Prawdziwe charaktery greckich bogów ukazane za pomocą charakterów herosów

57 3 26
                                    

Hey. Spróbuje wam pokazać PRAWDZIWE CHARAKTERY greckich bogów za pomocą osobowości herosów z serii Ricka Riordana. Uważam, że to lepsze i ciekawsze niż gdybym pisała, że jakiś bóg był "elokwentny", "zabawny" itp. Będę wam też pisała czy Riordan dobrze odwzorował charakter danej postaci czy nie.
No to jedziemy 😉

1) Zeus - Oktawian, Luke Castlellan, Percy Jackson, Jason Grace, Leo Valdez
W książkach Rick w miarę spoko i poprawnie ukazał charakter Zeusa choć gdyby dodał jeszcze tą szczyptę charakterów Leo i Percy'ego byłoby jeszcze lepiej.
2) Hera - Piper McLean, Clarisse La Rude, Reyna Amierez - Allerano
  Rick ukazał ją moim zdaniem trochę zbyt.... destrukcyjnie. Zgadzam się z nim, że Hera była wredna, zazdrosna, władcza, dumna z ciętym językiem. Zapomniał jednak dodać, że Hera była waleczna, zabawna i potrafiła ukazać swoją "matczyną miłość" (i ja wiem, że zaraz będziecie mówić, że Hera zrzuciła Hefajstosa z Olimpu.... Nie do końca. To jest JEDNA Z MITOLOGICZNYCH WERSJI. Druga jest taka, że to Zeus rzucił Hefajstosa z Olimpu za to, że poparł matkę podczas kłótni z Zeusem. Poza tym w dużej części mitologii Hefajstos jest obrońcą i ukochanym synem Hery, więc ta pierwsza wersja nie ma dla mnie sensu).
3) Hestia - Lacy
Tutaj nie ma co się rozwodzić i w mitologii i w książkach Ricka była miłą, kochaną, dobrą, skromną boginią. Riordan dobrze ją przedstawił.
4) Posejdon - Oktawian, Luke Castlellan, Percy Jackson, Jason Grace.
  Ja wiem, że zaraz złapiecie się za głowę za tego Luka i Oktawiana. Niestety muszę wam z przykrością stwierdzić, że nasz kochany pisarz przedstawił Posejdona o wiele, wiele, wiele za dobrze.  Posejdon w mitologii był najbardziej kapryśnym, okrutnym, podłym i wpadającym gniew w bogiem. W sumie mogłabym nawet i usnąć Jasona i Percy'ego i wtedy powstałby taki PEŁNY mitologiczny obraz Posejdona. Tak po prawdzie dodałam ich trochę po to żeby przedstawić mój obraz Posejdona, bo w moim mniemaniu był władczy, dumny, kapryśny, uwodzicielski, gwałtowny, podły, okrutny, narcystyczny, fałszywy, ale też odpowiedzialny, odważny, zabawny, kochający. Niestety jeżeli chcecie mieć mitologiczny obraz Posejdona trzeba odciąć te cztery słowa 😖.
5) Demeter - ?
Szczerze naprawdę nie mam pojęcia jak ją opisać za pomocą postaci z Ricka, więc spróbuj słownie i od razu mówię, że będzie się dosyć różniła od obrazu Ricka, ale nie aż tak drastycznie jak Posejdon. Demeter była władcza, dumna, pewna siebie, wesoła, niewinna, uśmiechnięta.
6) Apollo - Oktawian, Luke Castlellan, Percy Jackson, Leo Valdez.
Ja wiem, że dzięki serii "Apollo i boskie próby" większość fanów  kocha Apolla i obawiam się, że jak to przeczytacie to albo znienawidzicie mitologię albo Ricka Riordana albo mnie, nie jestem pewna, co pierwsze 😂😂😂. No cóż Apollo w mitologii jak to ktoś kiedyś napisał na jednej stronie internetowej "Apollo był piękny na zewnątrz, ale brzydki w środku" i to stwierdzenie jest prawdziwe. Jedyne co się zgadza z książkami Ricka Riordana to to, że Apollin był zabawny, wyluzowanym i miał poczucie humoru. Apollo był gwałtowny, narcystyczny, trochę sadystyczny, egoistyczny,  uwodzicielski, mało miłosierny... i chyba to wystarczy nie będę jeszcze bardziej dowalać. Przepraszam 😂😂😂. Zdradziłam okrutną mitologiczną prawdę 😁🤣😉.
7) Atena - Alex Fierro, Annabeth Chase, Reyna Amirez - Allreano, Piper McLean
Moja ukochana bogini 😉. Z charakterem Reyny łączy Atenę to, że obie były świetnymi władczyniami i liderkami. Mix charakterów Annabeth Chase i Piper z naciskiem na charakter Alex Fierro (chodzi mi o to, że Alex najbardziej przypomniał mitologiczną Atenę) idealnie odwzorowuje osobowość Ateny. I niby Rick przedstawił ją naprawdę dobrze, ale coś mi tu nie gra w niej. Bo nasz pisarz przedstawił ją czasami zbyt dobrze, a czasami zbyt źle. Naprawdę nie umiem tego opisać. Niby dobrze, ale coś mi tu nie pasuje.
8 )Hermes - Conor Hood, Leo Valdez, Jason Grace, Percy Jackson.
Uważam, że nasz pisarz przedstawił Hermesa naprawdę dobrze. Gdyby jeszcze wyeksponował ten charakter Jasona to byłoby jeszcze lepiej.
9) Dionizos - Leo Valdez.
