" Daripada korang main game , baik korang pergi mengaji . Iqra satu pun tak lepas lagi "
Jimin dan Taehyung tarik muka , muncung jangan cakap boleh sidai baju dah .
" Jangan suka membazir . Syaitan takde , takkan nak jadi syaitan pula ? "
Hoseok terus sumbat semua kuih dalam mulut dia , geram sangat bila kena tegur .
" Membawang tau , gosip artis semua tau , agama kita bila nak ambil tahu ? "
Namjoon dan Seokjin terus masuk bilik air ambil wudhu , nak solat sunat .
" Kalau takde buat apa - apa , pergilah dengar ceramah ke , bertadarus ke dapat pahala juga . Ni duduk diam , dapat apa ? Buang masa macam orang tiada masa depan "
Jungkook pakai songkok , terus berjalan keluar menuju ke masjid .
Yoongi melepaskan keluhan . Susah nak jaga enam orang sekaligus lagi - lagi dia seorang je yang kena tegur kesalahan member dia ni .
Kalau nak harapkan isteri , mulalah masing - masing tunjuk gedik acah merajuk bagai tarik muncung segala .
Jadi para isteri pun harapkan Yoongi yang tegur bangtan semua . Yoongi jadi kusut sendirian .
Kepalanya yang tidak gatal digaru perlahan . " Aduh , apa aku nak buat ini ? "
Bila dia nak bercakap dengan bangtan , semua mengelak , taknak bercakap dengan dia .
" Salah ke apa aku buat ? Grrr tak Yoongi , kau tak salah . Diorang je masih tak matang , fikiran budak - budak " Bebel Yoongi seorang diri .
Hidup dia sepi juga bila bangtan lancarkan perang mogok dengan dia . Walaupun memasing suka buat benda tak masuk akal , benda itulah yang hiburkan hati dia di saat dia rasa sedih atau keseorangan .
Sekarang , semua dah merajuk . Masing - masing macam jadi zombie , hilang roh daripada jasad .
Yoongi ambil inisiatif , kena kumpulkan semua bangtan walaupun guna taktik ganas fuh .
Dan seperti yang diarahkan oleh Yoongi , semua berkumpul di dalam bilik solat Seokjin .
" Korang "
Krik krik .
" Korang taknak bercakap dengan aku takpa . Aku anggap korang tengah buat latihan nak jadi bisu "
Semua diam tapi wajah diorang jelas menunjukkan yang diorang geram , marah , rasa nak tumbuk je Yoongi dan sebagainya .
" Aku nak cakap sikit ni . Dengar tak dengar itu hal korang , yang penting aku dah cakap semua yang aku nak cakap "
Kening Hoseok bertaut , dahi Jungkook berkerut . Masing - masing cuba mentafsir maksud tersirat ayat Yoongi .
" First , aku tau korang terasa dengan aku , dengan ayat aku semua tapi inilah diri aku . Korang kena terima dan patutnya ambil sudut positif kenapa aku jadi macam ini "
" Aku tegur korang bukan suka - suka , bukan sengaja nak sakitkan hati semua . Semua itu untuk kebaikan korang juga . Aku taknak korang berada di jalan yang sesat , akidah terpesong jauh "
" Teguran hyung sentap sangat . Menusuk kalbu tau "
Yoongi tersenyum , dia faham sebab dia pun pernah laluinya .
" Aku tau , sebab tu aku nak minta maaf . Aku tau teguran aku terlalu menyentap hati korang , tapi tak bermaksud aku benci korang . Tau tak disebabkan teguran dalam bentuk begini , ia bantu bina diri aku jadi lebih baik . Korang kena belajar terima nasihat orang dengan hati terbuka "
Yoongi memandang wajah mereka satu - persatu . Sayangnya dia dekat member dia tak dapat diungkapkan dengan perkataan ' I love you ' .
Sungguh dia sayangkan Jimin , Jungkook , Namjoon , Hoseok , Seokjin dan Taehyung sangat .
" Selepas ini , aku akan cuba perbaiki teguran aku , cara teguran yang lebih lembut tapi aku masih bertegas dengan korang . Kalau tak , sampai bila pun korang masih tenggelam dalam kejahilan masing - masing "
Semua kagum dengan Yoongi . Ucapan dia fuh persis seorang professor berwibawa .
" Janganlah pulaukan aku lepas ini . Sedih tau tak ? Aku taknak ajak korang masuk Syurga sama - sama nanti baru tahu ! " Yoongi acah merajuk , semua tergelak besar .
" YOONGI PLEASE KEMBALI KEPADA YANG ASAL "
" JANGAN JADI GEDIK YOONGI ! AKU TAK DAPAT MENERIMANYA ! "
" JADILAH YOONGI YANG SAVAGE DARIPADA YOONGI YANG LEMBUT "
" NIGHTMARE AKU KALAU BAYANGKAN YOONGI HYUNG JADI LEMBUT "
" BE YOURSELF YOONGI . KAMI SAYANG KAU SEADANYA "
" Dah masuk Islam sama - sama , berusaha cari redha Allah sama - sama , masuk Syurga pun kenalah sama - sama "
" BETUL ! "
" InshaAllah kita bertemu di syurga Allah "