Seminggu kemudian......
Mereka masih menunggu khabar Dreamies di hospital,namun Dreamies belum menunjukkan tanda2 untuk sedar.
Yoora: Unnie.Kenapa lama sangat diaorang nak sedar?
Haena: Tu la unnie dah seminggu kita tunggu.Tapi masih tak nampak apa2 perubahan pun.
Seoyeon: Takpa.Kita tunggu ye.Unnie dahaga la.Sapa nak ikut unnie pergi cafe.
Yr&Hn: Nak ikut!
Soyeon: Jom.Yang lain tunggu sini ye.
Seoyeon berlalu bersama Haena dan Yoora keluar dari pintu wad tersebut.Meninggalkan 4 orang lagi yang masih menunggu Dreamies.
Minhee: Tengok gaya macam takda harapan dah ni.Goodbye Renjun.Aku cari laki lain.
Hyerim: Amboii tak sayang mulut ke hah!
Iseul: Hmm tiba2 rindu pulak dengan Jaemin ni.
Junghyeon: Aku rindu Jisung.
Hyerim: Yang tu tak nak rindu ke?
Junghyeon: Sapa?Haechan?Tak pun.Aku ada Hyunjoon.
Iseul: Cari pasal kau erkk.
Tiba2 jari salah seorang dari Dreamies mula bergerak dan menunjukkan tanda2 sedar.
Iseul: Ehh korang!Tu jari Jeno dah mula gerak lah.
Minhee: Hyerim!Panggil doktor sekarang!
Hyerim: Nae!
Hyerim berlari keluar untuk memanggil doktor tersebut.Setelah itu muncul Doktor bersama 2 orang lagi nurse diikuti oleh Hyerim.Nurse menyuruh yang lain menunggu di luar.Doktor tersebut mula memeriksa badan Jeno,mata Jeno mula terbuka sedikit demi sedikit,dan mula memberikan reaksi.
Jeno: Sa...saya ka..kat mana ni?
Doktor: Awak sekarang dekat hospital.Awak dah mula menunjukkan tanda2 positif.Kalau macam tu saya minta diri dulu.
Jeno masih lagi terbaring lemah,mereka mula menyuarakan suara kepada doktor.Doktor tersebut kembali keluar dari wad.
Minhee: Doktor.Macammana dengan Jeno?
Doktor: Dia sekarang sudah sedar.Dan mula bercakap.Sekarang kami akan pantau dia dengan lebih lanjut.
Hyerim: Akhirnya Jeno dah sedar.Tapi yang lain macammana doktor?
Doktor: Yang lain masih belum sedar.Kalau macam tu saya minta diri dulu.
Iseul: Nae gomawo doktor.
Seoyeon,Haena dan Yoora yang ternampak doktor di luar segera bergerak ke arah yang lain untuk melihat apa yang berlaku.
Junghyeon: Unnie.Jeno dah sedar.
Haena: Betul ke unnie?
Junghyeon: Nae betul.Jom kita masuk.
Mereka semua mula masuk ke dalam wad,dan melihat Jeno yang masih lagi terbaring lemah.
Yoora: Oppa!Oppa dah sedar.
Jeno: Yoora?
Yoora: Ye ni Yoora.
Kata Yoora sambil memegang tangan Jeno.
Seoyeon: Baguslah Jeno dah sedar.
Jeno: Dioarang ni belum sedar lagi ke?
YOU ARE READING
CREEPY LOVE || NCT DREAM
RandomKorang bace je laa. -Dilarang plagiat -100% Idea asal