Jeśli chodzi o tego boga, to jestem na Ricka Riordana naprawdę zła. Ja nie wiem skąd on wziął charakter Dionizosa! Chyba z kosmosu, bo na pewno nie z mitów. Dionizos był wesołym, wspierającym, wyluzowanym, żartobliwym miłosiernym bogiem, a Rick go przedstawił jako jakiegoś zrzędliwego, okropnego buraka. W "Greckich bogach według Percego Jacksona" już jest ciutkę lepiej, ale też był moim zdaniem o wiele zbyt destrukcyjny. Nie, nie podoba mi się, okropne to.
10) Afrodyta - Oktawian, Drew Tanaka
Wszystko tutaj jest w porządku, choć powiem szczerze, że czasem Rick przedstawia ją jako zbyt miłą. Na szczęście przedstawił jej 100 procentowe prawdziwe oblicze w "Greckich herosach według Perce'go Jacksona w rozdziale "Psyche -wprawa po słoiczek kremu upiększającego". W tym rozdziale jest idealnie przedstawiony okropny charakter Afrodyty idealnie jak w mitologii. Więc Rick jeśli chodzi o Afrodytę - 10/10.
11) Hefajstos - Charles Beckendorf, Leo Valdez
Czasami miałam wrażenie, że Hefajstos był zbyt ponury, zbyt nieufny i zbyt samotny. A to nie była prawda, w mitologii greckiej miał taki mix charakterów Leo i Beckendorfa.
12) Artemida - Thalia Grace, Clarisse La Rue, Mallory Keen.
Tutaj Rick przedstawił ją naprawdę świetnie i i cudnie. Mógłby jednak bardziej upodobnić charakter Artemidy do charakteru Mallory, bo osobowość Mallory idealnie odzwierciedla charakter mitologicznej Artemidy.
13) Hades i Persefona
Hades - Magnus Chase, Nico do Angelo, Hearthstone
Persefona - Piper McLean, Annabeth Chase, Hazel Levesque, Hylla Amirez Allerano (chodziarz tak sobie myślę, że idealnym miksem charakterów tych wszystkich postaci jest charakter Samiry Al-Abbas).
   Czy tylko mnie drażni, że na dużej ilości blogach, książkach, w filmach itp Hades i Persefona są przedstawieni jako źli i okrutni. Mnie to tak wpienia, bo to zupełnie nieprawda. Hades i Persefona byli w sobie zakochani na zabój, byli gotowi oddać za siebie życie przetrwali wszystkie kryzysy w swoim małżeństwie, zawsze służyli sobie wsparciem i radą. Hades był skryty, podstępny, nieśmiały, sprytny,  aspołeczny, lecz co najważniejsze inteligentny, dobry, honorowy, prawdomówny i rodzinny. Persefona była odważna, miła, wspierająca, silna, królewska i stanowcza. Oboje też byli strasznie uparci. Podli okrutnicy? Nie sądzę. Raczej miłosierni władcy i kochające się małżeństwo. Bardzo kochali swoje dzieci : Makarię,  Zagreusa, Melinoe i Aiona. Mocno przeżyli  śmierć swojego syna Zagreusa (syn Zeusa i Persefony powstały w wyniku gwałtu jego  ojczymem prawdopodobnie był Hades. Miał młodszą siostrę bliźniaczkę Melinoe. Zagreus został zabity podczas zabawy na Górze Ida przez Tytanów, którzy uciekli z Tartaru. Bóg  kilka razy zmieniał postać, usiłując się im wymknąć. Wcielał się po kolei w Zeusa, Kronosa, lwa, konia, węża, tygrysa i byka. W tym ostatnim wcieleniu tytani schwytali go i pożarli. Zeus z zemsty zabił Tytanów piorunami. Jego kości spoczęły w Delfach. Dzięki temu, że jego serce z rozkazu Zeusa uratowała Atena, Zagreus mógł się odrodzić jako bóg Iakchos, co bardzo ucieszyło jego matkę i ojczyma). Mimo nielicznych zdrad i kryzysów, Hades i Persefona zawsze byli razem. Poza tym pozwolili odejść żonie Orfeusza - Eurydyce , to już nie ich wina, że on się obejrzał i ich miłosierdzie poszło na nic. Zwrócili życie Alketis, Persefona pomogła Psyche... długo by wymieniać. Ale jeżeli trzeba by było nazwać jakiegokolwiek boga dobrym to Hades i Persefona byliby na pierwszym miejscu i nie chce słyszeć więcej, że oni byli źli lub okrutni albo nieszczęśliwi w małżeństwie, bo to nieprawda. Aha i jeszcze jedno Hades był bardzo dobrym bratem nigdy nie spiskował  i nie próbował obalić Zeusa (a tak postępował Posejdon). A Rick Riordan przedstawił ich jako egoistyczny, podłych nieudaczników bez serca, co jest już zupełnie dalekie od mitologicznej prawdy. Jeśli chcecie zobaczyć jacy NAPRAWDĘ ZGODNIE Z MITOLOGIĄ byli Hades i Persefona to polecam bloga "greckie-mity.blogospot". Historia bardzo mocno różni się od tej mitologicznej pamiętajcie, ale charaktery i ich wielka miłość jest jak najbardziej zgodna z mitologią. Chyba to jedyna książka, która pokazuje ich prawdziwe mitologiczne oblicze.
 

Utracona i odzyskana miłość.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz