4. If this is a dream, please don't wake me up

224 5 0
                                    

~ Lisa's pers ~

Jag fick panik, vafan skulle jag göra?

Jag övervägde mellan att väcka Nea eller att springa fram till killarna.

Men sen så tänkte jag att Nea också skulle villa träffa sina lifesavers så jag skakade liv i henne.

Hon kollade sömnigt upp på mig.

-"vad vill du Lisa?" Sa hon irriterat.

-" Vad ser det där ut som för dig?" Frågade jag och pekade mot killarna.

Plötsligt satt hon upp och man kunde se hur hennes ögon blev lika stora som fotbollar.

-" T-T-The Fooo" stammade hon fram.

Vi kollade på varandra. Jag såg att hon bara ville rusa fram till dom och krama dom, men jag stoppade henne.

-" Okej Nea, om du vill ha någon som helst chans på Ogge så måste du vara cool." Sa jag lite strängt för att hon skulle lyssna. " annars kommer han ju tro att du är ett freak" fortsatte jag.

Vi kollade varandra djup in i ögonen och tog flera djupa andetag innan vi bestämde oss, nu går vi.

Vi ställde oss upp och "checkade" av varandra så att vi såg skapliga ut iallafall. Man ville ju se bra ut när man träffade sina idoler.

Vi tog ett sista djupt andetag och började sedan gå emot dom.

Oh shiet, vad håller vi på med? Tänkte jag.

Det var som om Nea hade hört mina tankar, men hon kollade på mig med en självsäker blick som sa typ: "du kan göra det här"

~ Omar's pers ~

Vi gick och snackade om allt och inget, och utan att vi hade märkt det så var vi redan på stranden, och framför oss så kom det två sjukt snygga tjejer gåendes emot oss. Jag kunde se på Felix att han hoppades så sjukt mycket på att dom var påväg mot oss. Och jag kan ju inte säga att någon av oss ville bli dissad av dom här två snyggingarna.

-" tja tjejer!" Sa Felix medans han började flörta med den brunhåriga tjejen.

-" Hej!" Svarade dom i mun på varandra.

Den blonda tjejen fortsatte:

-" eeh kan vi typ få ta några bilder med er?" Felix log stolt och svarade "absolut"

~Nea's pers~

Jag skulle precis ta upp min mobil när jag kom på att jag hade glömt den nere vid Becka, och jag visste att Lisa inte heller hade med sig sin mobil. Fan vad pinsamt.

-" jooh eeh jag glömde typ min mobil nere vid min väska" jag kände hur jag började rodna.

-" Det är chill" sa Oscar. "Vi hänger med" fortsatte han och gav mig en flörtig blick som gjorde att jag började rodna ännu mer.

Så här gick jag nu på stranden med en av mina bästa vänner och mina lifesavers, The Fooo. Jag kände på mig redan då, att den här sommaren skulle bli magisk.

Sommaren med honomWhere stories live. Discover now