MISI: PELINDUNG

2.1K 67 14
                                    

(hai, korang. sihat? pasal QnA tu... author tak jadi buat lah. sebab saya ingat nak buat khas di instagram saya dan... saya delete pun sebab tak nak pembaca baru salah faham... ok lah, happy reading. Enjoy...)

Ali memutarkan yoyonya dan sedia untuk menyerang.

Ali: "hiyarg"! (membaling yoyo kepada ketua pemberontak)
Alicia: "ah"! (kena gari) Ali, tolong aku...

Tapi Ali mengendahkan Alicia dan terus mengejar ketua pemberontak tersebut. Chris dan Moon melawan konconya yang lain.

???: "hahaha" (ketawa jahat) habislah kau...
???: takde apa kau boleh buat la... (orang yang berbeza)
Alicia: Ali!

Tiba ada seseorang datang kearah Alicia.

Alicia: D...Daren?
Daren: ingat aku lagi?
Alicia: apa kau nak?!
Daren: kau... (mengacukan pistol laser  ke arah kepala Alicia)
Ali: lepaskan dia! (tiba² muncul)
Daren: apa? uruskan dia!

Kedua konco Daren terus menyerang Ali. Tapi...

Ali: aktifkan! Override mode! (menekan IRIS)
Daren: "huh"? Mu...mustahil!

IRIS bertukar kepada warna putih diikuti dengan mata Ali yang berubah menjadi warna putih bercaya.

Daren: berundur!

Ali mengambil alih plasmakeris yang tengah Chris gunakan dan menyerang Daren. Tapi hancur... Satu apa pun tak kena.

Chris: aduyai... (menepuk dahi)
Moon: "hiyah"! (pecah tiga)
Ali: Alicia! Magnetic ball! (Ali mengawal ballastik 2.0 dan mengawal magnetic ball tersebut) serangan penuh!
Daren: jangan!!! "arg... Hahahahaha... HAHAHA!"
Ali: "hmmm"? Apasal kau ni?!
Daren: tahniah... Kau dah aktifkan override mode... Sekarang giliran aku! (mengeluarkan lasergun dan halakan kearah Alicia)
Ali: jangan!

Malangnya... Tembakan tu tak kena pada Alicia. Tapi... Ia terkena pada Ali. Alicia yang menyedari tembakan laser tu tak kena pada dia, dia perlahan-lahan menurunkan tangan dan terus mengangis.

Alicia: Ali...? Ali!
Chris: Ali! (berlari kearah Ali disertai dengan Moon)
Moon: (menutup mulutnya) Ali...
Alicia: Ali! Bangun! Jangan buat aku macam ni! Kau dah janji tak nak tinggalkan aku lagi!
Daren: lemah! Sikit je tu!
Chris: apa kau kata?! Kuasa plasma overheat!

Plasmakeris yang awalnya mempunyai tenaga biru telah bertukar kepada warna tenaga putih menandakan plasmakeris berada pada tahap kuasa elektrik maksima.

Chris: sini aku ajar mu! "haaargh"!!! (mula menyerang)
Daren,: "hiyarg"!

Pertarungan yang sengit pun berlaku di antara Chris dan Daren.

Daren: "hah huh" (menarik nafas) *tak boleh ni!* (langsung mengunakan teleportasi)
Alicia: Ali... "isk isk" bangun lah...
Moon: Alicia...
Chris: Alicia... Mu saba sikik deh. Bantuan aka tiba!
Ali: sorry Alicia... "erg"
Alicia: Ali! Kenapa kau halang laser tu! Kenapa?!
Ali: aku... Tak nak kau... Cedera...
Alicia: kenapa?!
Ali: aku... "erg"
Alicia: Ali? Kau takkan tinggalkan aku, kan?
Ali: maaf... Alicia... (pengsan)
Alicia, Chris, Moon: Ali!

Tak lama kemudian, pasukan M.A.T.A pun tiba dan membawa mereka pergi dari situ.

