CL-13

248 27 1
                                    

Cuti sudah pun habis.Haena dan Yoora bersiap-siap untuk ke sekolah.Iseul sedang menyiapkan sarapan untuk mereka.Minhee dan Seoyeon sedang bersiap untuk ke tempat kerja maisng2.

Haena: Yoora!Jom dah lewat ni!Kau selalu lambat!

Yoora: Ye kejap2.

Iseul: Haena.Yoora.Taknak breakfast dulu ke?

Haena: Taknak!Tak sempat dah.Kitaorang pergi dulu ye.Anyeong.

Yoora: Unnie.Yoora pergi dulu.Haena unnie tunggulah kejap.

Haena: Malas nak tunggu.

Haena dan Yoora telah pun hilang dari pandangan Iseul.Kelihatan Seoyeon dan Minhee turun ke bawah lalu bergerak ke pintu rumah.

Iseul: Unnie.Minhee.Tak nak breakfast dulu ke?

Seoyeon: Mian Iseul.Tapi unnie tak sempat nak breakfast.

Minhee: Aku pun.

Iseul: Iseul penat2 bangun awal semata-mata nak siapkan sarapan untuk korang.Tapi korang tak makan pun.Merajuk la macam ni.

Seoyeon: Mian ye Iseul.Takpa Hyerim dengan Hyeon kan ada.

Iseul: Ye laa.Unnie balik lewat ke harini?

Seoyeon: Maybe unnie balik malam la.Kerja banyak tak siap lagi.Minhee balik naik grab boleh kan?

Minhee: Boleh je.Haa Iseul malam ni aku tolong kau masak untuk makan malam ni.Nak?

Iseul: Serius?Okey aku tak merajuk dah.Kita masak sedap2 yee.

Seoyeon: Jom Minhee.Iseul.Unnie pergi dulu ye.Anyeong.

Iseul: Anyeong.Hati2 bawa kereta.

Kereta Seoyeon berlalu dari perkarangan rumahnya.Iseul menutup pintu lalu bergerak ke ruang tamu untuk menonton.Iseul terkejut dengan kehadiran Jisung dan Chenle.

Iseul: Omo!Jisung.Chenle.Bila masa ada kat sini?Noona tak perasan pun.

Jisung: Dah lama dah.Jisung dengan Chenle hyung nampak noona merajuk tadi hehe.

Chenle: Comel la noona merajuk.

Iseul: Ishh korang ni!Dah noona nak tengok cerita noona pulak.

Chenle: Alaa noona.Bagilah Lele dengan Jisung nak tengok cerita kami dulu.

Iseul: Ye lah2.Noona join sekali boleh?

Ch&Js: Of course la boleh.

.................................

*Di perpustakaan sekolah*

Haena: Yoora tak lapar ke?Dah la tadi tak breakfast pun dekat rumah.

Yoora: Tak.Yoora nak lancarkan misi untuk diet.Unnie lapar ke?

Haena: Banyak la diet.Badan dan macam papan pun masih nak diet lagi.Tak juga.

Yoora: Hehe.Unnie.Yoora kesian pulak dekat Dreamies tu.Dah la kita tuduh diaorang.

Haena: Tu la.Apa kata kita siasat pasal Guanlin dengan Samuel pulak?Amacam?

Yoora: Kan unnie dah pesan jangan rapat dengan diaorang lagi.

Haena: Alaa kita buat senyap2 la.Nak?

Yoora: Okey Yoora ikut je.Alamak unnie.Guanlin oppa la.

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now