CL-18

199 23 0
                                    

Keesokan hari mereka berjalan di sekitar pantai untuk mengambil pemandangan pada waktu pagi.Dreamies dan yang lain mula merancang sesuatu untuk Mark dan Seoyeon.

Jisung: Hyung!Jisung dengan Yoora nak pergi jalan2 kat situ ye.Bye.Jom Yoora.*tarik tangan Yoora*

Iseul: Eleh nak dating la tu.Haih aku bila lagi.

Jaemin: Aku kan ada.

Iseul: Whatever.

Haena: Ermm Unnie2.Jom kita pergi kat situ nak.Macam menarik je.

Iseul: Alaa nak buat apa.Macam tak best je.

Junghyeon: Ishh kau ni.Tinggalkan Mark oppa dengan Seoyeon unnie.Macam yang diaorang bagitahu semalam.*bisik dekat Iseul*

Iseul: Ehh haah.Jom Haena macam best jee.Korang jom la join.

Jaemin: Nak ikut.Korang jom join.

Renjun: Haa jom2.

Seoyeon: Ehh korang nak pergi mana?

Haechan: Kitaorang pergi dulu.Anyeong.

Belum sempat Seoyeon berkata apa-apa,mereka sudah terlebih dahulu melarikan diri masing2.Meninggalkan Seoyeon dan Mark yang masih terpinga-pinga.

Seoyeon: Ehh budak2 ni.Tak sempat nak cakap apa2.

Mark: Err.Seoyeon.Jom kita duduk kat situ.

Seoyeon: Okey jom.

.......................................

Jeno: Yes plan kita menjadi.Walaupun hampir2 nak kantoi dengan Mark hyung.

Haechan: Kau punya pasal la.Nak mesej pun guna fon Mark hyung.

Jeno: Telefon aku takde bateri semalam.Aku lupa nak cas.Korang pun bukan nak bagi pinjam.Masing2 ada alasan.

Renjun: Tak boleh2.Nanti kau bukan mesej pun.Kau selongkar apa yang ada kat dalam telefon.

Jeno: Hehehe.Nasib baik aku sempat mesej dekat Hyerim suruh bagitahu yang lain.

Hyerim: Tu la nasib baik waktu tu kitaorang dah ada dekat bilik.

Chenle: So.Kita nak pergi mana ni?

Junghyeon: Jom la lepak kat kedai tu.Pastu kita rehat dekat bilik je laa.Nanti Mark oppa dengan Seoyeon unnie balik.Apa2 nanti roger okey.

Minhee: And make sure.Fon korang tu tak habis bateri.

Jeno: Sindir2 orang pulak.

Iseul: Mesti Mark oppa nak ajak Seoyeon unnie pergi date kan malam ni.

Jaemin: Harap2 laa.

Mereka ketawa bersama tanpa perasan ada seseorang memerhati kan mereka dari jauh.

???: Jangan harap apa yang korang rancang tu terjadi.

.................................................

Seoyeon dan Mark masih berdiam tanpa berkata apa2.Setelah lama berdiam,akhirnya Mark mula mengeluarkan suara.

Mark: Awak nak apa2 ke?Air ke?

Seoyeon: Takpe saya okey.

Mark: Rasanya diaorang tu kenakan kita tak?Patutla semalam semua buat hal sendiri.Ada plan rupanya.

CREEPY LOVE || NCT DREAMWhere stories live. Discover now