CL-9

258 26 2
                                    

Haena: Yoora,nanti tolong bagitahu guru kelas unnie tau yang kaki unnie terseliuh sebabtu tak datang sekolah.

Yoora: Iyee laaa.

Haena: Pergi sekolah jalan kaki ke?

Yoora: Jalan kaki laa unnie.Sebelum ni kita pergi naik apa?Naik basikal?

Haena: Ishhh bukan tu maksud unnie.Kenapa tak suruh Seoyeon unnie hantarkan?

Yoora: Tadi unnie dah cakap yang dia nak hantarkan tapi Yoora taknak.Heheh.

Haena: Haihhh budak ni.Macam2 laa.Dahlaa,dah lambat ni.Hati2 jalan pergi sekolah tu.

Yoora: Arasseo,unnie.

Haena melambai tangannya kepada Yoora.Haena kembali menyambung tidurnya selepas Yoora keluar dari biliknya.

Seoyeon: Yoora.Betul ke taknak unnie hantarkan pergi sekolah?

Yoora: Betul laa unnie.Dekat je sekolah tu.Depan tu je.

Seoyeon: Tak laa alang2 unnie dah cuti ni.Biar laa unnie hantar.

Yoora: Tak payah laa unnie.Yoora ok je jalan kaki.Ok.Yoora pergi dulu.

Seoyeon: Ok.

Iseul: Unnie cuti ke harini?

Seoyeon: Yaa.Haena tu laa.Bukan main dia merayu dekat unnie suruh unnie mintak cuti semalam.Kesian pulak unnie tengok.Tu yang unnie mintak cuti jugak tu.

Hyerim: Unnie cuti harini je ke?

Seoyeon: Harini dengan esok.

Junghyeon: Habistu Minhee ni siapa nak hantar kalau unnie tak kerja?

Minhee: Haa tu laa kau tak tahu.Aku dah tempah kereta kuda nak hantar aku pergi kerja.

Junghyeon: Mengarut la kau.

Minhee: Kau tanya lagi macam2.Seoyeon unnie la hantar.Jomlah unnie.Layan diaorang ni macam2 jadinya nanti.

Hyerim: Relax la kau ni pun.Awal lagi ni.Cafe kau tu tak lari pun.

Minhee: Aku kan pekerja cemerlang.Sampai on time.Nanti boleh dapat gaji lebih sikit kalau sampai awal.Itulah yang aku nak.Kalau café tu terbang sekalipun aku tak kisah laa.Aku nak yang tu je.

Iseul: Eeeii kau ni.Mata duitan.

Minhee: Aku nak tolong Seoyeon unnie.Takkan Seoyeon unnie je nak tanggung semua?Kesian Seoyeon unnie.Aku ja laa yang ada bagi sumbangan sikit.Korang hado?

Seoyeon: Jomlah Minhee.Tadi dia yang nak cepat sangat.Unnie dah tunggu lama ni.

Minhee: Ouhh mianhae2.Cau lu.

Junghyeon: Pahal dengan si Minhee tu?Pelik semacam je harini.

Iseul dan Hyerim hanya mengangkat bahu lalu membawa pinggan yang sudah kosong untuk dibasuh.

.........................

Haena bangun dari tidurnya.Perutnya mula mengeluarkan bunyi macam2.Dia memerhati sekeliling biliknya.Tiada apa2 makanan yang berada dalam biliknya.

Haena: Laparlah.Unnie ni tak hantar makanan pun.Lupa dah ke aku yang dekat dalam bilik ni?

Haena menunggu salah seorang daripada unnie2nya untuk menghantarkan makanan kepadanya.Beberapa minit menunggu,masih tiada sesiapa datang membawa makanan kepadanya.Dia bangun dari tidurnya lalu cuba berjalan turun ke bawah.Tiba-tiba Haena terdengar suara memanggil namanya.

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now