HQ M.A.T.A

Alicia: Ali... Bangun... "isk"
Mika: Alicia sudah la tu...
Khai: dia kuat Alicia. Jangan risau, ya?
Moon: kau kena kuat...
Alicia: semua ni jadi sebab aku... "isk" Sebab aku! Kalau apa² jadi pada dia... Aku takkan maaf kan diri aku...
Iman: sudah la... Kalau awak sedih... Saya rasa dia pun sedih...
Alicia: dia selamatkan aku... Tapi?
General: dia yang cedera... (muncul dari belakang Alicia)
Alicia: papa! (peluk general)
General: Ali... Kamu bukan seorang ejen yang bagus... Tapi...
Alicia: dia ejen yang naif! Kenapa? Kenapa mesti dia?
Khai: general? Kami pergi dulu ya?
General: baik lah... Alicia?
Alicia: saya nak teman dia...
General: baik lah... Tapi kamu tiada tenaga sekarang. Kamu... Berehat dahulu?
Alicia: tak perlu... Saya boleh je tidur kat sini...
General: baik lah... Jaga diri
Alicia: baik papa... Terima kasih...
General: "hmmm..." Papa pergi dulu ya?
Alicia: ok...

General keluar dari bilik rawatan. Alicia pun tertidur dekat katil Ali. Keesokan harinya Alicia bangun dan melihat Ali yang masih tak sedarkan diri. Kemudian general pun masuk.

General: Alicia?
Alicia: eh? Papa... (salam general)
General: Alicia... Papa ada perkara untuk diberitahu... Kamu masih tak tahu kan kemana Ali menghilangkan diri.
Alicia: "huh"?
General sebenarnya... Ali tidak pernah jauh dari kita semua...
Alicia: apa dia? Habis, dia kemana tiga tahun yang lepas?
General: misi itu... Misi rahsia yang hampir mengorbankan dirinya sendiri... Tiada siapa pun yang tahu kemana dia menghilang selepas itu.
Alicia: apa yang berlaku sebenarnya? Misi apa? Apa semua ni?
General: tapi... Selepas dia melaporkan diri sebulan selepas itu...

FLASHBACK ON...

Ali: Saya tahu, kehilangan saya hanya membuat semua orang risau... Tapi buat masa ni... Saya masih belum boleh melaksanakan apa² misi atau melaporkan diri...
Ejen Ganz: maknanya... Kamu mahu berhenti menjadi ejen?
Ali: bukan macam tu... Tapi...
General: Ali... Kamu ejen yang bagus. Amat mengecewakan kalau kamu berhenti begitu saja.
Ejen Ganz: Ali! Kamu berpontensi untuk menjadi ejen yang sangat bagus...
Ejen Dayang: tapi... Kalau itu keputusan kamu... Kami tidak boleh berbuat apa²
Ali: bukan... Saya cuma... Perlu mengambil masa untuk pulih dari semua ni. Saya janji! selagi saya boleh berkhidmat, saya takkan berhenti!
Rizwan: bagus! Macam tu lah! Mana lah tau... Kau boleh jadi macam aku suatu hari nanti... "hehehe... Hehehe" (membuat muka poya)
Ali: "hmm..." (membuat poker face)p baik! Terima kasih!

FLASHBACK OFF...

Alicia: tapi... Takkan dia menghilang sampai tiga tahun!
General: tidak, Ali tak pernah pergi jauh... Kamu sedar tak? Siapa yang selalu melindungi kamu ketika berada dalam bahaya? Siapa yang selalu tolong kamu?
Alicia: Ali? Jadi lelaki tu... Ali?
General ya nak, dia lah lelaki tu... Dia lah pelindung kamu Alicia...
Ali: "eerrh" (mula membuka matanya)

Bersambung...

(hai korang, macam mana part yang ni? Best tak? Korang dah tahu kan apa sebenarnya yang jadi? Korang rasa, apa jadi pada diorang lepas ni? Oh ya, pada flashback tadi ada general, ejen Ganz, ejen Dayang dan ejen Rizwan yang berbincang dengan Ali. Sebenarnya, general dan ejen Rizwan adalah pengganti pada ejen Zain dan Djin/Uno. Ok lah, itu sahaja untuk minggu ini. Happy reading and see you in the next mission. Bye...)

Setia ke hujung nyawa (Ali x Alicia)Where stories live. Discover now