07 : Jungkook , mianhae 🌙

1.2K 136 71
                                    


Allahu akhbar , allahu akhbar !

" Alhamdulilah , dah buka ! " mood kanak - kanak Seokjin on . Sikit lagi kurma nak masuk ke dalam mulut dia namun sempat dihalang oleh Mimie .

" Awak , tak baca doa lagi . Nampak kurang sopanlah " tegur Mimie lembut . Seokjin muncungkan mulut dia sebelum dia tergelak kecil .

Sedar kesilapan sendiri sampai lupa adab kat mana .

" Buka puasa pun ada doa ? " walaupun kepala dilentokkan di atas lengan Dayang , Jimin masih mampu nak tanya soalan cepumas dia tu .

" Ada Jimin . Lagipun kita nak makan kan ? Nak makan pun ada doa kan ? " jawab Yoongi dengan nada lembut sebelum sempat Jungkook menjawabnya . Jungkook mengangguk mengiakannya .

" Yoongi hyung cakap lembut dengan Jimin wuu "

" Nak jugak wuu "

Yoongi mendengar sahaja Hoseok dan Taehyung berbisik antara satu sama lain mengenai dirinya .

" Hoseok , Taehyung taknak berbuka ke ? " soal Yoongi , nak berlaku adil dengan semua jadi dia cakap lembut juga dengan Taehyung dan Hoseok .

Hoseok dan Taehyung will be like ;

Hoseok dan Taehyung will be like ;

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Err , dah sepuluh minit berlalu lepas waktu berbuka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Err , dah sepuluh minit berlalu lepas waktu berbuka . Korang taknak berbuka ke ? " soal Amynah menggigit bibir menahan lapar .

Namjoon di sebelahnya tergelak kecil . Kepala isterinya itu digosok perlahan .

" Dah buka pun ! " pernyataan yang keluar dari mulut Hoseok itu membuatkan dia menjadi tumpuan buat seketika .

Hoseok meneguk air liur , Aisyah di sebelahnya menggelengkan kepalanya . Alahai encik suami dia ni .

" Err , maksud Seok dah sampai waktu berbuka kan ? " Hoseok cepat - cepat cover ayat dia supaya tak kantoi walaupun sebenarnya hampir kantoi dah pun .

" Korang , tak baik lambatkan waktu berbuka " tegur Naz kepada yang lain .

" Jomlah berbuka ! " Rara dengan Puteri juga tak sabar nak menjamah air tangan sendiri .

Bukan biasye biasye , sampai boleh terliur orang dibuatnya .

" Jungkook pimpin " arah Seokjin . Jungkook bersetuju , kemudian doa dibaca dan diaminkan oleh mereka yang lain .

" Alhamdulilah ! " ucap Seokjin dan Yoongi serentak . Taehyung dan Namjoon yang mendengar menjamah kurma tanpa sebarang suara keluar .

Dah makan dulu , jadi tak rasa nikmat berpuasa macam mana 😂

" Sedapnya korang masak ! " puji Jimin buatkan para isteri tersenyum hingga telinga .

" Sayang , nak tu "

" Nak ni "

" Ey ikan tu nampak sedap . Nak nak ! "

Dayang turuti sahaja permintaan Jimin yang kali pertama berpuasa itu . Makan dengan Jimin tak rugi .

Semua makanan dia ratah habis .

Jimin nikmati makanan tu sampai tak sedar sos cili dah sampai bawah mata dia .

Disebabkan tak sedar , tangan dia pun pergilah gatal nak gosok mata .

" Sayang !!!! Mata chim pedihlah !! "

" Nakal ah Chim ni ey ! " Dayang betul - betul rasa nak gigit pipi chubby Jimin sekarang .

" Mata Jimin pun lapar sangat , sampai sos cili pun mata dia nak makan " seloroh Seokjin . Pertama kali Yoongi terhibur dengan lawak Seokjin .

Rara dan Mimie siap bertepuk tampar melepaskan tawa masing - masing . Belah mana lawaknya pun tak tahulah .

Support suami katakan . Suami buat lawak , ikut gelak . Suami ketawa , ikut sama ketawa .

Jungkook turut terhibur , sampai terbatuk - batuk dia jadinya akibat tercekik ayam .

" Aish , abang ni . Makan elok - elok sikit " Naz menyerahkan segelas air buat Jungkook . Jungkook tersenyum kecil .

" Terima kasih bidadari syurga saya " Naz memandang arah lain , malu wei SJSJSJS tapi bahagia .

" Macam ni ke nikmatnya berbuka puasa ? "

" Seokjin hyung buat lawak hambar pun orang boleh terhibur "

" Jimin minta apa pun semua dia dapat . Bestnya , Tae nak juga "

Aisyah , Myna , dan Puteri saling berpandangan antara satu sama lain . Gerak hati isteri bersatu .

Mereka tergelak kecil bila dapat rasakan suami mereka bertiga tak puasa pun macam Jimin , Jungkook , Seokjin dan Yoongi .

" Apa maksud hyung - hyung semua ? " Dalam tak sedar , Jungkook mendengar semua rungutan yang keluar dari mulut Namjoon , Hoseok dan Taehyung .

Jimin yang sedang gigit ayam dengan penuh nikmat pun dengar semua rungutan - rungutan itu namun dia diamkan sahaja .

Yoongi dari awal lagi dia dah agak benda tu , malas nak masuk campur , dibiarkan sahaja Jungkook mengurusnya .

" Kenapa korang nampak tak gembira je bila berbuka ? " soal Seokjin membuatkan golongan orang tak puasa ni tayang muka simpati 2019 .

" Jungkook , mianhae ! "

" Tak sengaja ! Mianhae ! "

Jungkook jadi tak faham . " Kenapa Taehyung dengan Hoseok hyung minta maaf ? "

" Jungkook , mianhae . Hyung tak dapat tahan " ujar Namjoon perlahan . Buat julung - julung kalinya Namjoon tampak takut bercakap depan orang .

" Hyung pun sama " jujur Hoseok . Muka dia jangan cakap , nak nangis dah .

" Aiskrim goda aku . Aku tak puasa " Taehyung menutup mukanya menggunakan jaketnya .

Jungkook melemparkan senyuman ke arah mereka bertiga . Dia memang dah tahu , tapi saja buat tak tahu .

" Kenapa hyung semua tipu Kookie ? "

Maka , berlakulah sesi tangis menangis antara Hoseok , Taehyung dan Namjoon .

ʙᴛꜱ ʀᴀᴍᴀᴅᴀɴWhere stories live. Discover now