CL-7

238 28 0
                                    

Haena: Guanlin!!!Kau cerita kat aku benda betul sekarang!!

Guanlin yang sedang membaca buku di dalam kelas tersentak apabila Haena yang baru sampai itu menegurnya sebegitu rupa.

Guanlin: Ishhhh kau ni.Apa jerit2 ni?Terkejut aku tau.

Haena: Biarlah bukannya ada orang pun dalam kelas ni.Awal lagi ni.Baik kau cerita kat aku sekarang sebelum cikgu panggil pergi dewan.

Guanlin: Cerita apa lagi kau ni?

Haena: Apa lagi Dreamies buat dekat group kau?

Guanlin: Takde soalan lain ke?

Haena: Jawab je lah.Cepatlah.

Guanlin: Hishh ye laa.Dah macam detektif pulak dia ni.Semua nak tahu.

Guanlin hanya tersengih apabila Haena sudah menayangkan penumbuk di hadapan mukanya.

Guanlin: Dulu Samuel pernah kena simbah air dengan Haechan hyung tu.Lepastu,kadang2 diaorang selalu sengaja langgar kitaorang masa dekat kantin.Habis tumpah makanan.Jisung pernah suruh Samuel buat semua kerja sekolah yang cikgu bagi.Sebab tu dulu Jisung tu pandai.

Haena: Tapi dalam ujian pun takkan Jisung suruh Samuel jawab?

Guanlin: Aaaaa.....aku tak tahulah.

Haena: Kau yakin apa yang kau cerita dekat aku ni betul?

Guanlin: Tak percaya pergilah tanya Samuel.

Haena: Kalau Samuel cakap bukan?

Guanlin: Di...dia mesti cakap ya punya.Haha.

...........................

Samuel: Dulu kitaorang nak buat surprise party dekat Hwiyoung hyung.Tapi Dreamies tau pasal surprise party kitaorang tu.And then diaorang pergi dekat Hwiyoung hyung cakap nak buat surprise party.Tengok2 diaorang baling telur yang busuk dekat Hwiyoung hyung.Kitaorang sampai je kat situ nampak Dreamies tengah gelakkan Hwiyoung hyung.

Yoora yang baru sahaja mula rapat dengan Samuel terus bertanya tentang Dreamies.Satu persatu perbuatan jahat Dreamies mula terbongkar.

Yoora: Ouhh....jahatnya.

Samuel: Macam2 lagilah diaorang buat kat kitaorang.

Yoora: Yeke?Tak sangka perangai diaorang macam tu.

Samuel: Kenapa kau nak tau sangat?

Yoora: Suka hatilah.Aku kan penolong ketua kelas aku.

Samuel: Yeke?

Yoora: Tak pun.Saja cakap.Aku kan budak baru.

................

Haena yang kebetulan lalu dihadapan bilik guru selepas pulang dari tandas ditegur oleh guru kelasnya,Miss Ahn.

Miss Ahn: Kamu dari mana ni Haena?

Haena: Tadi saya pergi tandas Miss.Kenapa?

Miss Ahn: Ouhhh ni saya nak mintak tolong sikit.

Haena: Tolong apa ye Miss?

Miss Ahn: Kamu satu kelas dengan Zhong Chenle kan?

Haena: Zhong Chenle?Ya.Kenapa Miss?

Miss Ahn: Tunggu kat sini sekejap.

Miss Ahn masuk semula ke dalam bilik guru.Haena hanya menunggu sambil bersandar di dinding bilik gurunya.Sesekali dia memerhati koridor sekolahnya yang sunyi memandangkan waktu sekarang ialah sesi pembelajaran.Miss Ahn muncul semula di pintu bilik guru bersama beberapa buah buku di tangannya.

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now