13 : I'm your guard 🌙

992 114 36
                                    

Malam itu mereka bersetuju nak berterawih di masjid beramai - ramai . Sebelum ini diorang terawih dekat rumah je , tapi kali ini memandangkan rumah Hoseok dekat dengan masjid diorang ambillah kesempatan .

" Seok , jangan pakai itu . Pakai ini " kain pelikat milik Hoseok diletakkan di atas katil . Hoseok pandang Aisyah sekilas .

" Seok dah pakai kan yang ni , kenapa nak tukar lagi ? " cebik Hoseok . Susah tau dia nak pakai kain pelikat ini , macam kain sekolah menengah Aisyah pun ada kalau sekali tengok .

" Berapa hari dah Seok pakai kain pelikat tu ? Takkan taknak tukar ? " Hoseok soal Aisyah , Aisyah soal dia balik .

Hoseok mengambil kain pelikat itu sambil merungut kecil . Selamba je dia buka kain pelikat dia yang dia dah pakai baru tukar dengan kain pelikat baru .

Hoseok pakai seluar panjang ok .

" Seok "

Baru Hoseok nak melangkah keluar , Aisyah memanggilnya . Hoseok mengetap giginya geram . " Kain pelikat nak kena tukar lagi ? "

Aisyah menyerahkan songkok kepada Hoseok . " Pakailah songkok ni "

Hoseok mengambilnya tanpa banyak bicara . Dipakainya songkok itu di hadapan cermin sebelum dia berdiri memandang Aisyah . " Dah "

Aisyah tersenyum kecil . Hoseok nampak kacak SJSJSJS

" Takde apa - apa lagi kan ? " Aisyah menggelengkan kepalanya .

" Serius tiada ? " soal Hoseok buat kali kedua . Aisyah menggelengkan kepalanya sekali lagi .

Hoseok terus keluar dari dalam bilik menyertai bangtan dan isteri masing - masing .

" Kenapa muka cemberut semacam ni Hoseok ? " walau macam mana sekalipun Hoseok nak sembunyikan perasaan geram dia tu , Namjoon tetap perasan .

" Takdelah . Tomyam tadi pedas sangat kot " jawab Hoseok mengelak daripada memberitahu perkara sebenar .

" Macam Taehyung juga ke ? Gaduh dengan Aisyah ? " tekaan Jimin itu membuatkan Puteri tergelak kecil . Taehyung dah tarik muka awal - awal .

" Seok kata takde , takdelah . Dah jom gerak , semua dah siap " kata Hoseok apabila melihat Aisyah turun daripada tingkat atas , siap bertelekung lagi .

Dia terpegun lima saat sebelum dia kembali ke alam realiti .

" Fuh , kau renung isteri kau macam kau nak telan dia Seok " tegur Namjoon buatkan Jungkook ketawa .

" Kookie pun macam itu kalau tengok Naz " kata Jungkook masih ketawa .

" Subuhlah kita terawih kalau macam ini "

Aiyok Yoongi nak meletup dah .

Mereka pun berjalan kaki menuju ke masjid bersama - sama . Nak naik kereta , tapi Yoongi kata buang minyak , membazir , dapat dosa . Rara menyambung baik jalan kaki , sihat , dapat pahala .

Sesampainya di sana , mereka semua terus mengambil tempat masing - masing . Imam muda bangtan berbaris di belakang imam , para isteri berbaris di belakang langsir .

Sampai lapan rakaat , Hoseok keluar daripada masjid . Nak tenangkan diri katanya .

Ingatkan dia seorang je , rupanya ada Yoongi sekali di luar .

" Aik hyung ? Ambil lapan rakaat juga ke ? "

" Hm "

Hoseok terhibur . Yoongi kalau bab mengaji dia laju , bab solat terawih dia lambat sikit .

" Kau ? Kenapa ambil lapan rakaat je ? "

" Esoklah ambil 21 rakaat . Hari ini nak tenangkan diri sikit " jawab Hoseok sambil menghirup udara di sekeliling .

Tenang sikit dia dibuatnya apabila memikirkan masalah yang dihadapinya .

" Hyung tau tekaan Jimin tadi tu betul . Apa yang jadi ? " tanya Yoongi kepada Hoseok , membangkitkan isu di rumah tadi .

Hoseok melepaskan keluhan . " Seok rasa Cah macam kongkong Seok . Buat itulah , inilah . Seok rasa tak bebas "

Yoongi melepaskan tawanya . Hoseok memandang Yoongi jelik . " Hyung ni , Seok bagitau apa Seok rasa hyung gelak pula "

" Takdelah . Hyung rasa kau ni high thinking . Aisyah buat macam itu sebab dia nak jaga kau , dia prihatin dengan kau . Bukan sebab dia nak kongkong kebebasan kau "

" Ye ke hyung ? " Yoongi mengangguk kecil . Hoseok jadi serba salah . Terus terasa nak dapatkan Aisyah lepas itu minta maaf .

" Kau nak ke mana ? " soal Yoongi bila tengok Hoseok gelabah nak masuk masjid balik .

" Nak jumpa Cah , minta maaf " Yoongi membuka songkok yang dipakainya sejak tadi . Peluh yang mengalir di dahi dilap .

" Nantilah dulu . Gopoh sangatlah kau ni . Kan dia tengah solat terawih tu "

" Ha'ah kan , terlupa pula " kata Hoseok sambil menggaru - garu kepalanya yang tidak gatal . Dia tersenyum seorang diri .

Tak sangka Cah sayang dia ewah .

Sebaik sahaja Aisyah keluar dari masjid , terus Hoseok berlari mendapatkan Aisyah .

" Sorry Cah ! Seok minta maaf sangat - sangat . Jangan marahkan Seok tau ?! "

Walaupun tak faham apa yang berlaku , Aisyah menggosok kepala Hoseok perlahan .

Comel pula Hoseok ini SJSJSJS

ʙᴛꜱ ʀᴀᴍᴀᴅᴀɴWhere stories live. Discover now