki hensem dia orang pertama join menggedik. Tapi tak aku,husband saiyew paling encemmmm

Aku angkat muka dan pandang Nurin dulu. Asal Nurin tak excited cam Sara like usual duh? Nurin dah tayang muka serba salah pada aku. Aku pula tak sedap hati bila pandang muka dia yang sememangnya dari dulu lagi muka Nurin tak pernah buat aku bahgia. Pfft jahat siot.

Aku toleh pada Sara. Aku angkat kening lalu membaca dan menteliti gambar yang ada pada majalah yang Sara angkat tu. Membulat mata aku! Terus sahaja majalah itu aku rampas dari tangan Sara.

Muka depan majalah aku tengok..wait..ni bukanke majalah international..yang bawa masuk news dari luar negara?

...
...
...

"amboi Naura.. Selama ni kau tak berminat pun kalau aku tunjuk gambar lelaki hensem. Kali ni asal kau berminat macamni?"soal Sara selamba sambil tergelak. Dia mula memikul beg sandangnya .

[C] Tengku Naufal's BabygirlWhere stories live. Discover now