1

429 21 5
                                    

Aan het begin is het wat saai maar lees wel tot het eind, enjoy it! 🤪❤️xx

Farah:
Ik rek me uit en sla de deken van me af. Vandaag weer een nieuwe schooldag. Nou niet voor mij meer. Ik ben bijna klaar met mijn opleiding.

Ik sta op en loop richting de badkamer. Zoals gewoonlijk zit me irritante zus Karima erin. "Schiet eens op jij!". Roep ik hard. Ik blijf hard kloppen op de deur

Mijn moeder komt aanlopen. "Wat is er hier aan de hand?". Vraagt ze. "Sbah l ghair eh yemma, niks aan de hand, Karima zit weer zoals altijd in de badkamer, en ik moet naar school".

Ik geef mijn ma een kus op haar voorhoofd. Ze zucht en ze loopt weer weg.

Meskiena mijn moeder. Ze moest 3 kinderen haar hele leven alleen opvoeden. Mijn vader is bij mijn geboorte aangereden door een auto. Daarna had mijn moeder gezworen niet te hertrouwen. Haar liefde voor mijn vader was te sterk.

Ik heb nog een andere zus, Chaimae. Ik ben de jongste zoals je ziet. Karima is de oudste van ons. Ze is 23 Chaimae is 21 en ik ben 19.

Ik kijk naar buiten en ik zie dat er bakken uit de hemel vallen. Het regent zo hard. En ik moet nog naar school. Ik moet alleen nog de laatste papieren inleveren en dan ben ik eindelijk klaar met mijn opleiding. Woohooo. Heb er zo lang op gewacht.

"Doei mama ik hou van je". Roep ik nog voordat ik wegga. "Ik ook van jou schatje inou". Ik sluit de deur achter me en ik ren door de regen heen. Ik ben ook nog zo dom dat ik geen paraplu heb meegenomen. Ik ren zo hard als ik kan naar de bushalte, totdat ik tegen iemand aanbots. Mijn tas valt op de grond en al mijn papieren vallen eruit. "Nee! Nee!!!!! KAN JE NIET UITKIJKEN OFZO BLINDE!". Mijn papieren zijn helemaal nat en je kan er niks meer van lezen. Mijn ogen beginnen zich op te vullen met tranen. Ik begin diegene helemaal te slaan. Ik kan wel doei zeggen tegen die opleiding van me. Dat maakt me alleen nog maar bozer. Diegene pakt me hardhandig vast bij me polsen en trekt me mee naar de bushalte. Nu pas kan ik goed zien wie het is. Het is een jongeman met mooie groene ogen en krulletjes. Gewoon een mocro met green eyes😍. "Het spijt me sorry. Ik had je niet gezien echt waar sorry". Begint hij meteen te zeggen. Ik kijk hem in zijn mooie ogen aan. Ik laat mijn papieren liggen op de grond en ik ren hard weg.

Thuis aangekomen:

Ik loop meteen door naar de keuken en pak wat te eten. Ik begin na te denken over hoe ik die papieren terug moet krijgen. Ik denk alles maar opnieuw maken. Of de opleiding op stop zetten. Nee dat is echt geen optie.
Ik zucht.

De deurbel gaat en Chaimae opent de deur. "Hey". Hoor ik haar zeggen.

"Woont ene farah hier?". Vraagt diegene die voor de deur staat. "Ja maar er is ook een Chaimae". Ik zie dat ze hem verleidelijk aankijkt. Pff die jongensgek

Ik loop naar de deur. "Wat moet je". Zeg ik droog. Ik zie dat het de jongen van net is.  "Wie is dit?". Vraagt Chaimae. "Een klootzak". Ik kijk hem boos aan.

"Het spijt me, hier ik heb nog wat papieren van je die je had laten liggen". Ik zucht diep. "Fantastisch". Zeg ik sarcastisch. Alsof ik er nog wat kan van maken.

Ik zie dat hij zich ongemakkelijk begint te voelen. "Heb je er ook een paar van mij?". Vraagt hij nerveus. "Nee sorry".

Ik wil de deur sluiten maar dan houdt Chaimae em tegen. "Als je een keer wilt afspreken ofzo ik wo-". Ik onderbreek haar. "Chaimae!". Ze lacht hard en ze loopt weg. "Tot ziens". Zeg ik droog.

"Wacht! Sorry dat ik tegen je aanknalde maar de laaste tijd ben ik heel erg in de war door wat projecten. Het spijt me nogmaals". Ik kijk hem ongeïnteresseerd aan. "Oke prima, als je het niet erg vind. Ik moet nog een paar papieren invullen".

Ik wil de deur sluiten maar hij houd em alweer tegen. Deze jongen weet niet van ophouden. "Wacht ik kan je helpen. Deze papieren zijn niet echt geloofwaardig, mev. Van Dijk kan dat zo zien". Zegt hij. Ik kijk hem verbaasd aan.

Chaimae komt weer aanlopen. "Hoe weet jij dat?". Vraagt ze. "Ik heb vorig jaar les van haar gevolgd. Ik had negen ervoor. Sorry dat ik t heb gelezen. Ik kan je helpen". Ik kijk hem raar aan. "Als je wilt natuurlijk". Ik lach.

Ik zeg je eerlijk hij is niet lelijk. Zeker niet. Hij kijkt me smekend aan. "Oke vooruit dan maar". Ik glimlach even. "Je maakt geen verkeerde keus". Zegt hij.

Het blijft even stil. "Doei dan maar". Ik wil weer de deur sluiten maar hij houd em weer tegen. Ik wil de deur nu keihard in z'n gezicht slaan, zo irritant is het.

"Nog 1 keer en dan mag je echt de deur sluiten". Zegt hij lachend. "Je nummer? Ik heet younes trouwens".
Ik lach weer. "Ohja tuurlijk". Ik geef hem mijn nummer. "Ik zal je morgen wel appen over hoe en wat". Ik knik.

Ik sluit de deur dicht. Hij is best cute. "Oehhh iemand hier is in lovee". Roept Chaimae lachend. "Stil jij! Ik ken hem niet eens". Zeg ik lachend terug.

Blijf Bij MijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu