2

1K 76 1
                                    


 
  Perempuan misteri itu cuba membuka pagar di kawasan rumah itu. Tapi tidak dapat. Dia mengangkat bajunya yang labur dan cuma memanjatnya.

  "Aduh!!", aduh perempuan itu apabila dia terjatuh ke atas tanah.

   Bajunya yang kembang terpaksa di angkat apabila dia mahu berdiri.

  "Penatnya", keluh perempuan itu.

   Dia kepenatan lalu tertidur di hadapan pintu rumah yang dia terjatuh dari langit.





Pagi....






     Taehyung membetulkan tali lehernya. Beg nya dicapai lalu menuruni tangga.

   "Woi.. Bangun le", dia mengejutkan Jimin.

   "Alale kau nak apa?", soal Jimin dengan masih mamai.

  "Semalam kau ade dengar apa apa tak? Bunyi perempuan ke?", soal Taehyung.

  "Mane le aku dengar ape ape. Aku dah tido an?", ujar Jimin.

  "Aku tanya je kot. Dah ah aku pergi keje dulu", kata Taehyung lalu menuju ke pintu.

  "Pegi le. Kau ingat aku bini kau eh nak bagitau bebagai?", ujar Jimin lalu ingin tidur semula.

  "Aku nak bagitau kau, cecepat le cari keje... Woi!!!", Taehyung melompat kebelakang.


  "Kau dah... Wei!!!", Jimin juga terkejut.


  Mereka terus melangkah kebelakang apabila seorang perempuan terbaring di depan pintu.

  "Dia hidup ke mati?", tanya Jimin.

  " Ma..mane le aku tau. Aku rasa kan...Dia yang aku dengar semalam", ujar Taehyung dengan tergagap gagap.

  "Mungkin", balas Jimin.

   Jimin terus menuju ke dapur. Mop terus dicapainya.

  Perlahan lahan dia mendekati tubuh perempuan itu. Ditunjalnya kepala perempuan itu dengan batang mop.

  "Eh kesian la dia. Kau ni kan", Taehyung terus merampas mop itu dari Jimin.

  "Wui... Cik oh cik"

  "Tolong!! Hah? Kat mane ni?", perempuan itu membetulkan rambutnya kerana masih mamai.

   Dia memandang Jimin dan Taehyung berulang kali. Kelam kabut dia berdiri dengan baju kembang tu.

  "Hai... Maaf ..maaf ..sa..saya mintak diri dulu", ujarnya tergagap gagap.

   Taehyung dan Jimin berpandangan. Perempuan itu terus berlari ke arah pagar. Tapi berkunci.

   "Uh encik boleh bukakkan pagar?", pinta perempuan itu.

  Taehyung tanpa teragak agak membuka pagar untuk nya.

  "Terima kasih.. Bye sorry ya!!", ucap perempuan itu lalu berjalan tanpa arah tuju

 

  "Cam mane dia boleh ade kat kawasan rumah kita? Kau...", Taehyung menunding jari ke arah Jimin.

  "Ape? Aku tak pernah bawak perempuan balik eh! Sorry skit. Aku tak rosakkan anak orang au", Jimin mempertahankan dirinya.

  "Ok fine aku caya. Dah ah aku pegi keje dulu. Kang aku yang kene marah sebab lambat", bebel Taehyung.

  "Ok. Sape suh jadi cikgu", ujar Jimin perlahan tapi dapat didengari Taehyung.

Bersambung....

Fallen Angel [•jirose•]Where stories live. Discover now