M.A.T.A HQ
Ali: Mana kau ni...?
Jet: pesal ni Ali?
Ali: Alicia... Dah 2 hari dia hilang. Aku call pun tak dapat2.
Khai: mana dia pegi ek?
Jet: kau dah bagi tau general?
Ali: tak boleh tak boleh! Nanti teruk aku kena marah. General suruh aku jaga Alicia.
Chris: bakpo plak?
Ali: entah? Tapi tu tak penting! aku kena cari Alicia! (telefon Ali berdering). Alicia?Dalam talian
Ali: helo? Mana kau pergi ha?
Daren: helo...
Ali: siapa ni? Asal kau pegang telefon Alicia?!
Daren: kau dah tengok video yang aku hantar?
Ali: video? Video apa?!
Daren: aku hantar pakai telefon aku... Kau boleh tengok pada nombor yang ugut kau haritu ... "hahahaha"Tamat talian
Ali: helo? Helo? "arg" setan betul lah dia ni! Video? Video apa agaknya?
Ali membuka nombor yang ugut dia haritu di telefonnya. Satu video pun muncul di bahagian mesej nombor tersebut.
Dalam video
*Daren: (standby dengan penjana elektrik di tangannya). Tapi... Apa kata, kita dengar suara dia cikit. (menarik face tape dengan pantas)
Alicia: "erg" sakitnya... Hah? "aaaah"!*Ali: Alicia!
Khai, Jet, Chris: "hah"?
Khai: kenapa Ali?
Ali: (melepaskan telefonnya sampai jatuh di lantai)... Alicia...
Jet: Ali? Asal ni?
Khai: (mengambil telefon Ali) "ha"? Jet, Chris! Tengok ni...
Chris: duh... Beragh nih
Jet: apa kita nak buat?
Ali: Alicia... Dalam bahaya! (sekali lagi telefon dia berbunyi) sini! Biar aku yang jawab...Dalam talian
Daren: kau dah tengok?
Ali: kau... Apa kau nak buat dengan dia?!
Daren: awek kau ni boleh tahan cun jugak kan? Faham2 je lah "hahahah". Tapi aku lebih minat nak bunuh dia...
Ali: kau dengar sini! Kalau apa2 jadi kat dia, aku tak kan...Tamat talian
Ali: helo? "arg"!
Khai: kenapa Ali?
Ali: dia nakkan IRIS!
Jet: kau tetap taknak bagi tau general?
Ali: no! Kalau dia tahu, mampos aku...
Chris: pulok?
Ali: macam ni, aku akan dapatkan location Alicia. Lepastu...Skip planning
Ali: dapat! dah, jom gerak!
Khai, Jet, Chris: jom!Rumah Daren
Daren tengok Alicia sedang tidur di katilnya.
Daren: mati ke apa dia ni?
Viktor: aku bagi dia tidur... Dah la tu lepaskan dia...
Daren: jangan harap, selagi aku tak dapat IRIS!
Viktor: kau...Tetiba ada bunyi orang rempuh pintu depan.
Viktor & Daren: "huh"?
Daren: siapa tu?
Ali: v... Viktor?
Daren: ejen IRIS dah sampai... Mana IRIS aku?
Ali: "hmmmp" jangan harap! Kalau aku bagi kau IRIS sekali pun, kau takkan boleh pakai lah!
Daren: jangan risau... Aku ada IRIS separator.
Ali: kau lepaskan Alicia dulu!
Daren: kau memang nak dia mati kan? Kau pun bukan suka sangat dengan dia. Betul tak?
Ali: lepaskan dia!
Daren: seronok aku tengok kau merayu...Ali memutarkan yoyonya dan sedia untuk menyerang.
Daren: kau nak cabar aku? Ok...
Daren menekan satu butang pada bawah mejanya. "BOOM", bunyi letupan keluar dari dalam bilik.
Ali: "hah"?
Tempat tu pun dikaburi asap. Tiba2 satu mecha bot keluar dari kaburan asap itu. Sebelah tangan mecha tu mengengam Alicia. Sebelah lagi tengah mengacukan laser minigun kearah Alicia.
Ali: Alicia!
Daren: serah...kan IRIS. Kalau tak...Ali menekan alat penghubung di telinganya.
Ali: Chris, masuk... (nada perlahan)
Chris masuk dengan merempuh tingkap di rumah itu. Dia segera melayangkan kerisnya kearah laser minigun mecha tersebut dan menghalakannya kearah yang lain. Ali melontarkan yoyonya kearah tangan mecha yang sedang menggenggam Alicia. Alicia pun terlepas dari genggaman mecha bot tu. Ali segera menyabut Alicia dan meletakkannya di atas kerusi. Ali memutarkan yoyonya dan menyerang Daren.
Jet: (mengangkat R.O dan melepaskannya tepat di atas kepala mecha) "phew"
Khai: (dia mengarahkan R.O untuk hack mecha tu) naisu lah kau...Mecha tu pun terpadam. Ali masih bertarung dengan Daren. Tiba2 kepala Daren diketuk oleh palang besi yang di pegang oleh Viktor.
Ali: "huh"?
Viktor: kau... Okey?
Ali: kenapa kau... Tolong aku?
Viktor: Ali...
Ali: yes?
Viktor: Sorry... Aku buat ni... Sebab Daren yang paksa aku...
Ali: paksa? "hmmm"
Jet: Ali... Jom ah!
Khai: kita kena bawak Alicia balik.
Ali: Vik, terima kasih tolong aku...M.A.T.A HQ
Ali meletakkan Alicia di bilik rawatan.
Ali terserempak dengan Moon.Moon: kenapa dengan Alicia?
Ali: (diam membisu)
Khai: dia kena culik lah.
Jet: korang diam boleh tak? Ali tengah sedih tu...
Rudy: "hmmmp" jaga konon! Tengok sekarang apa jadi! Percaya sangat dengan ejen IRIS ni.
Ali: apa masalah engkau?
Rudy: kalau bukan kau yang jaga dia, mesti tak jadi camni! Kau tu banyak musuh! Macam manalah jeneral boleh percaya kat kau?
Ali: so, kau nak kata aku tak layak jaga Alicia?
Rudy: memang! Sebab kau...Alicia sedar dengan pandangan yang berpinar pinar. Dia pelik siapa yang gaduh bagai nak rak tu.
Ali: kalau dia cedera, siapa yang selamatkan nyawa dia? Siapa teman dia kalau dia pengsan?!
Rudy: kesah pulak aku! Yang penting dia jadi macam tu sebab kau!
Alicia: korang? Asal ni?
Ali: kalau macam tu... Kau jelah yang jaga dia! Aku nak jugak tengok camne kau jaga dia. Entah2, nanti... hari2 kau tengking dia!
Rudy: aku tak cakap yang aku nak jaga dia!
Alicia: korang... Dah la!
Ali: kalau aku tak layak! Kau cakap siapa yang layak. Cakap lah!
Rudy: kalau aku cakap, aku yang layak?
Ali: kau jaga lah dia... Kau cakap dengan jeneral... Kau nak jaga dia. okey? (Ali terus keluar dari situ)
Alicia: (pandang Rudy) aku tak cakap pun aku nak kau yang jaga aku!
Rudy: so? Aku pun taknak lah!
Alicia: bagus! (terus keluar dan kejar Ali)
Khai & Moon: Alicia! Tunggu! (kejar Alicia)Ali perasan ada orang kejar dan jerit2 nama dia. Tapi dia taknak pandang belakang dan melajukan sedikit perjalanan.
Alicia: Ali! Ali!
Alicia terus berlari dengan pantas. Tapi dia tersadung. Ali tak diam, dia terus sambut Alicia. Dan disitu berlaku lah eyeshot dimana mata diorang bertembung satu sama lain.
Ali & Alicia: (blusing)
Bersambung...
(hai korang. Macam mana misi kali ni? Best tak? Saja je tambah action untuk part ni, nak bagi feel sikit... Dan, dah nampak sweet moment antara Ali dan Alicia. Hehehe. Ok lah, enjoy reading and see you in the next mission)
YOU ARE READING
Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)
ActionCerita ni saya buat masa saya masih newbie dan sekarang cara penulisan saya dah banyak berubah. Minta maaf lah kalau banyak silap pada part yang awal² tu. Cinta yang dimulai oleh benci tapi di akhirnya hanya maut yang boleh memisahkan mereka Ali Al...