4 Kralın Savaşı

10 1 0
                                    

  4 KRALIN SAVAŞI 

Her iki ordunun mevcudiyeti kabaca 100 bini bulmaktaydi.

Iki ordununun nizami şu  sekildeydi.

Ihtilal ordusu: sag kanadi sebujin, merkezi bonapart sol kolu ise son teknoloji wein üretimi 19 sahra  topuyla( ki bu toplarin en onemli özelliği  otomatik olarak dakikada 100 atis atabilmesi) weliat yonetmekteydi. 

Misir ordusu: sol kanatta kavalalinin oglu  tosun pasa komutasinda memluk süvarisi, merkezde kavalali pasa sagda ise kavalalinin buyuk oglu ibrahim pasa komutasinda yogun topcu destekli elit piyadeleri bulunmaktaydi. Sehri savunsun diye 3 bin askerinin basina Cezzar Ahmet paşa getirilmisti. Savas oncesi , weliatin onerisiyle meydanin iki yuz metre gerisine ne olur ne olmaz diye siperler ve topcu mevzileri kazilmisti isler kotuye giderse diye.

        SAVAŞ 

Keops piramidinin arkasindan dogan gunes, ihtilal ordusunun zırh ve sancaklarini parlatmaktayken kavalalinin elcisi yaklasti ve verdigi mektup kisa ve özdü; siz gaspcilar! Sehri almaniz icin şu arkamdaki nili bana icirtmeniz gerekecek...

          DUNYAYI             DEGISTIREN KAGIT

Savas  baslamisti misirin sag kanadi agir topcu bombardimaniyla weliatin cenahina saldırmıştı dogrusu komutanlarin savas tecrubesi yoktu ve ne yapraklarını bilemez vaziyatteydiler. Sebujin yardim gondermek istese de onun daha buyuk bi problemi vardi, zamanin üstün suvarileri memlûk suvarileri.. iki cenah yok olmamak icin onceden hazirlanilmis siperlere geçtiler. Napolyon ise merkezde imlaratorluk mihafizlariyla direnmeye caslisiyordu. Sebujin in etrafi suvariler ile cervrilek uzereydi irtibat kesilmeden weliata yardim istegini gonderdi

Lakin onunda durumu vahimdi. Ama biseyler yapmaliydi. Bir mektup gonderdi  " ibrahim pasa kuvvetleri dagilmak uzere biraz daha dayanin yuz top ve 20 bin adamımi yardımınıza gondermek uzereyim."

Ne var ki mektup iletilememisti suvariler elciyi oldurup mesaji tosun pasaya iletmisti. Ama Gercekte bu mesaj bloften baska bişey degildi. Weliat kasitli bir sekilde elciyi yakalanacak bir yerden göndermişti ve gercekten de kurnazca bir hamleydi. 

tosun pasa temkinli davranip cekilmek istedi ve ne olduysa o zaman oldu

SEBUJİN O GÜN DURDURULAMAZDI...

sebujinin ordusu taaruz icin yaratilmisti orduya bu ozelligi yujin kazandirmisti.

Cekilen suvarilerin boslugunu goren Sebujin emri vermişti " yigit bin gun yasar firsat bir kez gelir, SALDIRIIIIIN" kana susamis askerleri adeta olumun bile onunden giderek tosun pasa ordusunu tar u mar etti. Bunu goren weliat sahra toplariyla meydani kizila boyadi. Günes batarken Nil nehrinde kavalali ve iki oglunun cesedi, ölümü doyuruyordu.

Cezzar Ahmet paşa, savunmanin manasiz olduğunu farkettigi an tum bu savaslarin, kanın ve ızdırapların bittigi andi.

   kahire de gunes batarken yepyeni bir cag baslamisti. Iltifat ve Tezahuratlarla sehre giren 3 komutaniin dikkatini ALİ BONAPART! ALİ BONAPART! Diyen birisi cekmisti. Ancak Tarihi bilen birileri bunun ne demek olduğunu bilebilirdi.

Napolyon- su tanrinin mizah anlayisina bakin, 20 yil once beni misirdan cikartan adami simdi ben bu ulkeden kovdum...

kahramanlarınız tebessum icinde saraya dogru yol alirken bizim hikayemiz de burada sona ermekteydi...

PİÇLERIN SAVAŞI (Bitti)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin