19 : one big family 🌙

1K 114 45
                                    

Bermalam di rumah Jungkook bagaikan syurga buat kaki game seperti Jimin , Taehyung dan Hoseok .

Rumah Jungkook ada ps4 , PSP , ex box (?) hala yang pakai kat mata tu HAHAHAHAHA , Nintendo switch , arcade , PC macam - macam lagilah .

Puas diorang main sampai tak ingat dunia tapi tu pun lepas kena sebat dengan Yoongi masa mengaji .

IPhone milik Hoseok tiba - tiba berdering . Ada panggilan video daripada ibu bapanya .

" EOMMA ! APPA ! " jeritan Hoseok berjaya menarik perhatian semua orang . Aisyah terus mendekati suaminya itu .

" Siapa tu Seok ? Eh eomma , appa annyeong ! "

Aisyah tersenyum lebar , begitu juga dengan Hoseok . Bahagia sungguh mereka berdua apabila appa dan eomma Hoseok call .

Taehyung berjalan ke sana ke mari , bosan bila Puteri nak siapkan kerja dia .

Bila tengok Hoseok dan Aisyah , Taehyung diam . Dia ambil keputusan nak kacau Jimin dengan Namjoon main permainan video .

Dia pergi berdiri di hadapan televisyen dan sengaja menari ikut suka hati dia .

" yAH KIM TAEHYUNG ! " jerit Namjoon dan Jimin serentak . Taehyung tak kisah , malah lagi dia suka kenakan diorang berdua .

Dia siap peluk TV tu macam TV tu anak patung . Jimin geram , disepaknya punggung Taehyung sekuat hati .

" Ha amek kau ! Suka sangat menghanat dengan aku ! "

" Woi engko taguna ! Tercabut punggung aku woi ! Macam mana nak pasang balik ? "

" Takyah ah , biar padan muka kau sana takde punggung " dekah Jimin . Terus Taehyung mengejarnya mengelilingi rumah .

Namjoon menggelengkan kepalanya . Dua manusia ini tak pernah tak jadi kanak - kanak riang .

Namjoon berdiri , lalu berjalan di belakang Hoseok dan Aisyah . Dia melihat betapa gembiranya wajah appa dan eomma Hoseok melihat mereka berdua .

" Ah , aku pun nak juga ! " getus hati Namjoon perlahan . Dia ambil keputusan nak hirup udara dekat luar .

Kebetulan ada Seokjin , Jungkook dan Yoongi di luar . Diorang pun lepaklah sama - sama .

Lepak - lepak suami gitu .

" Eomma dan appa Kookie tak call Kookie lagi " Jungkook membuka bicara . Dia jadi cemburu bila melihat Hoseok membuat panggilan video dengan appa dan eomma dia .

" Eomma dan appa hyung pun . Rindulah kat diorang " kata Seokjin sambil menyandarkan tubuhnya pada kerusi . Kedua - dua tangannya diregangkan bagi menghilangkan kekejangan .

" Untunglah "

Yoongi yang sedang menghirup kopi terhenti apabila mendengar percakapan Namjoon yang tak masuk cerita .

" Apa yang untung ? " soal Yoongi . Seokjin dan Jungkook serentak memandang Namjoon . Mereka juga pelik dengan Namjoon yang tiber itu  .

Namjoon mengukir senyuman pahit . " Yelah , untunglah ibu bapa korang masih nak bercakap dengan korang "

" Jap , tak faham . Maksud kau ? " Yoongi meletakkan cawannya di atas meja . Dirinya cuba memberi perhatian kepada Namjoon .

" Appa eomma aku masih tak dapat terima yang aku dah masuk Islam " beritahu Namjoon buatkan Seokjin , Yoongi dan Jungkook speechless .

Hoseok yang baru sahaja selesai membuat panggilan video itu terus rasa serba salah . " sorry "

Namjoon menggelengkan kepalanya sambil tersenyum tipis . " Kau tak salahlah "

Jimin dan Taehyung yang dah puas berlari dalam rumah Namjoon terus duduk bersama yang lain sambil cuba fahami situasi sebenar .

" Aku tak tahu macam mana nak buat eomma dan appa aku terima aku . Kadang - kadang aku rasa macam aku bukan anak yang baik pula "

Jimin memeluk bahu Namjoon erat . " Hyung janganlah cakap macam itu . Hyung anak yang baik tau ! "

" Hopefully yes " kata Namjoon tersenyum kecil .

" Yes you are " beritahu Seokjin tegas .

" Disebabkan situasi begini , aku takut aku jadi lemah , aku tak mampu jadi kuat pertahankan apa yang aku dah buat . Jadi , aku harapkan sokongan daripada korang agar aku terus dapat jadi seorang muslim yang sejati "

Bahu Namjoon digosok perlahan oleh Taehyung . " Kami akan sentiasa ada dengan hyung "

" Kita doakan satu hari nanti eomma appa hyung akan terima hyung dan diorang pun akan masuk Islam juga ok ? " Jungkook keluarkan sisi positifnya membuatkan dia nampak lebih matang daripada hyung - hyungnya .

" Macam manalah aku nak cakap yang aku tak sayang korang ?! " Namjoon memeluk leher Taehyung dan Jimin erat sambil dirinya mengukir senyuman dengan dimple dia yang memikat itu auch !

Amynah datang menjenguk mereka . Dia menunjukkan IPhone milik Namjoon , ada seseorang di talian .

" Siapa ? "

" Eomma "

Terus Namjoon jadi kaku . Nervous dia bukan main . Dia mencapai IPhone itu kemudian bercakap dengan eommanya .

" Ha ye Joon maafkan eomma dan appa . Maafkan Joon juga "

" Alhamdulilah ! "

Namjoon tersenyum lebar . " Eomma dan appa aku minta aku ajar diorang tentang Islam ! "

Semua turut gembira mendengar pernyataan itu .

" Siapa nak jadi ustaz Azhar Idrus ? Aku jadi ustaz Kazim Elias " seloroh Taehyung . Semua bersemangat nak mendalami Islam secara menyeluruh .

ʙᴛꜱ ʀᴀᴍᴀᴅᴀɴWhere stories live. Discover now