16 : I purple you 🌙

969 116 69
                                    

Giliran rumah Taehyung pula kali ini . Puasa ke berapa pun aku tak tahulah , korang kiralah sendiri HAHAHA

Taehyung dah warning dekat bangtan semua yang dia takkan masak untuk bangtan ,

Kerana Taehyung bukan Seokjin .

" Jangan lupa beli makanan . Makanan kat rumah aku cuma untuk aku dengan Puteri je "

" Mende sia ! Patutnya kaulah hidangkan kitorang makanan ! "

" Ah takde takde ! Aku taknak drama berlaku dekat rumah aku "

" Kuajo kau Taehyung "

Dekah habis Taehyung dibuatnya apabila mendengar Seokjin memarahinya di sebalik corong telefon .

" Aku dah bagitau awal - awal . Jangan cakap aku tak warning "

Panggilan dimatikan . Taehyung masih ketawa sebelum dia ternampak Puteri datang .

" Tae call siapa ? "

" Bangtan "

" Oh okay "

Dah orang nak taknak je jawab , kita pasrah .

Terus Taehyung berpeluk tubuh . Muka dia jadi sedingin salju tapi masih tak dapat lawan muka dingin Yoongi .

Min Yoongi tetap juara .

" Awak nak makan apa ? "

" Awak "

" Saya ? "

Taehyung mencebik . Aduh , murung dia dibuatnya .

" Ikut awaklah nak makan apa " jawab Taehyung malas . Puteri pandang dia pelik .

Dah kenapa suami dia ni ? Period ke apa ?

Buat julung - julung kalinya , Taehyung makan tanpa bersuara . Memanglah selama ini makan tak bercakap , maksudnya first time Taehyung tak menghanat dengan Jimin .

Selalu bukan main dia menyetan sampai nangis budak Jimin tu dikerjakan .

" Apa ? " Taehyung menaikkan keningnya sebelah , hairan bila semua orang tengah pandang dia .

Semua ok bukan seorang .

" Kau ni Taehyung ke saka Taehyung ? " soal Jimin polos . Dia pun jungshook gitu , bahagia jap Taehyung tak jahanamkan hidup dia sehari ni .

" Ni akulah , Taehyung . Kau ingat aku buat semua benda khurafat itu ? " jawab Taehyung serius .

Seram siot .

" Hyung ada masalah ke ? " Tanya si Jungkook pula . Risau pula dia takut Taehyung ada penyakit lupa diri sendiri ke .

" Sibuk je . Kau apa tau ? " Taehyung merengus kecil .

Jungkook tergaman . Nazratul di sebelahnya menggosok belakang Jungkook perlahan , takut suaminya itu meletup pula .

" Jungkook tanya bagus - bagus kan ? Yang kau emosi sangat ni kenapa ? " waduh Namjoon pula naik angin .

" Sabar Joon , puasa kan sayang ? " Joon tersengih jap bila Amynah bisik dia cenggitu sebelum dia kembali serius .

" Korang habiskanlah makanan semua tu , aku nak naik solat Maghrib " lalu Taehyung berdiri diikuti oleh Seokjin yang menahannya pergi .

" Taknak berjemaah sekali ke ? " soal Seokjin namun Taehyung diam . Dia ambil pinggan dia , cuci lepas itu terus naik atas .

" Rasa nak sepak punggung dia " rungut Hoseok buatkan Aisyah dan Rara yang mendengarnya tergelak kecil .

" Taehyung okay ke , Puteri ? " soal Mimie kepada Puteri yang dari tadi diamkan diri . Puteri tersenyum pahit .

" Nanti saya pujuk dia eh ? Korang makanlah dulu " Puteri bingkas bangun lalu mengikuti langkah Taehyung daripada belakang .

" Habiskan semua makanan , jangan membazir . Aku gantung kat kipas siapa tak habiskan makanan dia " ujar Yoongi tegas .

" Yoongi hyung kok kayak cikgu disiplin " cebik Jimin .

Puteri memulas tombol pintu bilik kemudian ternampak Taehyung sedang merenung langit malam .

Perlahan - lahan dia berjalan mendekati Taehyung . " Awak "

Taehyung tak jawab , sebaliknya berpura - pura mengira bintang padahal hari nak hujan . Celah mana dia nampak bintang pun aku tak tahu .

" Taehyung " seru Puteri sekali lagi , Taehyung bebal . Dia kira bulan pula kali ini .

Puteri mengalah . Dia putuskan untuk bercakap . " Awak , kalau ada masalah bagitahulah saya . Macam mana saya nak tahu ? "

" Kisah juga eh dengan saya ? " akhirnya Taehyung bersuara setelah berdiam diri selama 5 minit 10 saat .

" Mestilah ! Awak suami saya kot " Taehyung berpeluk tubuh . Nak nampak macholah itu .

" Tahu tak selama ini saya rasa awak langsung tak faham saya ? Entahlah , malaslah nak cakap " kata Taehyung acah merajuk .

Puteri tergelak kecil . " Ala sorry . Lepas ini saya akan cuba belajar fahami awak ok ? Janganlah marah tiba - tiba . Saya bukan ada sixth sense nak tahu apa yang awak nak . Kalau ada apa - apa , bagitau je terus . Dah janji kan tiada rahsia antara kita berdua ? "

Taehyung tersengih sengsorang . Sukalah itu . " Ok ok "

" Pergilah minta maaf dekat diorang . Tak baik tau layan bangtan dengan isteri dorang macam itu . Nanti kena gali kubur untuk awak baru tau " seloroh Puteri .

Taehyung kisah apa , dia menarik Puteri lalu memeluk bahunya erat . " Nantilah . Nak luang masa dengan awak dulu "

Dan Hoseok datang dengan bunyi ambulansnya , " Ni no ni no ! "

" Kami daripada jabatan agama ingin membuat tangkapan terhadap anda berdua ! " jerit Jimin teruja dapat kenakan Taehyung .

" SJSJSJSJ AKU ADA SIJIL NIKAHLAH ! SUKA HATI AKULAH NAK BUAT APA ! "

" Bulan Ramadan ini adalah lebih baik kita imarahkan dengan amal ibadat . Marilah kita bersama - sama meningkatkan keimanan kita " Yoongi dah maju bhai .

Taehyung menggigit bibirnya . Inilah perasaan akibat selalu menyetan dengan member sendiri . Bila diri sendiri kena , sakit wo .

ʙᴛꜱ ʀᴀᴍᴀᴅᴀɴWhere stories live. Discover now