joshua.

580 91 3
                                    

haera?

aku salah nampak?

ataupun itu cuma khayalan?

aku tak tahu, tapi,

dia makin cantik. semuanya baik-baik sahaja tanpa aku. mungkin dia sudah jumpa pengganti? tapi hatiku berharap tekaanku salah.

jantungku berdegup laju tatkala terdengar bunyi tapak kasut yg semakin lama semakin menghampiri wardku.

aku menoleh.



















akhirnya pintu terbuka.
























































"yo~ josh!"





















"ah, sebongs!"

senyuman lebar terukir di bibirku tatkala melihat kehadiran seventeen yang masuk beramai-ramai ke dalam wardku.

aku memeluk mereka satu-persatu. seungcheol, junhui, soonyoung, wonwoo, jihoon, myeongho, mingyu, seokmin, seungkwan, hansol dan lee chan.

jeonghan pula telah menghubungi aku tadi dan memberitahu dia perlu singgah sebentar di 7 eleven untuk membeli beberapa barang.

dengan itu, semuanya duduk mengelilingi katilku dengan tujuan untuk melihat keadaan aku. pada masa yang sama, kehadiran mereka masing-masing mengisi kekosongan di hatiku. lega pula bila semuanya ada di sini.

"wazzzup, sunday morning rain is falling~" gurau seokmin sambil menepuk perlahan bahuku. aku tergelak kecil.

"hyung, dah makan?" tanya jihoon dengan nada prihatin. aku mengangguk.

"kitorang rindu kau, jisoo,"

"boringlah kalau hyung tak ada. hyung-hyung lain semuanya bosan," lee chan, ahli termuda kumpulan kami bersuara menyebabkan semua berpaling ke arahnya.

"kimbap kidding? you the boring one!" seungkwan menjelirkan lidah dengan lagak bahasa inggerisnya yang kononnya 'high quality'.

"alang-alang dah sampai sini, kitorang ada bawak kesayangan hyung ni.." mingyu memandang aku seraya menjongket-jongketkan keningnya.

junhui, seokmin dan hoshi mula membuat sound effect bunyi dram dengan cara kreatif masing-masing. alahai, budak sebongs ni.

senyuman di wajahku terukir lebar apabila myeongho membawa masuk gitarku ke dalam ward.

"jisoo, payunglah satu lagu. kekekeke~" seungcheol bersuara. hansol menghulurkan gitar itu kepadaku.

tanpa sebarang kata aku memainkan lagu 'because of you' bersama vocal team— jeonghan, jihoon, seokmin dan seungkwan.

kehadiran seventeen serba-sedikit membuka kesunyian di hatiku.

•••

BORING SIAAA CHAPTER NI AKU TAKTAHU NAK SUSUN CONVERSATION DIORANG MACAM MANA ;-;

𝗖𝗔𝗥𝗘𝗪𝗢𝗥𝗡Where stories live. Discover now