20. Cellgifter

161 2 0
                                    

~Becka's pers~

Jag vaknar upp alldeles svettig och andfådd.

Fyfan, jag måste ha drömt.

Jag vänder mig om och inser ganska snart att jag är på sjukhuset och i soffan bredvid mig så sitter Nea o Lisa på varsin sida om mig och sover.

Jag kollar ner mot min arm där den tunna nålen sitter inne och jag följer slangen och den ljust rosa vätskan i den med blicken.

-"så du har vaknat nu?" Frågar Lisa sömnigt.

Jag kollar på hennes nyvakna ögon och nickar.

Vi sitter och snackar på medans Nea sitter på min andra sida och snarkar som en gris.

Men efter ett tag så tröttnar vi på hennes eviga snarkningar så Lisa tar en tidning och slår Nea lite i huvudet med den och hon hoppar till.

-"vakna din gris, Becka är vaken" fnissar hon lite.

Jag struntar i dom och fortsätter att kolla på vätskan som långsamt flyter in i min kropp.

-" hur känner du dig?" Ännu en gäng bryts jag av mina tankar. Fast den här gången så är det en sjuksyster som stack in ditt huvud igenom dörren.

Hennes huvud var runt och jag gissade på att hon var lite rund. Men hon hade ett varmt leende.

-"det är bra" sa jag och log.

Men det var en lögn. Jag var trött och hade ont i hela kroppen. Jag ville bara hem och lägga mig i Omar's varma mysiga famn.

När sjuksystern hade gått så vände jag mig mot Nea och Lisa och joinade deras snack.

Sommaren med honomWhere stories live. Discover now