MISI: VOLTAGE

1.7K 62 16
                                    

(hai, mesti pelikkan? Tak... Sebenarnya pada misi: core sedara saya yang update sebab dah habis tapi lupa nak publish. Lespastu besoknya exam. Saya suruh sedara saya updatekan sebelum nak pergi tu. Tapi lupa nak delete yaang exam dah habis tu. ._. ha.. Sekarang baru betul dah habis. Yeay. Btw, enjoy)

Phoenix: tapi sebab boyfriend kau yang bodoh sangat! Aku beri kau dua pilihan. Nyawa kau, atau lupakan Ali.
Alicia: kalau aku pilih nyawa? Kau nak buat apa.
Phoenix: pilihan yang tepat. Sebab aku memang nak kau mati! Daren, your turn...
Alicia: apa kau nak buat! Nak bunuh aku!? Bunuh la!
Daren: maaf...

Daren terus membaringkan Alicia di lantai. (maaf, ini mungkin tak sesuai bagi sesetengah pembaca) Daren terus menendang tepat di perut Alicia.

Alicia: erg.
Daren: sakit?
Alicia: apa kau nak sebenarnya!
Daren: kau dengar sini! (memegang dagu Alicia dengan erat) Sekali lagi aku tanya... Ali atau nyawa!
Alicia: nyawa...

Tanpa berfikir. Alicia memilih nyawa lagi dan Daren terus menampar mukanya dengan sangat kuat. Mulut Alicia mulai berdarah.

Daren: padan muka. Masih nak melawan!?
Alicia: *Ali... Aku harap sangat kau ada... Maaf Ali*

Alicia terus mengalirkan air mata.

Daren: baru nak menangis? Dah terlambat.

Daren mengeluarkan cuter dan menggores pada tangan Alicia. Darah Alicia mengalir dengan banyak.

Phoenix: cukup Daren! Kita takkan buat sampai dia mati. Cuma betul² tersiksa.
Daren: habistu?
Phoenix: kau campaklah dia kat mana². Asal tak mati.
Daren: yelah²...

Daren membawa Alicia kebelakang.

Roza: huh? Siapa...
Daren: kau jaga perempuan ni! Jangan sampai lari!

Daren mencampakkan Alicia atas lantai dan terus beredar.

Roza: Alicia?
Alicia: kenapa? Kenapa aku...?
Roza: heh! Lemah! Ini ke ejen neuro paling hebat tu?
Alicia: kau pun...
Roza: terkejut? Teruk jugak Daren belasah kau... Sakit?
Alicia: erg...
Roza: haih... Nah. (menghulurkan wound healer)
Alicia: tak nak... Bunuh je aku...
Roza: haih...

Roza mengambil wound healer dan menekan dada Alicia drngan tenaga penuh.

Alicia: erg... Aaaaah!
Roza: (melepaskan Alicia) payah betul...
Alicia: huh...
Roza: aku tak de lah jahat sangat, Sampai nak bunuh orang.
Alicia: erg...
Roza: hmmph, kalau bukan sebab Ali, kau tak ada dekat sini tau. Kau... Tak rasa menyesal ke?
Alicia: menyesal? Apa kau...
Roza: menyesal rapat dengan Ali. Tak pasal² kau kena hadap semua musuh dia.
Alicia: aku lagi menyesal ada kawan macam kau...
Roza: ceh, kau ni... Dah nak mampos pun...
Alicia: baik kau bunuh je aku Roza!
Roza: jangan harap! Aku nak biarkan kau menderita! Aku boleh rampas Ali, macam mana kau rampas dia dari aku.
Alicia: hah?
Roza: jangan buat² terkedu lah! Kau buat dia lupakan aku dan kau buat dia jatuh cinta dengan kau!
Alicia: apa.. Apa benda kau cakap ni?

Ternyata Phoenix ada disitu dan mendengar perbualan mereka.

FLASHBACK OFF

Phoenix: puas hati kau?
Ali: kau...
Phoenix: patutlah Roza tu bria² nak join aku. Rupanya? Kau penyebab semua ni.
Ali: kau dah melampau!

Ali terus memutarkan yoyonya dan menyerang Phoenix. Tapi...

Ali: gerakan tu... Kau...

Bersambung...

(boom! Ha, macam mana part kali ni? Sorry lah pendek sikit. Ada sejarah lagi lah. Agaknya apa yang Roza cuba nak sampaikan? Gerakan apa yang Phoenix tunjukkan? Btw, enjoy your reading and see you in the next mission. Bye)

Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)Where stories live. Discover now