05 : tak tahan pt.3 🌙

1.3K 142 79
                                    

" Jengkuk weh ! "

" Ye Jimin hyung , ada apa ? "

" Kan nak solat Zuhur dengan Asar , macam mana kalau ambil wudhu ? Kan ada berkumur - kumur ? Tak batal ke puasa ? "

Jungkook tersenyum , " Bagus soalan hyung kali ni "

Jimin kembang idong .

" Dengar ya , kali ini . KALI INI SAHAJA ! "  tu dia Taehyung datang rosakkan mood Jimin .

" Such a mood crasher Taehyung " sampuk Namjoon membuatkan Taehyung tayang muka tenuk dia tu .

Ni kena sebiji tamparan Seokjin pun masih tak insaf juga ni .

" Menjawab pertanyaan Jimin hyung , berkumur - kumur tak membatalkan puasa sebab yang membatalkan puasa itu apabila kita memasukkan sesuatu ke dalam rongga tak kisahlah rongga hidung ke , rongga telinga ke asalkan namanya rongga "

" Contoh kita masukkan air dalam telinga gitu ? " soal Hoseok .

" Air sirap , air limau , air apa hyung nak masukkan dalam telinga ? Biar semut datang menyerang ! " seloroh Taehyung saja menghanat .

" Pahala banyak dah ke asyik nak buat dosa ? " tegur Yoongi sambil menjeling ke arah Taehyung . Taehyung menundukkan kepalanya , insaf lima minit .

" So kesimpulannya , berkumur tak salah , cuma makruh hukumnya kan ? " soal Seokjin mendapatkan kepastian .

Jungkook mengangguk , " Betul ! "

---

ʙᴛꜱ ʀᴀᴍᴀᴅᴀɴWhere stories live. Discover now