CL-19

201 22 0
                                    

Mereka menunggu kepulangan Junghyeon dan Haena setelah 45 minit berlalu,namun Junghyeon dan Haena tidak pulang.Hal ini membuatkan mereka berasa bimbang.

Minhee: Adoii.Mana Hyeon dengan Haena ni.Tak balik2 lagi.Iseul cuba kau call Hyeon.

Iseul menelefon Junghyeon,malangnya tidak berjaya.

Iseul: Tak boleh la.Naik voicemail.

Yoora: Cuba call Haena unnie.

Iseul kembali menelefon Haena,namun tidak berjaya juga.

Iseul: Telefon Haena pun tak boleh jugak.Aku bimbang laa.

Minhee: Hyerim pergi panggil Dreamies.

Hyerim: Okey.

Setelah beberapa saat,Dreamies dan Hyerim muncul.Mereka berasa pelik kerana masing2 membuat muka resah.

Renjun: Apasal dengan korang ni?

Yoora: Ni Hyeon unnie dengan Haena unnie.Tak balik2 dari tadi lagi.

Jeno: Hah!Tak balik2 lagi.Lamanya.Kenapa tak cuba call?

Hyerim: Iseul dah call dah.Tapi dua2 tak angkat.Naik voicemail je.

Haechan: Aku rasa tak sedap hati la.Macam ada sesutau berlaku dekat Hyeon dengan Haena.

Yoora: Yoora pun rasa macam tu jugak.Selalunya telefon Haena unnie tu aktif selalu.

Jaemin: Mesti ada apa2 jadi ni.Diaorang pergi kedai mana?

Iseul: Kedai dekat sini2 Hyeon kata.

Jisung: Jisung rasa kedai serbaneka kot.Situ kan banyak barang boleh beli.

Iseul: Oh my god.Aku bimbang la.Macammana kalau Seoyeon unnie balik nanti.Mesti dia marah.

Jeno: Iseul relax okey.Macam ni.Korang stay sini biar aku dengan Haechan pergi cari diaorang.Kalau ada apa2 call okey.

Chenle: Hyung.Lele nak ikut.

Jeno: Okey jom.

Mereka bertiga terus bergegas untuk mencari Junghyeon dan Haena di kedai serbaneka tersebut,manakala yang lain menunggu kepulangan mereka bertiga.

Chenle: Hyung.Kita nak pergi dekat mana satu ni?

Haechan: Macam ni.Kita pecah2 je.Lele ikut hyung cari belah sana.Haa Jeno.Kau cari belah sana.Nanti kita jumpa balik kat sini.

Jeno: Okey take care.

............................................

Renjun: Korang sabar ye.

Iseul: Macammana nak sabar.Diaorang hilang weh.Aku risau kalau apa2 jadi dekat diaorang.Dah la malam ni.*sambil menangis*

Jaemin: Iseul relax ye.Jangan risau Jeno,Lele dengan Haechan pergi cari diaorang.Don't worry okey.* gosok belakang Iseul*

Hyerim: Mintak2 lah tak ada apa jadi dekat diaorang.

Tok!!Tok!!

Minhee: Haa tu pun diaorang dah balik.

Minhee berlari untuk membuka pintu tetapi Seoyeon dan Mark telah pulang dari makan malam.

Minhee: Ehh U...unnie?

Renjun: Hy...hyung.

Mark: Ehh apahal kau dekat bilik diaorang ni?

Seoyeon: Err Minhee kenapa ni?

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now