1. Sommarlov

363 5 0
                                    

~ Becka's pers ~

Nu är det sommarlov, fuck vad jag har längtat, en hel sommar med kompisar, inga killar, bara 10 veckor med mina bästa vänner på Gotland.

Jag mötte upp mina bästa kompisar Lisa och Nea utanför skolan, nu började det.

Vi drog hem till mig för att packa min väska, vi skulle till Gotland imorgon, tidigt. Och Nea och Lisa skulle sova hos mig inatt. Vi skulle ha ett PLL marathon och äta massa godis och chips, jag vet, vi är tjocka.

*senare på kvällen*

Vi satte oss inne på mitt rum och tog med några pizzor upp, satte på datorn och började kolla på första avsnittet.

--------------

Medans jag satte på det sjunde avsnittet så satt Nea o Lisa och hade en diskussion on vem som var snyggast i nåt löjligt pojkband, the fuu tror jag dom hette. Jag har aldrig riktigt varit den där tjejen som vara obsessed men massa dryga kändiskillar, jag brydde mig mest om mig själv och mina kompisar.

~ Omar's pers ~

Hoppas inte att jag har glömt något nu, jag ska ju ändå vara borta ett bra tag, 8 veckor, sen skulle vi hem tillbaka till Stockholm och börja repa inför en ny konsert. Men först, 8 veckor på Gotland med resten av Fooo-gänget Felix, Oscar och OG.

Vi satt hemma hos Oscar på hans rum och åt godis o drack Läsk medans vi kollade på film, jag vet inte vad den hette o ingen kollade egentligen på den, vi var mest ute på sociala medier och gillade några foooers bilder och började följa en del.

~ Becka's pers ~

Vi satt o kollade på det näst sista avsnittet på PLL av första säsongen, eller snarare, jag satt och kollade o Lisa och Nea satt med sina mobiler och typ spamade det där löjliga bandet.

Plötsligt börjar Nea skrika, jag blev så rädd att jag spillde ut min läsk i sängen.

-"Men Nea, vafan!" Sa jag

Men hon bara fortsatte att skrika.

-"men asså snälla kan du vara tyst?!, vad är det som händer?" Frågade jag

Nea visade sin telefon för Lisa, som kollade och sen började hon också skrika.

Asså shiet vilka kompisar jag har!

Jag försökte att ignorera dom och till en början så gick det bra men efter ungefär 10 minuter av deras skrikande så kunde jag inte ignorera dom längre.

-" Men snälla vafan kan ni inte säga vad det är som har hänt?!" Sa jag, och man kunde höra på min röst att jag var riktigt irriterad.

Så Nea tog flera djupa andetag innan hon försökte prata.

-" Os-Oscar Enestad började f-följa mig på in-insta" stammade hon fram.

Man kunde riktigt se hur lyckan bubblade inom henne.

-"Vad kul, hoppas att resten börjar följa dig också, men om dom gör det, så får du lova mig att inte skrika sådär högt igen" sa jag lite skämtsamt.

Hon skrattade till och sa

-" bara om Ogge börjar följa mig, då kommer jag skrika både högre och längre" sa hon lite retsamt.

Så vad jag har fattat så var hon en Ogge-girl tror jag att dom kallade det och Lisa var en Felix-girl.

Jag kollade på klockan och såg att vi skulle upp igen om 5 timmar, så vi gjorde oss iordning och gick och la oss för att sova.

Sommaren med honomWhere stories live. Discover now