(hai, seperti yang saya katakan. Part kali ni mengandungi spoiler / bocoran
So kepada yang belum tengok EATM tapi slide jugak, hmmm... Saya tak boleh buat apa lah. Ok, pada yang dah tengok, enjoy :)Ali: kau...
FLASHBACK ON
Tokyo, Japan
Ali: argh!
???: alamak! Ali, awak ok ke? Sorry²...
Ali: tak pe lah. Sikit jer.
???: betul ok?
Ali: iya...
???: ha, ok lah. Jom sambung training?
Ali: jom!FLASHBACK OFF
Ali: kau, Rin?
Phoenix: Ali... Kalau kau nak tau... Rin, dah lama mati!
Ali hah?
Phoenix: hmmp. Kau nak tau dia mati sebab apa?
Ali: sebab apa?
Phoenix: sebab kau!Suara Phoenix bergema di ruangan itu. Sementara itu, di luar tempat persembunyian.
Khai: lamanya Ali ni...
Moon: wei Viktor, kita masuk je lah.
Viktor: tak boleh! Mungkin Ali ada rancangan dia sendiri. Sebab tu dia tak nak kita masuk dulu.
Jet: habis nak tunggu sampai bila?
Viktor: sampai Ali bagi isyarat.Kembali ke Ali.
Phoenix: dia bunuh diri sebab menaruh perasaan yang tinggi dekat kau!
Ali: mustahil! Aku kenal dia! Dia takkan buat benda yang sia²! Apa lagi bunuh diri!
Phoenix: dia sayang kan kau. Kau? Pergi tinggalkan dia macam tu je?!
Ali: aku tak percaya!
Phoenix: kau tau apa! Aku lagi kenal dia!Ali terdiam dan berkata dalam hati.
(kenapa kau buat semua ni. Kenapa aku tak pernah tau? Kenapa!? Kalau aku tau... Aku takkan tinggal kau...)
Ali: jadi? Apa yang kau nak?
Phoenix: kau memang tak guna kan?
Ali: hah?
Phoenix: kau tak ingat langsung suara aku... Kau terus percaya apa aku cakap? Hmmph!
Ali: apa kau mengarut ni?
Phoenix: dasar tak guna... Aku lah Rin sebenar! Kau tak ingat sikit pun pasal aku?
Ali: tak mung...
Phoenix: memang aku ada hati dekat kau... Tapi, selepas kau rapat dengan dia (menunding Alicia). Kau tak ingat aku langsung. Heh, dunia... Memang tak adil...
Ali: aku takkan percaya!Ali memutarkan yoyonya dan terus menyerang Phoenix tanpa berfikir. Phoenix dapat menahan menggunakan pedang nipisnya (lance).
Phoenix: sama macam dulu... Kau...
Ali dapat menyasarkan Phoenix dan menjatuhkannya. Ali terus membaling yoyonya tepat pada muka Phoenix.
Phoenix: erggh!
Akhirnya. Topengnya hancur dan ternampaklah muka Phoenix.
Ali: tepat tekaan aku. Kau bukan Rin yang aku kenal! Eh?
Tapi...
Phoenix: ergg...
Ali: tak... M..mustahil...
Phoenix: *alamak*
Ali: M..Mawar?
Mawar: puas?
Ali: tapi kenapa...?
Mawar: kau ingat Melur?(Siapa true fans EA mesti tau lah diaorang ni.)
Ali: kenapa dengan Melur?
Mawar: kau... Kau yang bunuh dia!FLASHBASK ON (lagi...)
Tokyo, Japan
Ali: kau nak lari mana!
???: huh?
Rin: letak senjata, kau takkan apa².
???: pergi mati lah!
Ali: Rin... Berundur.
Rin: tap...
Ali: Berundur!
???: dah terlambat
Rin: Ali!
???: bye...
Ali: Jaga²!Perempuan itu meletupkan dirinya tapi Ali sempat menyelamatkan Rin.
Ali: erggg! Rin? Awak ok?
Rin: o..ok... Sakit...
Ali: fuh.. Tugas kita dah selesai.FLASHBACK OFF
Ali: jadi perempuan tu... Melur?
Mawar: siapa lagi kau fikir nyawa dia terkorban sebab kau!
Ali: dia buat salah. Aku tak bunuh dia. Dia yang letupkan diri sendiri!
Mawar: kalau kau tak buru dia. Dia takkan letupkan diri tanpa sebab lah.
Lagipun aku dah balas dendam pun pada Rin kau tu.
Ali: hah?
Mawar: tapi... Disebabkan aku sedar yang kau dengan dia tak berapa rapat, aku cari mangsa lain. Mudah.
Ali: kau...
Mawar: ada iris pun tak guna.
Ali: maksud kau? Hah!?
YOU ARE READING
Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)
ActionCerita ni saya buat masa saya masih newbie dan sekarang cara penulisan saya dah banyak berubah. Minta maaf lah kalau banyak silap pada part yang awal² tu. Cinta yang dimulai oleh benci tapi di akhirnya hanya maut yang boleh memisahkan mereka Ali Al...