Alicia: tak nak lah! Habis tu, kalau aku sakit sampai sebulan? Takkan nak skip kelas sampai sebulan?
Ali: jangan degil boleh tak? Dengar sini, general dah arahkan aku untuk jaga kau! Means, sekarang kau bawah jagaan aku...
Alicia: asal pulak general suruh kau jaga aku?
Ali: (angkat bahu). Mana aku tauBesoknya di hq MATA...
Alicia bangun dari tidur dan lihat Ali tertidur di kerusi sebelah katiilnya.Alicia: Ali?
Ali: eh, kau da bangun?
"huoowh" (menguap)
Alicia: sirius? Kau tak balik semalam?
Ali: tak pe... Dr G pun bukan ada kat rumah... Kau nak apape ke?
Alicia: tepilah, aku nak bangun, mandi, pastu aku nak balik.
Ali: balik? No! Kau kena duduk sini sampai betul2 sembuh. Faham?
Alicia: ha? Apa ni? nak balik pun tak boleh!
Ali: tak boleh! Selagi tak sembuh, jangan harap kau boleh keluar dari sini!
Alicia: kau ni...! (Alicia geram sebab dia tak suka kalau Ali yang jaga dia)
Ali: ingat! Jangan... Ke-lu-ar. Faham?
Alicia: "ish" yelah! Biar aku mereput jadi tengkorak kat sini!
Ali: "haih" ko ni, betul kau nak keluar?
Alicia: yes, dan aku tak nak mereput dalam ni!
Ali: aku dukung kau...
Alicia: tak nak lah!
Ali: ok. (terus keluar dari bilik rawatan)Belum sempat Ali keluar, Alicia cuba bangun dari katil dia. Alicia hilang keseimbangan dan jatuh.
Alicia: aduh!
Ali: (cepat2 pandang belakang) "hah" (berlari kearah Alicia) kau ok tak ni?
Alicia: "erg" (sedaya untuk bangun).
Ali: dah, sini! (mengangkat Alicia dan letak kat atas katil) "ish", asal degil sangat ah kau ni?
Alicia: (mengambil telefon untuk cover muka dia yang tengah merah sebab malu)
Ali: comot? Kau duduk sini eah? Jaga Alicia. Kalau dia nak bangun lagi, kau ngiau kuat2. Faham?
Comot: meow... (annoyed)
Ali: Alicia, jangan cuba bangun tau... Nanti aku kena dukung kau lagi... Ok lah, aku gerak dulu. Bye comot
Alicia: comot je?
Ali: ok... Bye Alicia
Alicia: bye Ali... (senyum kearah Ali)Ali pun menuju ke keretanya yang diletakkan di basemen bawah tanah.
Ali berkata dalam hatinya.
(cute nya kau... Aku sendiri pun tak pernah tengok dia senyum macam tu. Dia... suka aku ke eh? "ish", karut lah kau ni!)
Ali memandu terus kerumahnya dan masuk.
Ali: assalamualaikum, ayah? Eh, ayah mana ada kat rumah.
Ali naik ke biliknya dan terus menghempas badannya diatas katil. Dia masih terfikir kelakuan pelik Alicia tadi. Lamunan Ali pecah apabila mendapat deringan telefon. "Ali Ali Ali jawab telefon ini, hey!"
Ali: Viktor? Apa dia call aku malam2 ni.
Dalam talian
Ali: helo, what's up?
Viktor: are you not coming to class today?
Ali: a... Class?
Viktor: are you okay? Wait, Alicia is also not coming today... What happen?
Ali: Vik, what's time now? Are you trying to kidding me?
Viktor: kidding? Hey, now is 7 o'clock. Now is a morning! It's a day Ali!
Ali: whaaat?! Morning! Are you serious?
Viktor: you... Are you okey? You coming or not today?
Ali: i think i can't. Im so tired okey...
Viktor: why? Why you so tired, buddy?
Ali: i was take care for Alicia... "erk"
Viktor: Alicia? What's wrong with her?
Ali: she's fainted. And now, she is in the hospital.
Viktor: what? Faint? But, why?
Ali: how should i know? She's always bleed coughing and yeah, end up's fainted.
Viktor: oh... Okey. Bye Ali, i got to go.
Ali: bye...Tamat talian
(sorry, author saja je guna BI masa cakap ngan viktor. Nak practise. Sorry tau. Kalau tak faham komen)Ali: tak pasal2 kena menipu Viktor. Kalau dia cari Alicia kat hospital, camne? "ah", bukan dia tau pun hospital tu kat mana.
Dan sekali lagi, telefon dia berdering.
Ali: "argg", apa lagi ni?! Eh, private number lah.
Dalam talian
Ali: helo? Helo... Siapa ni?
???: kalau kau nak girl friend kau selamat, kau serahkan IRIS. "Hahahah"Tamat talian. Dimatikan begitu saja.
Ali: helo! Woi! Apa mamat ni nak? Phsyco agaknya... Tapi, IRIS? gf? Apa maksud dia? "hah"! Alicia ke?
Ali bergegas ke hq semula. Tanpa berfikit dengan tenang, Ali sangat risau pada Alicia.
Ali: mana dia tahu aku rapat ngan Alicia? Dia kenal aku ke? Kenapa IRIS?
M.A.T.A HQ
Ali sampai di basemen dan segera ke bilik rawatan.
Ali: Alicia! "huh, huh"
Alicia: ada apa? Kenapa ni? Kenapa kau lari2?. (nada risau)
Ali: kau ok? Ada apa2 kacau kau?
Alicia: "hah"? Kenapa ni? Jangan buat aku suspen.
Ali: ada orang ugut aku... Kalau aku tak bagi IRIS, mereka akan cederakan gf aku. Siapa lagi budak perempuan yang rapat ngan aku, kan?. Kau, budak lain mungkin. Tapi aku paling rapat ngan kau!
Alicia: relax okay, im fine...
Ali: apa dia nak sebenarnya?
Alicia: mungkin dia orang uno? Eh, tapi... Uno kan dah terkorban dalam letupan di akedemi tu.
Ali: tu la, aku pun fikir benda yang sama...
Alicia: dah la, tak yah fikir sangat. Eh, Ali.
Ali: apa?
Alicia: aku dah boleh berdiri... Tengok ni (sambil berdiri dengan teruja)
Ali: so?
Alicia: tepi, aku nak balik!
Ali: aku hantar...
Alicia: tak nak... "wek" (sambil menjelir lidahnya)Alicia keluar tanpa hiraukan Ali.
Ali: dia ni! Degil betul lah!
Alicia jalan kaki dan sampai di satu jalan yang sunyi. Alicia merasakan ada orang yang mengekorinya. Alicia segera pandang ke belakang.
Alicia: tak de pape pun. Perasaan kau je kut tu Alicia...
Alicia pandang kedepan dan melihat seorang lelaki dah standby nak pukul kepala dia dengan pemukul baseball.
Alicia: ah!
Bersambung...
(apalah, degil lagi... Korang, agaknya apa jadi kat Alicia? Siapa lelaki yang ugut Ali? Aku bagi klu lah, ???: betul... Seronok tengok korang kelam kabut masa tu. Siapa dia agaknya? If you want to know, wait. Ok lah, bye. Happy reading and you in the next mission)
YOU ARE READING
Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)
ActionCerita ni saya buat masa saya masih newbie dan sekarang cara penulisan saya dah banyak berubah. Minta maaf lah kalau banyak silap pada part yang awal² tu. Cinta yang dimulai oleh benci tapi di akhirnya hanya maut yang boleh memisahkan mereka Ali Al...