(hai korang, apa khabar? Seperti yang saya cakap di author note di tempoh hari. Saya akan lambat update sebab nak buat persiapan raya. Dan... Enjoy)
Di sepanjang perjalanan mereka pun berbual sesama sendiri. Berbualan yang panjang di mulai oleh Chris yang dah tak sabar nak mulakan eksplorasi diorang.
Chris: "woish" tak sabor lah...
Khai: "hahaha" lambat lagi nak sampai...
Ali: tapi kan, kita nak pergi mana sebenarnya?
Khai: ada la...
Moon: kalau tahu sekarang, dah tak suprise lah...
Alicia: apa² jelah...
Khai: ngantuk lah pulak... "woaaahwl"
Ali: "ish" ko ni Khai, bahaya lah! Bawak kereta masa tengah ngatuk macam ni! Biar aku ganti lah!
Khai: kau pandai bawak ke?
Ali: habis Aku pergi hq, kolej, naik apa ngok?!
Khai: oh, ye tak ye ek? Ok lah, kau ganti. Aku pun dah ngantuk gila ni... Semalam layan pubg sampai kol (pukul) tiga... Lupa pulak harini nak gi bercuti... (sambil memberhentikan kereta di tepi jalan)
Semua kec Khai: "hmmmph" (jeling Khai)Ali pun pindah tempat dengan Khai.
Ali: Alicia, kau duduk depan lah, nak?
Alicia: apesal pulak?
Ali: nak atau tak nak?
Alicia: ok lah. (bertukar tempat dengan dengan Moon)Ali pun teruskan perjalanan.
Ali: ok... Sekarang, nak tak nak, bagi tau kita nak gi mana.
Khai: hutan dekat utara cyberaya.
Ali: HUTAN?!!!
Alicia: apahal kau ni?!
Ali: tak de lah! Kita nak gi bercuti ke... Nak pergi meneroka...
Khai: kita nak gi camping lah...
Ali: owh...
Moon: kebetulan aku ada bawa kemah lebih...
Khai: jadi kita ada tiga kemah lah ye?
Ali & Alicia: satu lagi nak buat apa?
Moon: buat berjaga lah...
Ali & Alicia: ooo...Skip dekat hutan utara cyberaya.
Hutan utara cyberaya.
Ali: "fuh" nasib baik gerak awal tadi...
Alicia: cermat jugak kau bawa kereta ek?
Ali: tengok orang lah.
Alicia: rasa menyesal pulak aku puji...
Ali & Alicia: "hahahah"Alicia nampak pokok dengan daun yang kekuningan dan dia teringat akan ejen Zain. Alicia pun mendekati pokok tu. Tanpa dia sedari, ada ular yang berbisa di atas salah satu dahan pokok tu. Ular tu dengan perlahan berdesis ke arah Alicia. Ular tu hampir patuk kepala Alicia tapi sempat di tahan mengunakan tangannya.
Alicia: aduh!
Ali: "huh"? (pandang Alicia) eh, sini²! (menghisap darah kat tangan Alicia dan meludahkannya ke tanah)Alicia terkejut dan terus tampar muka Ali.
Ali: aduh... Apahal kau ni?! Aku nak buang bisa je lah! "haish" (menarik tangan Alicia kembali)
Alicia: s...sorry Ali... Aku...
Ali: takpe... Sikit je... (sambil mengusap tangan Alicia)
Alicia: "ah"! Sakit lah...
Ali: dah sini... (sambil merangkul Alicia)
Alicia: eh, aku boleh jalan lah...
Ali: jangan... Degil (sambil merapat giginya)
Alicia: ok...Alicia terpaksa akur dengan Ali. Ali merangkul Alicia hinggalah di tapak perkhemahan dan berjumpa Khai, Moon, Chris dan Iman.
Chris: yak! Bakpo nih?
Ali: dia kena patuk ular tadi (jawab dengan selamber) Khai, kau ada first aid?
Khai: ada... (sambil meraba raba kedalam begnya) nah. (menghulurkan beg first aid kit kepada Ali)
Ali: thanks...Ali pun menampalkan plaster pada tangan Alicia. Dia mengurut lembut tangan Alicia.
Ali: lepasni... Kau akan rasa pedih² sikit... Tapi kau jangan risau, aku dah buang bisa ular tu tadi... Lagipun bisa ular tu tak kuat sangat...
Alicia: er... Ali... (tarik tangan dia)
Ali: "hmm"? (pandang muka Alicia) oh, kau tak selesa eah? Moon, sini jap!
Moon: ada apa? (menuju kearah Ali)
Ali: kau urut tangan dia lembut², bagi darah dia jalan sikit... Lagi satu, kau jangan sentuh tempat kena patuk tu.
Moon: ok... (tarik tangan Alicia dan mula mengurut) macam mana?
Alicia: ok... "ewp" (tutup mulut)
Moon: Alicia?
Ali: eh, kau rasa nak muntah ke? Sini²... (tarik Alicia) kau muntah kat sini...
Alicia: "bluek" (muntah dengan banyak sekali gus melemahkan badannya) "huh"
Ali: feel better?
Alicia: (menganguk perlahan)
Ali: jom (membawa Alicia dengan perlahan)
Khai: kau boleh tak ni? Kalau tak, kita balik je...
Alicia: aku ok, Jangan sebab aku... Vocation kita tak jadi.
Khai: kalau kau dah cakap macam tu...
Iman: Khai... Cepatlah bagi kerja. Tapi awak jangan bagi kat Alicia... Kesian dia
Khai: ok... Macam ni... Aku, akan pergi cari bahan bakar. Kayu ke, apa ke... Ali, kau pasang kemah... Iman, Chris, korang kawal tempat ni... Takut ada binatang buas ke, apa ke...
Moon: aku?
Ali: kau jaga Alicia...
Moon: ok...
Khai: faham semua?
Ali, Chris, Iman: faham!Mereka pun mula buat kerja masing². Ali pasang kemah tapi dia pakai IRIS untuk memudahkan kerja.
Ali: aku dah siap! Lagi?
Alicia & Moon: pakai IRIS mana aci!
Ali, Moon & Alicia: "hahahah"Khai masih sibuk mencari kayu untuk buat unggun api. Chris dan Iman pula sibuk berjaga jaga. Ali pula dah tebongkang kat dalam kemah. Moon sibuk dengan gamenya dan mengnedahkan Alicia.
Skip malam
Alicia: bestnya... (mendekatkan tangannya pada unggun api)
Ali: jangan dekat sangat! (menarik tangan Alicia)
Khai: korang ni nampak serasi lah...
Moon: betul².
Ali: "ish" mana ada! Kan kiteorang dah kenal dari kecik. No wonder lah kiteorang rapat...
Alicia: "ha ah" pebende lah... Ngarut je...Bersambung...
(hai. Korang dah tau kan apa jadi kat Alicia... Dia kena patuk ular je... Lagi satu, Nikmati raya korang dengan penuh kesyukuran. Ok lah, bye... Enjoy and see you in the next mission)
YOU ARE READING
Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)
ActionCerita ni saya buat masa saya masih newbie dan sekarang cara penulisan saya dah banyak berubah. Minta maaf lah kalau banyak silap pada part yang awal² tu. Cinta yang dimulai oleh benci tapi di akhirnya hanya maut yang boleh memisahkan mereka Ali Al...