Batı seferi

27 2 0
                                    

1812 yazi
Yujinin 20 bini suvari, 75 bini tufekli piyade ve 300 kadar hafif toptan oluşan ordusunun iskenderiyeden ayrılışından 3 ay gecmisti.
Bu surec icerisinde yer yer irili ufakli carpismalarla yer yer ittifak kurarak Bingaziye kadar ilerlemisti.
Fakat ordunun attigi her adim, merkezden biraz daha uzaklasmasina, ikmal hatlarinin uzamasina ve dahasi kahiredeki sultanla irtibatlarinin zayiflamasina sebebiyet vermekteydi. Yujinin inisiyatif alip bagimsiz kararlar almasi gerekiyordu. Bu dogrultuda Bingaziyi harekat merkezi olarak belirledi.

Ümeyir
Napolyonla uğraşan ispanyol imparatorluguna karsi ayaklanip Fas'i bagimsizligina kavuşturdu. Kabileleri biraraya toplayip Fas Krallığı adi altinda büyük bir ordu topladi ve Tunus'a kadar olan topraklari kralligina katti.

Bu siralarda Rusya, muttefik Osmanlinin Tuna Nehri boyunca kurduğu savunma hatlarini yarmis, destek verdigi yunanlarin isyan etmesiyle Osmanli ordularini cok zor duruma sokmustu.

Yujin
Kuşluk vakti Bingazi'deki karargaha gelen elçi, sultanin mektubunu usulle generala verdi. " kazandiginiz zaferlerle benim ve halkimin yuzunu güldürdünüz, seni ve aslanlarini can-ı gonulden kutlarım, zat-ı âlinize orgeneral pâyesini vermekten kıvanç duyarim.
Ama yola hangi gâye ile çıktığınızı unutmayiniz ve Fas ulkesini hükmüm altina aliniz..."
Mesaj netti. Yujin bu dogrultuda hazirliklarini tamamlayip fas ulkesine savaş ilan etti.

PİÇLERIN SAVAŞI (Bitti)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin