3

923 68 1
                                    


   "Gile ke apa pakai baju macam ni tengah tengah panas?"

  "Ala kahwin lari le tu. Biar lah"

   Kata kata orang tidak diendah kan perempuan itu. Dunia ini tidak pernah dilihatnya. Lagi lagi kawasan persekitaran yang pelik baginya.

  Sebuah bangku diduduknya seketika. Tangannya mengipas ngipas muka yang panas.

   "Aku kat mane ni? Aduh penatnya", perempuan itu terus merebahkan badannya di atas bangku itu.





   "Ayahanda nak Yoongi cari Chaeng sampai jumpa!", arah seorang raja dengan tegas kepada putera sulungnya.

  "Ayahanda, mana Yoongi nak cari Chaeng?", soal Yoongi

  "Ayahanda tak kira! Panggil pengawal semua cari dia! Hari perkahwinan dia dah nak dekat", ujar raja itu.

 
   Yoongi memicit kepalanya. Tidak tahu mahu cari dimana lagi adiknya itu. Dunia itu tidak lah sebesar mana bagi mereka di alam lain.

   Seorang dayang berlari menghadap raja.

  " Tuan ku, patik jumpa sepatu tuan puteri di air terjun istana", ujar dayang bernama Lisa.

  "Jangan jangan... Chaeng kat dunia manusia!!", ujar Yoongi.

 
  Lisa terus meminta diri.

  "Takde pilihan lain. Yoongi kene pergi ke sana", kata raja itu.

  "Baik ayahanda", Yoongi patuh kepada arahan ayahandanya.

  Sebelum Yoongi berlalu pergi, Ayahandanya memberikan nya sebentuk cincin.

  "Kenapa ayahanda beri kat Yoongi?", soal Yoongi.

  "Cincin ini akan bawa kamu dan Chaeng balik kesini semula. Ingat, jangan jatuh ke tangan manusia", amaran nya.

  "Baik ayahanda. Yoongi pergi dulu", Yoongi terus berlalu pergi ke air terjun istana.

  'Chaeng. Oppa akan bawak chaeng balik. Jangan risau',gumam Yoongi.

   Dia terus memasuki ke dalam air terjun itu tanpa teragak agak.

Bersambung...

 

Fallen Angel [•jirose•]Where stories live. Discover now