12 (Last)

968 53 2
                                    

A few weeks later.

BackStage

"Chukahae!!!" Jeritku kepada murid2 ku!Yay!

"Yay!!!Gomawo unnie HyeonJung-ah!" Kata murid2 ku serentak dan bow..Aku tersenyum..

"Malam nanti unnie bwk pergi dinner okaay?Unnie dh tempah restoran untuk kita..." Kataku gembira...

Terus sahaja muka mereka berubah...mereka memandang sesama sendiri...aku hairan?

"Wae?" Tanyaku...

"Err...Unnie...Malam ni family saya ada sambutan...X dpt lah unnie...Mianhae!" Kata SunYeon

"Saya pun sama" kata EunLee

Aku setengah kecewa...2 orang lagi tinggal...dapat ke diorang tmn aku?

"Kamu dua?" Tanyaku...mereka menggeleng dan menundukkan kepala...Aku mengeluh...

"Arasseo..." Kata ku perlahan...SunYeon memandang aku.."Gwaenchana unnie?" Tanya nya...Aku mengangguk..dan tersenyum

"Lain kali je la yee.." Kata ku dan tersenyum...mereka mengangguk dan tersenyum...Aku pun pergi sementara mereka tengah mengambil gambar mereka dengan piala no.1 mereka...

Aku bermain-main dengan handphone ku...Sampai bila aku nk lari?Sampai bila aku hendak menghilang?Ya..Aku takut!Aku sakit!Lebih sakit!Bila aku pandang dia...Entah kenapa,Aku berasa sunyi pulak tiada dia...Kenapa ni?!!

---

Aku duduk sorg2 dkt restoran...Aku mengeluh...Aku mengerling ke arah jam tangan ku...15 minute berlalu....Mana Unnie Dasom ni?!?! Cakap on the way...sampai skrg x muncul-muncul...

Aku mencucuk-cucuk daging di atas pinggan ku dgn garfu...Xde selera nk mkn sorg2...

Ting Ting~

'Hyeon Jung ah...Mianhae...But Unnie tgh keluar dengan JungKook...So...Jeongmal Mianhae >...<'

Aku mengeluh membaca pesanan Unnie...Pergi jela...Aku pun bangun dari tempat duduk dan mengambil handbag ku...

Baru selangkah aku pergi..Tibaa-tiba lampu restoran tertutup...gelap!Ramai yang di restoran terkejut...Aku memandang sekitar..tetapi yang aku nmpk kosong...Hanya suara yang berbunyi..

"Aa..aa" suara seorang lelaki yang mengguna microphone kot berbunyi membuatkan semua org diam...Aku cuba mencari dri mana dtgnya suara tersebut...

"Minta Maaf kepada semua orang...maybe elektrik akan dipasang semula slps ini...sila bersabar..Terima kasih.." Kata lelaki itu...Aku pun duduk kembali...-.- malangnya nasib...

3 minit berlalu...lampu dipasang semula..

"Ommo!!yeppeota!" Jerit seorang perempuan...aku memandang ke arah perempuan tersebut...

Aku menutup mulutku...tidak percaya...

'HyeonJung-ah...Oppa Mianhae...Maafkan oppa ye...Saranghae...Bogoshipeo...Jangan lari okay?' Tertulis di dinding dengan lampu LED....

Dari tempatku ke sana,Dipenuhi dengan kuntum rose merah...Yes...hanya tempat aku...

Tiba-tiba..Seorang pelayan lelaki kacak menghulurkan tangannya..aku menyambut...dia membawa ku ke pentas restoran itu..

Aku berdiri dengan awkwardnya di tgh2 pentas itu...Bunyi piano berbunyi dengan merdunya...

Apa ni?0.0 aku menang contest apa?or aku kena hadiah utama?Takkan lah...

Then ada dua org budak berumur 9-10 tahun,lelaki dan perempuan..Perempuan comel..!chubby...manakala lelaki hensem...

"HyeonJung..." Seorang lelaki memanggil namaku di belakang...Aku terkejut lalu menoleh...aku terkaku...Seorang lelaki memakai tuxedo hitam,Rambut Blonde mix Black,dia memegang sekuntum bunga ros ditangan ..

"Oppa..." Kata ku perlahan...

"Hyeon Jung...."

Aku masih x tahu nk ckp apa...terlalu terkjut...

"Bogoshipeo...HyeonJung kenapa lari?Tahu tak oppa rindu HyeonJung?"Kata Tao..Aku menunduk kepala ku...

"Sebab...HyeonJung sakit..." Kata ku...Tao amat terkejut lalu mendekati aku..."Sakit apa HyeonJung?!" Tanya Tao...

Aku ketawa sedikit..tapi ditahan..."Sakit hati..." Kata ku..muka Tao mcm sudah give up...

"Kenapa oppa sini?" Tanyaku dan memandang matanya...Tao tak ckp apa-2 tapi dia melutut depan aku o.o ""

"HyeonJung -ah...since Oppa 10 tahun , oppa nak sangat propose HyeonJung macam ni.. pastu,Oppa dengar HyeonJung suka ros merah..."

"HyeonJung..."

"Nae oppa?" Tanyaku..

"Sudi x HyeonJung kahwin dengan oppa and be a panda for me?" Tanya Tao...Aku menangis!terharu sgt..

"Aww..Terima!!!" Sorak org di restoran...Aku memandang mereka...dan..

"Yes!I will oppa!I will!!" Kataku sambil menangis...Aku terus memeluk Tao...Org menepuk tangan...

"Bogoshipeo...Saranghae.." Bisikku di telinga Tao...Tao mencium dahiku...

¶END™

my anaconda don't!Hehe...kamsa ... :')) 67 votes and readers <3 terharu nya...:'D...tepuk tangan~ ~ and...my next book is Cute Love and My Love Not A Toy...

Cute Love :- Seoeon Fanfic

My Love Not A Toy :- J-Hope or Bangtan Fanfic..

Terima Kasih sekali lagi!!!

Crush (Tao Exo-m fanfic)Where stories live. Discover now