Ietwat geïrriteerd zit Anne vervolgens aan het avondeten. Als haar ouders vragen wat er aan de hand is, weigert ze hen een duidelijk antwoord te geven. Ze haalt slechts haar schouders op en besluit dat haar ouders het daar maar mee moeten doen. Ze is helemaal niet in de stemming om nu te vertellen wat er aan de hand is.
Nu haar planning anders gaat dan gehoopt, wil ze slechts één ding, ervoor zorgen dat ze alsnog een geweldige invulling heeft van haar zomervakantie. Na het avondeten haast Anne zich naar haar kamer. Ze neemt plaats achter haar computer om op internet op zoek te naar leuke dingen die ze zou kunnen doen. Ze heeft eigenlijk niet heel goed een idee waarnaar ze exact op zoek is. Ze zoekt op activiteiten om alleen te doen en die weinig geld kosten, maar dat levert weinig op. Het meeste wat aanbevolen wordt, is niet iets van haar interesse. Bovendien wil ze eigenlijk niet iets in haar eentje ondernemen. Moet ze dan toch kijken of ze leuke dingen kan vinden om samen met anderen te doen? Op Google voert Anne verschillende zoektermen in zoals 'leuke dingen doen met vrienden en vriendinnen', 'dagjes weg' en 'maatjes gezocht'. Er blijken veel meer hits te zijn op deze zoektermen dan ze in eerste instantie had verwacht!
De meeste dingen die ze vindt spreken Anne totaal niet aan. Totdat tijdens het scrollen door het lijstje ineens haar aandacht getrokken wordt naar een wel zeer opvallende advertentie. Deze blijkt te staan op een site voor maatjes gezocht. Het is een advertentie van een knappe jongen, die op zoek is naar vriendschap. In zijn berichtje schrijft hij op zoek te zijn naar een maatje om leuke dingen mee te doen tijdens de vakantieperiode. Anne bekijkt zijn foto en schat dat hij ongeveer haar leeftijd is, maar zeker niet ouder dan zestien. Hij heeft donkerbruin haar, groene ogen en een onwijs mooie en lieve lach. Hij woont redelijk in de buurt van haar, helemaal fijn. Wat een leuke jongen! Van hem wil Anne zeker meer weten. Maar wat zullen haar ouders ervan vinden?
JE LEEST
Een gevaarlijke vriendschap
SachbücherWanneer voor Anne de plannen voor de zomervakantie in het water lijken te vallen, doordat haar vriendinnen het af laten weten zit er nog maar één ding op. Anne gaat op zoek naar een vriendschap om de zomervakantie mee door te brengen. Online ontmoe...