19. Lover

160 2 0
                                    

*en vecka senare*

~Becka's pers~

Resten av veckan så gjorde vi inte så mycket hade mest kul och hängde på olika stränder här på Gotland.

Men idag så gällde det, min första cellgiftsbehandling.

Vi hade bestämt att Lisa och Nea skulle hänga med idag och killarna skulle öva på lite låtar som dom skulle spela in till en ny skiva i höst.

*efter lunch*

Vi hade bara gått runt i myskläder hela dagen ända fram tills nu så jag, Nea och Lisa gick och gjorde oss iordning medans killarna spelade FIFA. Medans vi sminkade oss så snackade vi på om allt möjligt.

När Lisa skulle smeta på lite beige läppstift på sina fylliga läppar så råkat jag stöta till henne och hon får läppstift över hela kinden.

-"oops" fnissar jag fram.

Men det dröjer inte länge innan jag känner det kladdiga läppstiftet mot min kind.

-"Lisaaa" säger jag och ger henne en anklagande blick.

Hon fnissar till lite. Men istället för att förstöra varandras smink så bestämmer vi oss för att förstöra lite för killarna.

Vi smyger ner med ett varsitt rött läppstift i händerna och jag går fram till Omar och sätter mig i hans knä och lutar mig fram för att kyssa honom. Sajt så tar jag upp läppstiftet och sen så smetar jag snabbt ut det i hans ansikte.

Vi avbryter kyssen och han kollar på mig med en chockad blick.

-"du har någonting där" fnissar jag fram och pekar på hans ansikte.

Omar suckar men sen ler han sådär busigt som bara han kan.

Han slänger ner mig på en madrass på golvet och börjar kittla mig medans jag skriker av skratt.

Efter ett tag så lyckas jag ta mig loss från hans grepp och tar fart och springer så fort jag kan från honom.

Men jag stannar snart helt andfådd och det känns som om jag inte har någon kraft kvar så jag sätter mig ner och lutar ryggen mot väggen för att hämta andan.

Strax efter att jag satt mig så kommer Omar och sätter sig ner bredvid mig.

Jag kollar på honom och inser att klockan måste vara ganska mycket så jag reser mig snabbt upp och känner hur allt blir svart. Och Omar ropar mitt namn.

Sommaren med honomWhere stories live. Discover now