~8~

12 1 0
                                    

Sabah Özgenin sesi ile uyandım. Melek abla ile konuşuyordu. Yataktan doğrulup mutfağa girdim. Beni gören Melek teyze hafif tebessüm ediyordu. Elinde çantası vardı. Sanırım işe gidiyordu.

"Günaydın Asenacım sende gel bakalım kahvatınız hazır hemen yapıp doğru okula bende işe gidiyorum."

"Peki Melek teyze kolay gelsin"

"Teşekkürler kızım Allah'ta size zihin açıklığı versin"

Özgenin yanağından öpüp bir iki nasihatta bulunup yanıma geldi bende onu öptükten sonra kapıyı açtı ve evden çıktı. Hemen geçip Özgenin karşısındaki sandalyeye oturdum.

"Günaydın Asena"

"Günaydın"

Kahvaltımızı yaptıktan sonra Özge okul üstünü giyinirken bende eşyalarımı topladım. Bizim eve geçicektik. Ders programımı yapıp üstümü giyinecektim.

Evden çıkıp bizim eve doğru yürüdük. Özgenin suratı asıktı. Dünkü olay aklına geldi sanırım. Baya korkmuştu. Ama ona bunu elimden geldiğince unutturmaya çalışacağım. Bizim eve vardığımızda Özge beni dışarda bekleyeceğini söyleyip aşağıda durmuştu. Bende yukarı çıkıp hemen ders programımı yapıp üstümü giyip saçımı taradım. Ve aşağı indim.

Özge beni bekliyordu hemen yanına koşup koluna girdim. Suratı hala asıktı. Bende konu bulsam iyi olur deyip konuşmaya başladım.

"Özge çıkışta birşeyler mi yapsak?"

"Sağol Asena canım birşey yapmak istemiyor."

"Emin misin? Mesela lunaparka gidip eğlenebiliriz ya da sahil kenarına gider otu-"

"Asena hiç bişey yapmak istemiyorum."

"Tamam sen bilirsin."

"Yinede teşekkür ederim Asena."

Ona hafif tebessüm ederek okula doğru yürümeye başladım.

Okul bahçe kapısından girerken anında Merti gördüm. Özgeye baktım oda Merte bakıyordu. Ayakta durmuş okul kapısına bakıyordu. Sanırım Eda'yı bekliyordu. Özgenin kolunu dürtüp okul kapısına doğru yürüdük. Bizi gören Merte bakıp okula girdim. Sınıfa çıkıp sıramıza oturduk.

Bir süre sonra sınıfa Bartu girdi. Geçip sıraya oturdu. Öğretmenin derse girmesi ile bakışlarımı ondan çektim. Öğretmenin anlattığı konuya kulak verdim. Sınav haftası başlamak üzereydi. Artık derslere daha ağırlık vermeliydim.

*****
Teneffüs zili çaldığında Özge ile bahçede oturmaya indik. Biraz hava alsak iyi olurdu. Bankta otururken Özge ile sınav hakkında konuşuyorduk.

"Sınav tarihlerini biliyor musun? Özge"

"Hayır ama Ceyda'dan öğrenebiliriz."

"Evet öğrenelim de çalışalım yoksa bu sene okulda kalacağız."

İkimizde gülerken karşıda demir denen çocuğu gördüm. Özgeye bakıp kolunu dürttüm.

"Hadi git de teşekkür et."

"Asena iyi misin ? Bahçenin ortasında gidip onunla konuşacak kadar cesaretli değilim."

"Peki okulun içinde bulursak edersin."

Bana tip tip bakıp önüne döndü. Teneffüsün çalması ile kalkıp sınıfa çıktık. Tam sınıfa girecekken omzunda bir el hissettim. Arkama dönüp kim olduğuna baktım. Eda' yı görmem ile elini omzumdan iterek konuştum.

"Ne oldu yine?"

"Bişey olmadı Asenacım."

Geçip sırama oturdum. Onu takmamam gerekiyordu. Madem bişey yok neden omzumu tutuyosun ?

SABIR ( Düzenlemede)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin