Sahra sonunda annesinin yattığı yatağı simülasyon cihazından çıkarmayı başarmıştı. Zed'i merak ediyordu. Kabinin dışına çıkıp çıkmama konusunda tereddütteydi.
Tadirgin bir halde kapıya yaklaştı. Yanındaki ekrandan kapının açılması için komut verdi. Kapı yavaşça açılırken Sahra'nın kalbi daha hızlı atmaya başlamıştı.
Yavaşça kabinin dışına çıktı. İki robot hemen ayaklarının altında yere serilmişti. Tavandaki yanıp sönen ışıkların yapay zeka robotlarının yüzüne vuran görüntüsü ürkütücüydü.
Etraf oldukça sessizdi. İçerideki havanın soğukluğu Sahra'yı üşütüyordu. Donmaya niyeti olmayan genç kız cesaretini toplayıp odanın kapısına doğru yürümeye başladı.
Oda robotlardan gelen yanık kablo kokuyordu. Sahra üstündeki çarşafa benzeyen kıyafetini burnuna tutarak kapıya ulaştı. Açılması için yanındaki ekrandan komut verdi. Kapı açılmıyordu. Ekranda " ACİL DURUM ŞİFRE GEREKLİ " yazıyordu. Sahra bunu beklemiyordu. Şifreyi düşünmeye başladı. Aklına hiçbir şey gelmiyordu. Nereden bilebilirdi ki?
Bu durum işleri yavaşlatacaktı. Zed'i merak ediyordu. Neden geri dönmedi? Planın geri kalanında ne vardı? Plan beklenildiği gibi işliyor muydu? Bu sorular beynini meşgul ederken umudu iyice tükeniyordu. Bir şeyler yapmalıydı.
Büyük bir patlama sesi duydu. Tüm elektrik kesildi. Odadaki tüm sistemler durmuştu. Bir süre sonra simülasyon kabinlerinin ışıkları tekrardan yandı. Sahra önündeki ekrana baktı. Çalışmasını bekliyordu. Hızlı gelişen beklemediği olaylar onu karmaşık bir durumun içerisine sokmuştu. Heyecan ve sinirini dışarı atmak için kapıyı yumruklamaya başladı. Zaman geçtikçe merak ettiği şeylerin sayısı da artıyordu.
Tam o sırada bir görevli robot içeri girdi. Sahra olduğu yerde donup kalmıştı. Neyseki görünmez olduğu için robot onu farketmemişti. Tüm odayı her kabine tek tek girip bakarak gezen robot hızla kapıya yöneldi. Kapıyı şifreyle açtı. Sahra arkasından çıkmayı düşündü. Ancak annesinin odada kalacağını düşünerek vazgeçti. Robot şifreyi girerken görmekte zorlanmıştı. Elindeki bu son şansını da yitirmişti. Dışarıda olanlardan habersiz bir yol aramaya devam etti.
Doktor German, ardından gelen iki hava aracını oyalayıp onları başka yöne sürüklemek zorundaydı. Bu sayede Profesör ve ekibi savaş çıkmadan şehirden ayrılıp daha önceden belirledikleri güvenli bir yere gidebileceklerdi.
Ancak ortaya büyük bir sorun çıkmıştı. Arkasından gelen araçlar onu sıkıştırmış simülasyon merkezine kadar hareket etmesini engellemişlerdi. Üç araç birbirine bağlanıp simülasyon merkezine iniş yaptılar.
Arthur'un emriyle iki asker Doktor'u tutuklamak için hava aracının kapısına doğru koştular. Doktor araçtan çaresizce dışarı çıktı. Boynuna bağlanan kelepçeyle binanın içine götürüldü.
Profesör bu olanlara müdehale etmedi ve ciddiyetini hiç bozmadan izledi. Armando'ya döndü.
- Planınız işe yaramamış gibi görünüyor. Teslim olun artık. Burda savaş istemiyorum.
Armando aracın içindeki baygın arkadaşına dönüp baktı. Zed kendine gelecek gibi görünmüyordu. Teslim olmanın tam zamanıydı. Plandan sapılmıştı. Artık B planına geçmenin vaktiydi.
Armando ve Zed simülasyon merkezindeki güvenli odalara götürüldüler. Farklı odalarda bulundukları için iletişim kuramıyorlardı. Profesör bunların hepsini düşünmüştü. Sahra'nın henüz ortalıkta görünmemesi de onu korkutuyordu.
Bu sırada Casey binanın sistem odalarına sızmıştı. Az önce elektriğin kesilmesine sebep olan da oydu. Şimdiki göreviyse arkadaşlarını güvenli odadan kurtarıp simülasyon merkezini kontrol altına almalarına yol açmaktı.
Sahra çaresizce odadan çıkış arıyordu. Babasıyla birlikte birkaç kez geldiği ve binaların mimari teknolojisi hakkında araştırmalar yaptığı için, odanın kapı harici başka çıkışı olmadığını biliyordu.
Annesinin yanına döndü. Kabinin içinde boğuk bir hava vardı. Uyandırmaya devam etmekten başka yapabileceği bir şey olmadığını düşünen Sahra tekrar klavyenin başına geçti.
Yedinci hard disk çıkartılıyor.
Güvenlik sorusu: Denek kabin kodu?
|__________________|
Karşısına çıkan ekranda annesinin uyutulduğu kabinin özel kod numarası isteniyordu. Yatağa bakıp kodu aramaya koyuldu. O sırada yerde yatan parçalanmış robot gözüne takıldı. Birden aklına mükemmel bir fikir geldiğini düşündü. Hemen robotun başına eğildi ve sökmeye başladı.
Arthur Profesörün emriyle merkeze gelen bütün ekipleri konumlandırıyordu. Sorgulama için hazırlıklar yapılıyordu. Profesör ters giden planlarının tekrar yoluna girmesi için Casey'den haber bekliyor ve Sahra'nın hiçbir şeyden habersiz olması dolayısıyla yanlış bir şeyler yapmasından korkuyordu.
Profesör sistem odasına doğru ilerliyordu. Red'in önüne çıkmasıyla yüzü kısa bir şaşkınlık ifadesiyle değişti.
- Nereye gidiyorsunuz efendim? diye sordu Red.
- Beni mi sorguluyorsun Red? diye çıkıştı Profesör.
Red yine tedirgin hali ve titrek sesiyle mahçupça bir cevap verdi.
- Hayır efendim. Özür dilerim. Orada yalnızca sistem odası var. Belki şey...
- Ne?
- Yani yolunuzu kaybettiğinizi zannettim efendim.
- Sistem odası... ah evet haklısın Red orada ne işim var benim? Haydi beni güvenli odalara götür.
Birlikte güvenli odalara gittiler. Zed uyanmıştı. Profesör tüm robotları dışarı çıkarttı. Casey sistem odasından tüm kapıları açtı. Bütün ekip dışarı çıkıp önlerine gelen herkesi dövüp Sahra'nın bulunduğu odaya koştular.
Sahra robotun harddiskini söküp bilgisayara taktı. İhtiyacı olan bütün şifreleri bilekliğine aktarıp odanın kapısını açtı. Karşısında babası ve ekibi vardı. Tam zamanında gelmişti. Eğer Sahra dışarı çıkmış olsaydı işler daha da zora girecekti.
Sahra'ya olanları anlattılar. Şaşkındı. Planlardan bihaber kendince birşeyler yapmaya çalışıyordu. Şimdi tüm ekip odanın içinde bekliyordu. Tüm şehirde alarmlar çalıyordu. Profesörün ihanetini duyan Arthur öfkelenmiş, planın nereye vardığını anlamıştı. Özel silahların acilen çıkarılmasını emredip odaya koştu. Ama geç kalmıştı odanın kapısı çoktan kilitlenmiş uçuş moduna hazırdı. Uçuş takımları hazırlanan odayı artık durdurmak için hava araçlarına ihtiyaçları vardı.
Oda havalanmıştı. Uyanış için KAÇIŞ başlamıştı.
BU KİTAP DÜZENLENİP KURGU İSKELETİNE ZARAR VERİLMEDEN TEKRAR YAZILACAKTIR
GELECEĞİN KARANLIĞI : KAÇIŞ KİTABINDA GÖRÜŞMEK ÜZERE.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geleceğin Karanlığı ❇🚀 UYANIŞ
Ciencia FicciónBilim #15 Uzay #18 Gelecek Nerede Olacak? Teknoloji Nereye Varacak? Gizem Ve Macera Dolu GELECEĞİN KARANLIĞI Serisine Hoşgeldiniz Keyifli Okumalar