Aku hanya melayan telatah Exo member seperti adik beradik...comel...tepat pukol 9:00 malam..aku pun minta diri..
"Saya hantar awak okay?" Volunteer Tao kepadaku...Aku senyum dan mengangguk..Sehun menepuk belakang Tao dan berbisik...Aku mana lah dengar..nama pon berbisik...
"Sudah?" Tanya Tao apabila Sehun beredar...Aku mengangguk...kami pon masuk ke dalam kereta..
Staf Tao yang bawak actually...
Aku duduk di sebelah Tao..Kami berdiam seketika...tapi aku mula bercakap apabila kereta tidak masuk ke lorong rumah ku..tetapi kereta jalan terus..
"Ermm...Dh terlepas lorong rumah saya.." Bagitahu ku kepada pemandu.."Andwae...saya x nak hantar awak dulu..." Kata Tao..aku memandangnya pelik..What Tha?
Aku duduk diam..Hope x ade jdi ape2 lah...>…<
Kereta berhenti...Tao keluar dulu...pintu dibuka oleh Tao..aku pun keluar...
Gelapnya...dekat mana ni?
"Kita dekat mana ni??" Tanya ku...
"Ada kejutan untuk awak..." Kata Tao lalu memegang erat tanganku..aku pun menghembus nafasku...Kami berjalan selangkah demi selangkah..
Tiba2 Tao bersiul...Aku memandang Tao...apa yang dia buat?..
Betapa terkejut nya aku apabila lampu berwarna warni menghiasi kawasan gelap tadi..
Aku menutup mulutku...Cantiknya...Tao memandangku dan tersenyum..
Dia membawaku ke sebuah kerusi kayu..Dapat ku lihat Seoul dari atas ni..Mata ku bersinar-sinar sambil ku hendak duduk...Tao duduk sebelah ku..
"So??Macam mana dengan first date kita??" Tanya Tao tiba-tiba..What?
"Ni date eh?" Tanya ku balik..
"Laa...penat tau saya suruh Sehun buat semua ni...kesian dia." Kata Tao lalu buat muka sedih...actually...I Hate puppy face..
"Aa...yela2" kata ku dan memandang muka Tao yang tengah happy...tersenyum terukir di bibir...seronok tgk dia happy ..
Kami focus dkt pandangan <3
"Oppa.."
"Nae?"
"Oppa ingat tak masa HyeonJung tanya nak jdi Yoja chinggu oppa dulu?"
Tao berfikir sejenak...
"Yae.."
"HyeonJung betul-betul suka Oppa...tapi,oppa tolak.." Terasa sebak dihatiku mengingat nya kembali..mata ku sudah pun berair..
"Hyeon Jung ah..Oppa tak bermaksud--" belom habis Tao berkata...aku memotong
"Gwaenchana..." Kata ku dan tersenyum..airmata ku dibiarkan mengalir..
Tao tiba-tiba memusing badanku supaya face dekat dia...Aku tersenyum...
"HyeonJung..." Kata Tao lalu dia mengesat airmata ku yang dri tadi jatuh..
Mata aku tepat ke arah mata nya..mata ke mata .
Tao mendekati muka nya kearah muka ku....
Chu~~
Aku terkejut apabila bibirnya di bibirku..
C.O.N.T.I.N.U.E
Kamsa~~
YOU ARE READING
Crush (Tao Exo-m fanfic)
Fanfiction11 years ago Tao berumur 10 tahun..sunbae aku..aku 9 tahun..di sekolah dia yang popular dan paling hot..Aku pun salah seorang dari peminat dia..setiap hari ku hantar surat..setiap hari juga aku stalk dia..Mata dia!!Mata dia buat aku jatuh hati..Aku...