24. Secrets

146 2 0
                                    

* 6 dagar senare *

~ Becka's pers ~

Jag vaknade upp av några solstrålar som sken upp hela rummet. Jag öppnade sömnigt mina ögon och kollade på klockan.

08.36

Jag suckade och kollade mig runt. Resten låg fortfarande och sov. Felix med Lisa. Jag med Omar. Nea sov med Ogge. Och Oscar låg ensam på en madrass mitt på golvet.

Han har varit lite frånvarande dom närmaste dagarna och typ inte varit hemma alls och han hade inte alls visat lika mycket intresse för Nea som han hade gjort i början av sommaren.

Jag tror dom flesta av oss misstänkte att han hade typ hittat en tjej.

"Riiiing"

Jag ryckte till och kollade mig runt för att se vems mobil det var som ringde. Det var Omar's mobil som ringde. Jag kollade på displayen. "Daffsen😎" stod det.

Jag sträckte mig över Omar och stängde av ljudet på hans telefon. Han vände sig och mumlade något.

-"ingen fara älskling, du kan fortsätta sova" viskade jag mjukt i hand öra och pussade honom lätt på kinden.

Jag såg hur han log och la sig i en bekväm position och snart låg han och sov igen.

Jag tittade ömt på honom och log.

Jag vände mig om och försökte hitta en skön position igen så att jag skulle kunna somna om.

------------------------------------------------------

* Senare samma dag *

Vi alla satt ute på baksidan. Klockan var ungefär 12 och vi låg och solade.

-"eeem jag tänkte dra iväg en stund" sa Oscar med en osäker röst.

-"och vart ska duu dåå?" Sa Frlix med ett retfullt flin.

Man såg hur röd Oscar blev om kinderna.

-"bara till stranden" mumlade han.

-"lycka till" svarade Felix och gav Felix ett riktigt peddo flin.

-" Hörrni vi följer efter Oscar och ser vad fan de e han håller på med" sa Felix bara någon minut efter att Oscar har gått in för att göra sig iordning.

Alla nickade ivrigt.

Det här skulle bli kul.

* 15 minuter senare *

-" Jag går nuuu" ropar Oscar.

-"Okeeej" ropar Omar tillbaka.

Snabbt sprang alla in i huset och drog på sig lite kläder. Och sen smög vi ut.

Vi såg precis Oscars stora fluff fluff försvinna in på en annan gata.

Vi alla följde ivrigt efter.

Vi såg att han tog in på en annan väg.

-"den där vägen går inte till stranden" viskade Ogge.

-"jag visste att han följde något för oss" svarade Felix.

Han gick in på en tomt och ringde på dörren. Bara några sekunder senare öppnade en tjej dörren och slängde sig runt halsen på Oscar och började kyssa honom. Tjejen var smal normal lång och långt blont hår.

Oscar lyfte upp tjejen och bar in henne i huset och stängde dörren efter sig.

-"fan" viskade vi i mun på varandra.

------------------------------------------------------

Efter en lång diskussion om hur vi skulle avslöja dom så bestämde vi att vänta tills dom kom ut.

Så vi hittade några träd och buskar som vi kunde gömma oss i.

Vi satte oss bekvämt och inväntade att dom skulle komma ut.

Sommaren med honomWhere stories live. Discover now