CL-17

237 23 1
                                    

Hari yang dinantikan oleh mereka sudah pun tiba,mereka kelihatan sungguh gembira kerana berpeluang bercuti di Jeju.

Mark: Okey barang2 semua dah pack?Semua dah ready?

All: Dah!!

Jisung: Wahh!Seronoknya dah cuti sekolah.Hilang stres.

Renjun: Tahun depan sekolah lagi kan?

Chenle: Hahahah.Finally aku bebas dari sekolah.

Seoyeon: Sudah2 cakap pasal sekolah.Kita kan nak pergi bercuti.Pergilah masukkan barang dalam bonet kereta.

Jaemin: Noona.Kalau Jaemin nak naik kereta noona boleh?

Jeno: Hishh mana nak muat kau ni.Dengan barang lagi.Naik kereta kita laa.Apahal pulak tiba2 kau ni tak nak naik kereta sekali.

Jaemin: Biarlah.Sibuk je.

Masing2 mula memasukkan barang masing2 kedalam bonet kereta.Setelah selesai mereka mula bertolak ke lapangan terbang.Setelah sampai disana,mereka mula mengeluarkan barang masing2.

Seoyeon: Haechan.Boleh tolong bagikan headphone ni?Tak tahulah sapa punya.Maybe Haena kot.

Haechan: Ouhh ok noona.Tu lah semua excited sangat sampai tertinggal barang.Nak Haechan tolong bawakan sikit ke barang2 noona?

Seoyeon: Ehh tak payah.Haechan pergilah masuk dulu.Nanti noona masuk.Lambat lagi flight kita.Pergilah duduk2 dulu.

Haechan: Ok.

Haechan menjejakkan kakinya ke dalam lapangan terbang tersebut.Dia mencari2 kelibat Dreamies di dalam lapangan terbang tersebut.Dia terpandang Dreamies dan juga mereka yang lain sedang duduk di kerusi dalam lapangan terbang tersebut.

Haechan: Hah!Jumpa pun.Semua excited sampai tak tunggu orang.Mark hyung.Seoyeon noona duduk kat luar lagi tau.Pergilah tolong dia bawak barang.Tak gentleman langsung.

Mark: Ouhh2.Thank you2 bagitahu.Hyung pergi dulu.

Haechan: Headphone ni sapa punya?Haena punya ke?Seoyeon noona suruh bagikan tertinggal dalam kereta tadi.

Semua memandang headphone berwarna ungu yang berada di tangan Haechan.Haena menggelengkan kepalanya sambil menunjukkan headphone biru yang berada di tangannya.

Haechan: Habistu siapa punya ni?

Junghyeon: Thanks.

Haechan: Laa.Kau punya ke?

Junghyeon: Hmmmm.Kau taknak duduk ke?Dari tadi berdiri

Haechan: Nak duduk la ni.

...........................................

*On call*

???: Kita ada masalah besar.Dreamies dah muncul balik.And dia tinggal dekat rumah lama diaorang tempat kawan aku tinggal.

???: Tak pe.Diaorang mesti tak ingat apa2.Aku nak kau terus datang rumah diaorang.

???: Kalau yang lain tahu macammana?Yang selama ni apa yang kita cerita tu semua bohong.

???: Diaorang mesti tak tahu punya.Sebab Dreamies mesti hilang ingatan.

???: Tapi kan waktu Dreamies tak da lagi.Aku selalu berasa macam ada orang perhatikan aku je.Macam geng2 Dreamies.

???: Perasaan kau je tu.Sekarang diaorang dah hidup.Kita kena buat rancangan sekali lagi.Tapi kita melibatkan geng perempuan sekali.

???: Nak buat apa?

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now