(hai readers, haaah... Setelah lama tak menaip... Akhirnya saya berjaya siapkan part ni. So... Enjoy your... reading)
Alicia & General: Ali!
Ali: "arg" sakitnya...
Alicia: Ali, kau ok tak?
Ali: si...siapa awak?Muka Alicia terus berubah.
Alicia: Ali? Kau bergurau kan?
Ali: apa? Apa dah jadi? Siapa awak?
General: Ali? Kamu ok?
Ali: general? Apa dah jadi? Siapa dia? (memandang kearah Alicia)
Alicia: tak mungkin... Ali? (memegang tangan Ali dengan kuat) kau tak ingat aku?
Ali: "hah"?Ali menarik tangannya dengan muka yang terkejut. pada masa yang sama, Khai dan ejen² lain masuk untuk melihat keadaan Ali. Sebaik sahaja Khai masuk dia terus peluk Ali sekuat- kuatnya.
Khai: Ali...
Ali: "urg" jangan kuat sangat...
Khai: oh, sorry² (melepaskan pelukan dengan perlahan-lahan)
Ali: aaa...awak... Khai kan?
Khai: asal kau ni? General, Alicia apa dah jadi?
Gheeta: "erm" general, Ali...
Alicia: kenapa ejen Gheeta?!
Gheeta: "err" (menarik nafas panjang) "fuh", disebabkan hentakan yang kuat tempoh hari... Ali mungkin dah...
Khai: dah...?
Gheeta: hilang ingatan...
Ali: jap, hilang ingatan? Saya ok la...
Gheeta: kamu ingat Alicia? Atau yang lain?
Ali: (memandang satu² dari mereka) Chris? Moon? Jet? Saya ingat semua... Cuma... Siapa perempuan ni? (menunding kearah Alicia)
Gheeta: nampak? ingatan kamu belum pulih sepenuhnya
Ali: "hah"? M...maksudnya?
Khai: nah (menyerahkan sebuah phone kepada Ali)Khai memberikan handpfone Ali yang dia pegang sementara Ali pengsan.
Ali: jap... ni handpfone saya kan?
Khai: ha ah... Aku pegang masa kau tak sedarkan diri...
Ali: ooo... terima kasih
Alicia: (harap² phone tu boleh buat dia ingat balik...)
Ali: apa...?
Khai: kenapa?
Ali: apa password dia ek?
Khai: adui... (menepuk dahi) kau cuba jelah...
Ali: macam mana dengan... 1256. Salah? 3254? Salah jugak? "errm" apa ye...?
Alicia: Ali... Sini aku buatAli pun memberikan phonenya kepada Alicia.
Alicia: 3107. Nah (menyerahkan semula handphone Ali)
Ali: aik? Mana awak tau?
Alicia: itu kan birthday aku...
Khai: "hah"? Sirius ah, Kau letak birthday Alicia dekat password phone kau?Ali hanya terkedu dan tidak mampu berkata apa² lagi.
Alicia: takkan kau tak ingat sikit pun? Tolonglah Ali!
Moon: sabarlah Alicia...
Jet: kita kena bagi Ali masa sikit...
Chris: betul tuh... Kita dok leh pakso dia...
Alicia: baiklah...
Ali: apa semua ni?
Khai: tak pe lah Ali...
Moon: kiteorang gi dulu
Ali: ok... Awak tak keluar ke? (pandang Alicia)
Alicia: "hah"? "err" aku gi dulu lah...
Ali: ok... *asal aku rasa lain dengan perempuan ni?* tunggu!
Alicia: k...kenapa?
Ali: awak...
Alicia: kenapa? Kau... Nak apa² ke?
Ali: "err" tak de pape lah...
Alicia: ok... (terus keluar)
General: Ali? Saya minta diri dulu ya?
Ali: baiklah..Esoknya Ali telah discharge. Tapi dia seakan-akan mencari seseorang.
Khai: Ali! (peluk Ali) "arg" rindunya bestie aku ni...
Ali: mana dia ek?
Khai: Ali? Kau tengah cari someone ke?
Ali: "err" Khai, awak ada nampak dia tak?
Khai: siapa? Alicia?
Ali: exactly. Mana dia?
Khai: kat rumah dia lah...
Ali: ooo... "er" Khai, boleh tak awak cerita pasal dia dan apa yang berlaku selama ni.
Khai: sini! (menarik tangan Ali) ok... Cerita dia macam ni... Kau ingat tak masa...
Ali: chup... Saya suruh awak cerita... Bukan tanya saya, penatlah nak fikir... Jam kepala...
Khai: "hmmm"... Ok lah. Aku cerita dekat kau. Sebenarnya... Kau memang dah kenal dia lama dah. Sejak kecik lagi, korang memang selalu gaduh jer. Ejen Bakar pernah cerita kat aku... Firstime kau tahu dia ejen dan sekaligus kau tahu dia anak kepada general kau terkejut gila.
Ali: jap... Dia anak general? Ooo... Padanlah...
Khai: tapi... Sejak kau selamatkan dia dari pancaran arzurium...
Ali: "hah"? Pancaran arzurium? Saya dah ingat! Masa tu ejen Rizwan suruh saya jalankan protokol gegas tapi... Saya tak sanggup... Sebab dia pernah selamatkan saya dari kena langgar dengan kereta api masa kejar Wak Musang...
Khai: lagi? Apa yang kau ingat?
Ali: sejak kiteorang masuk akademi. Saya dengan dia macam makin rapat... Kami saling ambil berat.
Khai: naisu Ali! Kau dah ingat balik.
Ali: Khai! Kalau awak tak mention pasal protokol gegas tu... Saya tak mungkin boleh ingat Alicia balik. Thanks Khai! Awak memang kawan terbaik.
Khai: apa lagi? Pergi lah cari dia!
Ali: "hmm"! (mengangguk dan terus lari)Alicia tengah berjalan dan terserempak dengan Rudy. Tiba² Rudy menegur Alicia.
Alicia: bila lah kau nak ingat aku balik? "hmm"...
Rudy: Alicia!
Alicia: apa?!
Rudy: "ish" sombong ek kau? Perempuan tak elok tegas² ni... (membelai rambut Alicia)
Alicia: apahal kau ni! (menepis tangan Rudy)
Rudy: jangan lah marah²... Nanti takut tersuka pulak, kan?
Alicia: mengarut! Apa kau cakap ni?
Rudy: "aww"... makin kau marah, makin comel lah...Rudy terus menolak Alicia ke dinding dan mengepungnya dengan tangan.
Alicia: "ah"!
Rudy: "hehehe"
Alicia: apa kau ni Rudy?!Rudy mendekatkan tangannya ke muka Alicia tapi ada yang mrnepis tangan Rudy...
Bersambung...
(hi readers👋, kita berjumpa lagi. Macam mana part ni? Maaf lah kalau ada scene yang... Terlebih sikit. Hehe, apa yang terjadi pada Alicia? Apa akan jadi pada hubungan mereka lepas ni? Ok, bye... Happy readings and see you in the next mission)
YOU ARE READING
Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)
ActionCerita ni saya buat masa saya masih newbie dan sekarang cara penulisan saya dah banyak berubah. Minta maaf lah kalau banyak silap pada part yang awal² tu. Cinta yang dimulai oleh benci tapi di akhirnya hanya maut yang boleh memisahkan mereka Ali Al...